Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte Aktivera Iphone med orginal-simkort.


fieldgrove

Rekommendera Poster

fieldgrove

Jag har återställt min Iphone men när jag ska aktivera den via itunes så får jag "THE SIMCARD INSERTED IN THIS IPHONE DOES NOT APPEAR TO BE SUPPORTED." Jag har samma simkort som jag hade när jag köpte telefonen. någon som vet vad det kan bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du haft samma sim-kort hela tiden eller har du haft ett annat emellan?

När du sätter i kortet så kollar telefonen om det är funktionellt. Det meddelande du får indikerar att ditt sim-kort eventuellt kan vara spärrat eller ha någon annan begränsning gjord av din leverantör.

 

Det kan självfallet också vara ett tekniskt fel på kortet, sådant kan hända.

Kanske du bör vända dig till din teleoperatör för kortet och kolla läget med det?

Om kortet är trasigt bör de kunna skicka dig ett utbyteskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har återställt min Iphone men när jag ska aktivera den via itunes så får jag "THE SIMCARD INSERTED IN THIS IPHONE DOES NOT APPEAR TO BE SUPPORTED." Jag har samma simkort som jag hade när jag köpte telefonen. någon som vet vad det kan bero på?

 

 

du köpte förmodligen telefonen beg. ? eller hur?

telefonen var "ful upplåst" och det som sannolikt har hänt nu när du uppdaterade telefonen så rök upplåsningen.

finns ingen väg runt detta för tillfället, du får hoppa att den är låst till någon av dom svenska opertörerna telia, telenor eller 3 som är dom officiella åf. Du får köra ett kontant kort med någon av dom till upplåsning kommer i juni juli.

(hoppas nu bara den inte är inlöpt i usa för då kan du inte ringa alls med den tills upplåsningen kommer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fieldgrove

Jag köpte mobilen ny. Den va låst till Telenor. Hade version 3.1.2 jailbrekade den och allt. Sen nu skulle jag uppdatera den och köra 3.1.3 då det går köra jailbreak på den nu. Har endast haft ett simkort i och det är samma som jag fortfarande använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också liknande problem med att aktivera min telefon efter en återställning trots originalsim. Prova att starta om telefonen med kortet i ett antal gånger. Min aktiverades tillslut efter typ femte omstarten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte mobilen ny. Den va låst till Telenor. Hade version 3.1.2 jailbrekade den och allt. Sen nu skulle jag uppdatera den och köra 3.1.3 då det går köra jailbreak på den nu. Har endast haft ett simkort i och det är samma som jag fortfarande använder.

 

 

Framgår inte riktigt vad du menar ;)

Jailbreak är INTE samma sak som upplåsning. Kör du 3.1.3 så måste du använda simkortet som kom med telefonen från början. Finns inget sätt att låsa upp 3.1.3 för andra operatörer med mjukvara. ÄN dvs.

 

Om du nu har rätt operatörs SIM i så är det nog fel på simkortet isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fieldgrove

Okej ska försöka förklara!

 

Jag köpte telefonen olåst utan abonnemang. Där efter så skaffade jag ett Telenor abonnemang och det funkade utan problem. Nu så uppdaterade jag till version 3.1.3 och då funkar det inte de står att det är fel simkort. Men nu lyckades jag igenom att stoppa in ett Telia simkort så kom jag in på den och allt den funkar osv. Men då är ju problemet. Telefonen köptes olåst och nu är den låst till Telia. Finns det något sätt detta går lösa på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telefonen var inte upplåst på riktigt, den var hackad så den var upplåst. den var och är låst till telia i grund och botten, när du uppdaterade telefonen till 3.1.3 så försvann upplåsningen.

det finns i nuläget inget sätt att låsa upp telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fieldgrove

telefonen var inte upplåst på riktigt, den var hackad så den var upplåst. den var och är låst till telia i grund och botten, när du uppdaterade telefonen till 3.1.3 så försvann upplåsningen.

det finns i nuläget inget sätt att låsa upp telefonen.

 

Är det lagligt för Onoff att sälja en sådan telefon till mig då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att köpa olåsta Iphone utan abb i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det lagligt för Onoff att sälja en sådan telefon till mig då ?

 

 

 

gå nu o leta fram kvittot på telefonen du fick på onoff och läs vad det står på kvittot.

dela gärna med dig vad det står efter iphone.

50spänn på att det står telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...