Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hålla datorn kall.


fieud

Rekommendera Poster

Hej!Har ett problem med min macbook. Det blir ofta väldigt varm ca 63 grader, och fläkten går ibland på 5500 rpm. Har tänkt köpa en kylplatta men vill hälst inte betala mer en 300 pga begränsad budget. hittade denna http://www.teknikproffset.se/product.html?product_id=586 . Det ända som inte får finnas på kylplattan är belysning. Väldigt jobbigt när man laddar ner en fil under natten och den lyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

63 grader är inte speciellt varmt. Över 90 börjar man prata om eventuella skador på hårdvaran, långvarigt&kortsiktigt. Om du nu inte bränner dig på den eller något :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

63°C ska inte vara någon fara vad jag har fått höra. Till mig sa de på Apple att kring 120°C bör man reagera (har en MBP late 2008).

 

Har du kollat vad det är för processer som ligger och gör att datorn behöver jobba så mycket? När jag hade en MB för ett par år sedan var det inte så ofta den hoppade upp i 5500 varv/min om jag inte gjorde något speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en Targus kylmatta på Netonnet för 299 kr. Den fungerar riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

63 grader är inte speciellt varmt. Över 90 börjar man prata om eventuella skador på hårdvaran, långvarigt&kortsiktigt. Om du nu inte bränner dig på den eller något :-)

 

 

Appropå att bränna sig, jag satt och spelade på min MBP 2009 årsmod. för första och sista gången , blev så varm att jag brände mig mellan knapparna, TRUE story..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...