Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med forumet under dagen


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

I dag har forumet varit svårt att nå men problemet har egentligen inte med forumet att göra utan många sajter i IDG-nätverket har varit svåra att nå.

 

Teknikerna jobbar på problemet och det verkar ha blivit bättre nu när jag surfar runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är bra. Snabb info så man får reda på saker och ting och att ansvarig jobbar! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du min käre hårt arbetande herr Westerholm, kul att det löser sig, men det kunde vara av intresse att veta vad exakt med det tekniska som gick fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du min käre hårt arbetande herr Westerholm, kul att det löser sig, men det kunde vara av intresse att veta vad exakt med det tekniska som gick fel.

 

Precis, och framför allt vad som händer med allt annat som inte fungerar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du min käre hårt arbetande herr Westerholm, kul att det löser sig, men det kunde vara av intresse att veta vad exakt med det tekniska som gick fel.

Varför då? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför då? :fundersam:

Är nyfiken. Är inte du? Hela IDG, vad jag kunde se, var ju omöjliga att nå idag. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nyfiken. Är inte du? Hela IDG, vad jag kunde se, var ju omöjliga att nå idag. :kaffe:

Förvisso, men å andra sidan skulle jag säkert inte förstå så mycket av en eventuell teknisk förklaring... när jag åker tåg vill jag gärna ha en förklaring till de stopp som är, men inte för att jag ska förstå hur det gått till utan snarare för att det ger en indikation på hur långt stoppet kan bli. Annars vill jag bara att saker ska fungera. Om de inte gör det så skiter jag i anledningen... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände den här gången då?

Även denna gång var hela IDG nere vad jag kunde se.

 

Jag tycker absolut att det är på sin plats att vara nyfiken nu på orsakerna. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Vi har varit utsatta för en överbelastningsattack sedan i går kväll. Tur att man har en iPhone som man kan koppla in till datorn och surfa med, men för en webbredaktör är det ändå svårt att få så mycket gjort när man inte har tillgång till några av sina vanliga system.

 

Våra kollegor på CS har skrivit ihop en artikel om det inträffade:

 

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.321031/natattack-mot-idg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kinesisk underrättelsetjänst. Igen. ph34r.gif

 

Som opererar från Taiwan, deras ärkefiende? :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som opererar från Taiwan, deras ärkefiende? :tappahakan:

 

 

Smart.... elaktflin.gifTummeupp.gif

 

 

Gäller att dölja sina spår och skicka misstankarna åt andra håll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har problem med att skriva inlägg? Inläggen klumpar ihop sig. Går inte klicka på iconerna för fetstil och resten utav iconerna. Även när man citerar någon så ser htmlkoden konstigt ut...Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har problem med att skriva inlägg? Inläggen klumpar ihop sig. Går inte klicka på iconerna för fetstil och resten utav iconerna. Även när man citerar någon så ser htmlkoden konstigt ut...Mvh

 

Det nya forumet kan ge biverkningar.... :oroligoledsen: ...men det brukar ge sig om man slänger macworlds forumcookisarna och startar om webbläsaren. Läs mer på denna tråden om det nya forumet.

https://forum.macworld.se/topic/114143-vaelkomna-till-det-nya-forumet/page__p__1244503__fromsearch__1entry1244503

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Gör som jag gjorde igår..Rensa bort alla MacWorldkakor och starta om och logga in på nytt. Hjälpte mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... det brukar ge sig om man slänger macworlds forumcookisarna och startar om webbläsaren. ...

Gör som jag gjorde igår..Rensa bort alla MacWorldkakor och starta om och logga in på nytt. Hjälpte mig

Ja, detta är standard numera. Gör det i snitt kanske två gånger i veckan. Jag kan leva med det, även om det verkar korkat. closedeyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, detta är standard numera. Gör det i snitt kanske två gånger i veckan. Jag kan leva med det, även om det verkar korkat. closedeyes.gif

 

Korkat var ordet, acceptabelt, nej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör ingenting och det fungerar ändå! Otroligt! :blink::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det har aldrig krånglat för mig innan, på det viset som det gjorde igår, så jag vart lite förvånad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...