Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet är hopplöst jobbigt numera


Tigercop

Rekommendera Poster

Märkligt då att alla andra websidor funkar utmärkt utom det här forumet. Det är ngt fel i forumet så gör att en ny tab öppnas varenda gång man ska svara på ett inlägg.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Märkligt då att alla andra websidor funkar utmärkt utom det här forumet. Det är ngt fel i forumet så gör att en ny tab öppnas varenda gång man ska svara på ett inlägg.

 

+2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade det där scriptet som det tipsades om tidigare i tråden. Forumet blev väl en aningens mycket bättre, men nu har det dykt upp ett nytt problem, vilket redan är beskrivet ovan (ny tab som öppnas).

 

Däremot hänger sig sidan någon eller några sekunder så fort den öppnas. Mycket irriterande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade det där scriptet som det tipsades om tidigare i tråden. Forumet blev väl en aningens mycket bättre, men nu har det dykt upp ett nytt problem, vilket redan är beskrivet ovan (ny tab som öppnas).

 

Däremot hänger sig sidan någon eller några sekunder så fort den öppnas. Mycket irriterande!

 

Provade att plocka bort stilmallen, men felet kvarstår för mig, så det är inte det som påverkar felet.

 

Har dessutom provat tidigare med gästkontot där inga "lustigheter" finns installerade och felet uppstår där också. Jag är helt säker på att det är en bugg i forumet, precis som att en del mer eller mindre permanent drabbas av att smileys, formatering mm försvinner från forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA!

 

Skulle precis skriva att buggen verkade ha försvunnit då jag hade klarat mig från flikhoppningar när jag klickade på svara eller i snabbsvaret...

 

...

 

...gissa vad som hände... armskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än mer irriterande är att funktionen "hoppa till senast olästa inlägg" inte fungerar.

 

Kom igen nu, MacWorld/IDG! Fixa det här nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
rickard1234

Kanske inte helt hopplöst fel men nån bugg verkar det vara.. :ermm:

 

Senaste Firefox o jag har rensat kakor etc. I Mattems inlägg så kom först bilderna upp som de skulle, men när jag klickade på den första så "försvann" delar av bilden bakom högra menyn.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man kunna lägga till en filterfunktion på "Visa nya inlägg" som man kan använda för att filtrera bort avdelningar (jag tänker specifikt på "iPhone") av forumet som är ointressanta (för mig)? Det hade gjort funktionen användbar, som det nu är så blir den bara jobbig.

 

Håller med!

 

iPhoneinläggen har helt tagit över och gör det mer eller mindre ointressant för mig som aldrig kommer skaffa en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med!

 

iPhoneinläggen har helt tagit över och gör det mer eller mindre ointressant för mig som aldrig kommer skaffa en iPhone.

 

 

Uppenbarligen vill inte forumledningen detta. Jag har tagit upp det i en separat tråd och där ställt frågan om det överhuvudtaget är möjligt med den nya forummjukvaran att införa ett filter - men inget svar. Med iPhone4 runt hörnet blir det väl ännu värre, i vart fall under en period :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/../ mer eller mindre ointressant för mig som aldrig kommer skaffa en iPhone.

 

Den stora frågan är ju egentligen varför du inte vill skaffa dig en iPhone... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora frågan är ju egentligen varför du inte vill skaffa dig en iPhone... :fundersam:

 

Ser inget behov av ytterligare en telefon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora frågan är ju egentligen varför du inte vill skaffa dig en iPhone... :fundersam:

Ser inget behov av ytterligare en telefon..

Plus att iPhone är iDator under utveckling, dvs. jag vill hävda att ingen smart mobil är färdig som den är än och är inte speciellt smart heller, varför undertecknad vill vänta några år innan jag ersätter den stationära, kanske kanske med en iPhone.

 

Tills dess så duger denna som mobil alldeles utmärkt:

 

post-5952-1280915908,15_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ingen tillsätta en iPhone-moderator separat? Det är ju ett sammelsurium av trådar som inte rör mer än ett fåtal grundfrågor. Någon medlem intresserad av iPhone borde väl vara intresserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ingen tillsätta en iPhone-moderator separat? Det är ju ett sammelsurium av trådar som inte rör mer än ett fåtal grundfrågor. Någon medlem intresserad av iPhone borde väl vara intresserad?

Jag har gjort en tråd om iPhonekaoset i moderatoravdelningen som vi håller på att joxa med. Huvudtanken är att det lugnar ned sig så vi får stå ut med iPhonebombning ett tag. iPhonemoderatortanken har jag ingen kommentar på för den är ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en tråd om iPhonekaoset i moderatoravdelningen som vi håller på att joxa med. Huvudtanken är att det lugnar ned sig så vi får stå ut med iPhonebombning ett tag. iPhonemoderatortanken har jag ingen kommentar på för den är ny.

Den där iPhonebombningen känns som de bombmattor de allierade oförtrutet lade ut över Tyskland under andra världskriget... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där iPhonebombningen känns som de bombmattor de allierade oförtrutet lade ut över Tyskland under andra världskriget... ;)

 

...men än så länge har ingen dött av det.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men än så länge har ingen dött av det.... :whistling:

Vi kan inte vara helt säkra på det, en del medlemmar slutar plötsligt att vara aktiva. borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som jag... ta på dig Anti-iPhoneglasögonen. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som jag... ta på dig Anti-iPhoneglasögonen. B)

Du kan inte utgå ifrån att alla är lika bekymmerslösa som du och glatt ignorerar iPhone-trådarna. ^_^

Med bästa omtanke om forumet i åtanke så bör de ansvariga fundera på att strukturera om och förse med bättre filter som någon föreslog, m.m.

 

Edit: Kanske det går att slå ihop många trådar för att göra iPhone-tsunamin något mindre överväldigande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Edit: Kanske det går att slå ihop många trådar för att göra iPhone-tsunamin något mindre överväldigande?

Man kan göra delforum under iPhone:

 

iPhone/Alla vi som ska köa någonstans

iPhone/Alla vi som ska jejlbrejka

iPhone/Alla vi som har misslyckats att jejlbrejka

iPhone/Alla vi som vill jämföra abonnemang

iPhone/Alla vi som är lyckliga med vår nya iPhone 4

iPhone/Alla vi som är olyckliga med vår nya iPhone 4

iPhone/Alla vi som ska köpa iPhone från UK

iPhone/Alla vi som funderar att uppdatera till OS 4

 

Antalet möjliga delforum är oändliga... closedeyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemgång hemgång..borstatanderna.gif

Idag köper jag med mig mat på vägen hem, det lutar åt en pizza.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemgång hemgång..borstatanderna.gif

Idag köper jag med mig mat på vägen hem, det lutar åt en pizza.

Det lutar åt att du har postat i fel tråd... :P;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte utgå ifrån att alla är lika bekymmerslösa som du och glatt ignorerar iPhone-trådarna. ^_^

Med bästa omtanke om forumet i åtanke så bör de ansvariga fundera på att strukturera om och förse med bättre filter som någon föreslog, m.m.

 

Jag skojjade. Det var ett skämt. Haha du vet.... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där iPhonebombningen känns som de bombmattor de allierade oförtrutet lade ut över Tyskland under andra världskriget... ;)

Byta namn till MacDresden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...