Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

[hur får jag tag på ett] Mac pro chassi


fikontrollet

Rekommendera Poster

fikontrollet

Tappade min mac pro i golvet när jag flyttade för några månader sedan, chassit blev lite snett och stöden böjde på sej rätt mkt.

Den funkar trots allt men jag lämnade in den på kostnadsförslag och det skulle kosta 7k, varav hälften av den summan skulle gå till en tekniker i 3-4 timmar.

Jag kan dock byta chassit själv, men dom kunde inte sälja chassit separat, vilket var riktigt surt eftersom det skulle kostat hälften så mkt då.

 

Jag är inte så pigg på att pröjsa 7 papp för ett chassi, och jag är inte så bra på smide :P

Är det nån som vet var man kan få tag på ett om garantin gått ut och inte vill betala för något man kan göra själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är att leta efter en död Mac Pro och köpa den och endast använda chassiet dock är de relativt sällsynta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fikontrollet

Det verkar såklart lite jobbigt, finns det inget sätt man kan hustla ett sånt av nån verkstad?

Sånna som har avtal med apple verkade inte kunna sälja sånt, men finns det privata reparatörer som kan fixa sånt?

Annars blir det väl hänga på ebay som gäller :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att vara reparatör åt Apple-produkter utan att vara auktoriserad Apple-service center.

 

glöm inte att chassit måste stämma med din årsmodell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är en Powermac, och du sa att du hade en Mac Pro.

 

Chassit ser inte ut likadant på insidan, och dina delar kommer inte passa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...