Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varning för CleanMyMac


JeLe

Rekommendera Poster

Hej

 

Vill bara dela min erfarenhet av detta program med er. Ni har säkert läst testet på Macworld. Inga problem där alls. Tänkte jag testar detta, köpte en licens och blåste ut burken på en massa skräp. Men resultat blev att en massa inställningar försvann, program startade inte etc etc. Tur att man har en TM-backup. Så in med SL igen och återställning.

 

Så använd detta program med stor försiktighet, bocka bara för det du är säker på går att ta bort.

 

Notera också att priset macworld uppger i testet bara är en licens för 6månader, egentligen dubbla priset om man inte vill ha tidsbegränsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde du med standard-inställningar eller ändrade du en massa?

har kört cleanMyMac i ett år snart utan några som helst problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna alltid med strul när man kör program som är inne och rotar i burken. Backup!Backup!Backup!Backup! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna alltid med strul när man kör program som är inne och rotar i burken. Backup!Backup!Backup!Backup! B)

 

sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag/vi kör programmet på ett gäng datorer - inga problem på någon av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag använt Onyx under längre tid utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Döttrarnas MacBöcker 13" vill inte ansluta via iMacens airport till nätet efter att jag kört CleanMyMac på iMacen

 

Får snart spader på allt djävla strul med Airport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar utmärkt för mig med CleanMyMac, även Airport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr_holywood

Kör CleanMyMac (senaste versionen 1.9.1) på en iMac och en Macbook, fungerar klockrent. Det enda jag ändrade var vilka språk som skulle vara kvar. Har kört detta lilla program länge länge länge... Har aldrig haft ett enda minsta lilla strul med det. Airport fungerar klockrent... Allt bara tickar och går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör programmet både på min iMac och MacBook. Inga problem alls.

Peppar peppar, ta i trä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt mig av programmet i snart ett år, är mycket nöjd. Märker direkt en stor prestandaförbättring efter en rensning, fungerar även utmärkt som avinstalleringsprogram, tar bort alla .plist filer och andra filer man missar när man bara drar ett program till papperskorgen.

 

Var dock försiktig med de avancerade inställningarna, klicka inte i en ruta om du inte är hundra på vad den gör. Jag kör med standardinställningarna för det mesta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onyx kan göra samma sak men under "mer kontrollerade former"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Min dator är väldigt seg och jag har problem med att se filmer utan lagg osv samt átt det bodbollar mer än någonsin. Jag använder CleanMyMac men tänker ikväll göra en ominstallation och se hur systemet är efter detta och UTAN CleanMyMac. Det var inte längesedan jag gjorde en ominstallation men datorn blir bara segare och segare..... Lite googling visar att det finns användare som fått segare datorer där CleanmyMac återkommer i diskussionerna....

 

Det behöver inte vara CleanMyMac som orsakar mina problem men jag ska minsann testa utan det programmet ett tag. Dessutom kommer jag att blogga om CleanMyMac där jag gjort test som visar att rensning med OnyX och Säker start (shifttangenten) gör precis samma jobb och efter att använt dessa gratisalternativ så hittade inte CleanMyMac något att rensa mer än några MB användarcache som alltid verkar skapas vid uppstarten av OS X.

 

Blir min dator bättre efter ominstallation och håller sig så utan CleanMyMac efter en längre tids användande så kommer då jag aldrig mer använda det programmet och återkommer oavsett med mer om detta i denna tråd.

 

Jag vet att de flesta inte har några problem med CleanMyMac men någonstans måste jag börja felsöka min sega dator med mer badbollande än någonsin och filmuppspelning som laggar.... Så nej! Jag tänker inte smutskasta CleanMyMac utan fakta och bevis :)

 

Ber att få återkomma hur det gick samt länk till min kommande bloggartikel! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Ber att få återkomma hur det gick samt länk till min kommande bloggartikel! :)

 

Trevlig läsning (hoppas jag):

http://www.linnarsso...isalternativen/

 

Ropa till om jag missat något eller skrivit fel.. Har filat någon timma + på denna artikel och man blir lätt förblindad samt att jag är lite trött i huvudet ikväll :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig läsning (hoppas jag):

http://www.linnarsso...isalternativen/

 

Ropa till om jag missat något eller skrivit fel.. Har filat någon timma + på denna artikel och man blir lätt förblindad samt att jag är lite trött i huvudet ikväll :P

 

Bra skrivet! Intressant att läsa, har själv använt CMM strax över ett år utan problem. Men det stämmer nog att man inte ska rensa cash allt för ofta, bara om det verkligen är nödvändigt. (Spotify kan få enormt stort cash ibland).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en del har inga problem med cleanmymac. andra får det.

 

när jag körde standard inställningarna förstörde clean my mac filkataloger och annat. tog mig fyra reparationer med skivan innan allt var okey igen.

 

never agian.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ovanligt många anmärkningar på det programmet så det känns som om det är bäst att inte fingra på det. MW-s guru Thomas Ytterberg skrev att OS X är idag så bra att det nästan inte behövs "pillprogram". Det som inte klaras av med vanliga åtgärder är väldigt lite. Laga inget som är helt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marknaden är så otroligt stor för CMM och liknande program för alla som konverterar från Windows som är vana att installera en handfull program som ska sköta om systemet åt dem, inklusive AV-program. Så med lite enkel propaganda så skaffar de dessa programvaror direkt för att INTE ha dessa måste vara för bra för att vara sant vad än macanvändare säger.

 

Sen sprider det sig med ringar på vattnet från nya användare till nya användare vad som är "måste" att installera för att hålla datorn igång, för att INTE ha dessa måste ju som sagt vara för bra för att vara sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det verkar som att CMM är något man ska hålla sig borta ifrån. Speciellt när en säker start och gratisprogrammet OnyX gör exakt samma sak för inga pengar alls. Jag börjar dock bli lite försiktig med OnyX men det har hittills inte ställt till det på någon av våra datorer... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Vad menar du med flikkataloger? testa förra veckan clean my mac trial versionen men märkte inte av att det förstörde nått i min mac.

en del har inga problem med cleanmymac. andra får det.

 

när jag körde standard inställningarna förstörde clean my mac filkataloger och annat. tog mig fyra reparationer med skivan innan allt var okey igen.

 

never agian.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde några olika "städare" för 6-7 veckor sedan samt CMM så de verkar som de var den som förstörde systemet! de trista var att den förstörde bakupen också :( tog 6 veckor att återställa alla tweeks inställningar mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att det förstörde systemet, hur ser du det, skulle gärna vilja veta vad som blir förstört har bara testat trail versionen på CMM och tänker inte köpa det heller men vill bara veta vad du fått för problem efter användning.

Körde några olika "städare" för 6-7 veckor sedan samt CMM så de verkar som de var den som förstörde systemet! de trista var att den förstörde bakupen också :( tog 6 veckor att återställa alla tweeks inställningar mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...