Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ringsignal till iPhone?


Snuflas

Rekommendera Poster

När jag lägger in Ringsignaler i iphonen är det bara en ringsignal som kommer in.

 

Men i itunes står det att alla skall vara där.

 

Ngn som vet vad problemet kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Ljungqvist

Gör så här: 1. Synkronisera mobilen till datorn 2. Gå under "ringsignaler" och bocka för "manuellt" nu kan du välja alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag har gjort, men det är bara en låt som kommer in på telefonen :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppfinnarn

Steg för steg-guide:

 

1) Gå till iTunes > Inställningar > Allmänt > Importinställningar och ställ in den på "AAC-Kodare" och "iTunes Plus" om det inte redan är inställt

2) Leta upp låten du vill ha som ringsignal eller som innehåller en snutt du vill ha

3) Markera den och tryck Äpple-I för att få upp Info-rutan

4) Gå till Alternativ-fliken och använd "Starttid" och "Sluttid"-fälten till att plocka ut en max 40 sekunder lång slinga

5) Tryck klar och stäng inforutan

6) Med låten markerad, tryck Avancerat > Skapa AAC-Version

7) När den har konverterats, dra den konverterade (AAC) versionen till skrivbordet och ta bort den konverterade versionen ur iTunes

8) Gå till Äpple-I > Alternativ och KLICKA UR START OCH STOPP MARKERINGARNA! Glömmer du detta kan du inte spela upp låten normalt tills du gör det, och det är hemskt tråkigt att upptäcka på bussen att ens favoritlåt slutar efter 40 Sekunder... Man kan nämligen inte ta bort markeringen på iPhonen själv

9) Byt namn på filen du la på skrivbordet från "<namn>.m4a" till "<namn>.m4r"

10) Importera m4r-filen i iTunes och synkronisera, sen kan du välja den som ringsignal

 

Du bör dock veta att man i nuläget inte kan använda egna SMS-Signaler(konstigt nog) utan Jailbreak, men kanske iPhone OS 4.0 ändrar på detta...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag har gjort, men det är bara en låt som kommer in på telefonen :S

Kan de andra vara i fel filformat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

Eller är de kanske längre en 30 sek?

 

Jag är 100% säker på att det är detta felet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har haft alla mina ringsignaler inne på iphonen förut, men sen blev de så att när jag skulle lägga in en

ny så stog de i itunes att den var inne. Sen eftersom de krånglade tog jag bort alla och la in dem igen. Då är det bara den jag la in först som syns på iphonen. Alla ringsignaler funkar men det är bara den

man lägger in flrst som finns på iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

ah du måste dra in dom i ringsignaler i itunes först sen därifrån till iphonen.. av någon skum anledning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

ah du måste dra in dom i ringsignaler i itunes först sen därifrån till iphonen.. av någon skum anledning

 

Jag får in den i enheten i rätt format och till och med in i mappen för ringsignaler, men den kommer inte upp under Inställningar/Ljud/Ringsignal. Den ligger alltså i iPod och i telefonen på alla möjliga sätt, är rätt längd (39 sekunder) men den kommer ändå inte upp! Har bara standardlåtarna... Den ligger både i vanliga biblioteket och i enhetens bibliotek. Vad skall jag göra!? Se gärna den bifogade filen för att förstå vad jag menar med rätt mapp.

post-55433-1276859365,03_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...