Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Undvik Net at Once som pesten!


Alix
 Share

Rekommendera Poster

... 3. Teknikern som utför felsökningen är Skanovas tekniker så han är neutral. ...

Det är en uppgift som jag aldrig fått tidigare, bevisa motsatsen i så fall. Så för stunden betraktar jag det som en lämplig efterhandskonstruktion. Men oavsett om det är sant eller ej, har jag således inte fått nödvändiga uppgifter för att kunna bedöma teknikerns objektivitet. Ni har brustit i ert informationsansvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

 

Sedan dess har de skickat räkningar och krav, räkningar och krav, räkningar och krav. Jag har bestridit allting, och hävdat att tjänsten måste hävas eftersom den aldrig har påbörjats. Helt enligt regelboken. Till slut skickade de allt till fogden, jag bestred det, och fogden lade ned fallet.

 

Nu har det varit tyst i ett halvår. Men idag fick jag ett krav igen! Sancta simplicitas... På samma pengar och period. De fattar inte att fallet är nedlagt, finito. Nästa steg är nämligen att de ska stämma mig inför tingsrätten, inget annat. Ekonomiavdelningen behärskar inte ens lagen!

 

 

Tänk ett serviceföretag som inte kan leverera utlovad tjänst, och sedan har mage att jaga mig i åratal för pengarna under bindningstiden, gör allt detta! Dessutom för lång tid då tjänsten har varit "avstängd". Man gråter ju av tragikomiken...

 

 

Detta är i princip den nya affärsverksamhetens moral. Lura/tvinga/locka in kunden i ett avtal som sedan snabbt vänds mot kunden för att "i överensstämmelse med avtal" mjölka mer eller mindre ljusskyggt.

 

Detta finns i avarter på telemarketing där företagen lär säljarna att formulera sig och få kunden att intet ont ananade sluta avtal och sedan skicka ut papper som är avtal, inte information. Sen spelar man in samtalet och använder det till den intet ont anande kundens nackdel. JAG SÄGER INTE ATT DETTA HAR SKETT I DETTA FALLET! Men den affärsattityd som har kommit att ta över mer och mer vänder jag mig starkt mot.

...

Till vilken nytta ska man pressa någon som inte förstått/missuppfattat/inte vill enligt ett regelverk som man satt upp som en flugfångare? Man tror att det finns oändligt med kunder och det huvudsakliga är ju att tjäna pengar - inte att vara snäll! :utskallning:

 

(Fyfy Axelman, inte avslöja dem...!) :totaltgalen:

 

Ett företag som har en fungerande kundtjänst H-J-Ä-L-P-E-R sina kunder. Jag bokstaverar så ingen kan missa poängen.

...

Exempel:

För ett par år sedan skrev jag på ett köpesavtal på ett kanonfin nästan ny Golf TDI. På grund av min färska utbrändhet blev jag helt under isen och efter sju dagar flämtande insåg att jag måste bryta avtalet, kosta vad det kosta vill. Det rörde sig om ca 7000:- och jag var beredd att ta den smällen. Jag möttes av en försäljare som förklarade att SJÄLVKLART river vi avtalet utan kostnad, när jag förklarade situationen! Gissa om jag blev häpen!!!!

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alix!

 

Om du vill får du gärna kontakta mig så vi får detta ur världen.

 

Stefan Johansson

Försäljningschef

 

0470-592726

stefan@netatonce.se

 

Jag tycker att det låter som att stefan vill lösa problemet.. men att alix inte är intresserad av det?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag tycker att det låter som att stefan vill lösa problemet.. men att alix inte är intresserad av det?

Årets understatement.

 

Jag har naturligtvis velat lösa detta på bästa sätt för ett par år sedan, innan de började jaga mig med fakturor, krav och fogdebrev. Som du kanske ser i tråden, om du läser den noggrant, så är detta en gammal historia.

 

Varför jag nu helt plötsligt ska lyda en person jag aldrig har hört talas om, som i den här tråden vänder under galgen, ja, varför i helvete skulle jag göra det? För nu ska vi vara snälla? Neeej du...

 

Numera är jag så förbannad att mitt främsta mål är att släpa NetAtOnce namn i smutsen! "Inte är intresserad av det"? Nej, det är jag inte, och det var i sanning därför jag startade den här tråden.

 

Företaget får gärna stämma mig inför tingsrätten. Då får jag ännu mer att skriva om! Jag ska försöka ta så mycket heder och ära av dem jag bara kan! Visa att vilket företag som helst är bättre.

 

Notera att jag inte har agerat skadligt för företaget offentligt på något sätt innan det senaste kravbrevet kom!

 

MEN! Om företaget i fråga river alla papper på eget initiativ och skickar mig en bekräftelse på att våra mellanhavanden är över, och en skriftlig ursäkt för att de har jagat mig i åratal, då ska jag låta nåd gå före rätt och glömma hela historien.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... För ett par år sedan skrev jag på ett köpesavtal på ett kanonfin nästan ny Golf TDI. På grund av min färska utbrändhet blev jag helt under isen och efter sju dagar flämtande insåg att jag måste bryta avtalet, kosta vad det kosta vill. Det rörde sig om ca 7000:- och jag var beredd att ta den smällen. Jag möttes av en försäljare som förklarade att SJÄLVKLART river vi avtalet utan kostnad, när jag förklarade situationen! Gissa om jag blev häpen!!!!

Där har vi ett föredömligt exempel! :) Ett företag som inser att smidigt kundbemötande genererar fler kunder på sikt. Skriv gärna vilket företag det var så ska jag applådera dem! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har vi ett föredömligt exempel! :) Ett företag som inser att smidigt kundbemötande genererar fler kunder på sikt. Skriv gärna vilket företag det var så ska jag applådera dem! :yeahbaby:

Bilmetro i Falun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har haft eget företag i flera år, jobbat som säljare på ett annat företag, jobbat på två rörfirmor som ansvarig för pelletssidan och hanterat privatkunder och kommuner i dalarna. Det är jätteenkelt! Kunden är kung! :pusspadig:

...

När jag jobbade som säljare avrådde jag ibland kunder att göra affär om de inte var 100%-igt på. Trots detta låg jag ständigt 10% över nummer säljare nummer två....

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets understatement.

 

Jag har naturligtvis velat lösa detta på bästa sätt för ett par år sedan, innan de började jaga mig med fakturor, krav och fogdebrev. Som du kanske ser i tråden, om du läser den noggrant, så är detta en gammal historia.

 

Jojo, jag har läst tråden och har förstått att du har fått stå ut med en hel del, men om det nu är så att dom vill reda ut detta så kanske det kan vara värt ett mejl till Stefan?

Givetvis förstår jag att du är lack på dom, det skulle jag med vara (jag skulle säkert gjort en likadan tråd) men kom igen nu Alix dra iväg ett mejl, han kanske fixar det här...

 

Hur som helst, hoppas att det löser sig, oavsett om det är via mail med Stefan eller Tingsrätten:)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Tjena!

 

Bumpar denna tråden eftersom jag nu sitter i NetatOnce klistret. Har haft dem som leverantör sedan 2007 utan problem men för 2 månader sedan beställde jag en flytt av mitt bredband hos dem. Inget hände. Jag ringer upp dem och frågar hur det går. De kan inte koppla in det utan måste skicka en tekniker säger de. Killen jag pratade med då var sjysst. Han skulle fixa ett nytt modem som jag fick låna och han erbjöd mig att säga upp abbonemanget istället om jag inte ville flytta. Med 3 månader uppsägning men ändå. Jag valde att flytta.

 

Nu blir det tyst igen. Efter 2 veckor ringer Skanova och bokar en tid med mig. Mellan 08:00 och 15:00 en arbetsdag ska de dyka upp. Självklart skyddat nummer. De dök aldrig upp. Jag ringer NetatOnce 6 gånger sedan med ett par dagar i mellan. Varje gång säger de hummm, mhmm, ahhhh sedan; Jag får prata med en kollega och ringer upp dig vilket de aldrig gör. Förra veckan lovade de en tekniker från Skanova igen på måndagen denna veckan. Ingen hörde av sig. Fick ringa dem igen. Killen jag pratade med skulle prata med en kollega och ringa upp... Sure... Vilket jag sade till honom. Han brydde sig inte. Någon annan svarar när jag ringer nästa gång.

 

De ger sig självklart inte på de 12 månadernas bindningstid som man får när man flyttar.

 

Hur lång tid har de på sig att försöka koppla in det innan man kan säga upp dem? Jag jobbar hemma och är jävligt trött på att surfa med mobilen eller USB dongle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Bumpar denna tråden eftersom jag nu sitter i NetatOnce klistret. ...

Ja, du, de är kallsinniga som fan och utgår från att kunden har fel och inte behöver visas goodwill eller få service. Det enda de vill är att få en på kroken och sedan släpper de inte taget. I mitt fall visade det sig att jag satte tillräckligt hårt mot hårt för att få vapenstillestånd à la Nord- respektive Sydkorea. Fast de har inte avskrivit mig som ärende, oh, nej, då, förr eller senare dyker det ned ett kravbrev i lådan som jag tänker skita i. En del i tråden tycker som du ser att jag skulle ha varit smidig, men de har inte haft med företaget att göra, så de vet inte hur det är...

 

Nåväl, för att svara på din fråga: Följ KLAGOGUIDEN. Steg 1 har du väl gjort vid det här laget, som om det skulle hjälpa... armskeptisk.gif

 

Lycka till! devil.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Tråden var inte så svår att hitta då jag googlar på NAO för att kunna bemöt saker som detta.

2. Vi har väldigt få kunder som går tingsrätten så därför vet jag vem det är.

3. Teknikern som utför felsökningen är Skanovas tekniker så han är neutral.

 

Hade vi fått skicka tekniker hade detta varit ur världen för länge sen.

 

/Stefan

Ja, du, Stefan lelle, hur går det med tingsrätten? Kan du inte googla dig hit igen och berätta det för oss? Maj är rätt länge sedan nu. Eller hur? Vi kanske ska upplysa Sverige om att går man bara till tingsrätten så orkar ni inte göra något åt saken? Det blir billigt bredband det... För de som alls får något av er...

 

 

PS. Då kan du samtidigt berätta för Joskara att "Hade vi fått skicka tekniker hade detta varit ur världen för länge sen."... :rolleyes:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nåväl, för att svara på din fråga: Följ KLAGOGUIDEN. Steg 1 har du väl gjort vid det här laget, som om det skulle hjälpa... armskeptisk.gif

 

Lycka till! devil.gif

 

Det var en bra länk. Tack för den. Som du gissade är steg 1 uppfyllt för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Idag fick jag ännu ett kravbrev från Netatonce. Mitt svar här:

 

Ni är tröttsamma med era kravbrev, se bilagd pdf. Jag har redan bestridit kravet, se bilagd pdf. Ert ekonomisystem har antingen dåligt minne, eller så försöker ni få mig att betala som om jag vore glömsk. Skrattretande. Nu fick jag ännu en anledning att fortsätta desavouera er på det datorforum jag är aktiv på.

Och då gör jag naturligtvis det. Undvik detta företag, de ger utan att tveka en undermålig tjänst till hög kostnad, och förföljer dig sedan i åratal utan att någonsin komma till skott. Det senare är att gå till tingsrätten. Men de gör de inte, eftersom det kostar mer än det smakar. Företaget vågar inte få saken prövad, eftersom det kan ge ett prejudikat som inte skulle passa företagets affärsmetoder (o, ja, jag skulle överklaga en ev. negativ dom!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång säger de hummm, mhmm, ahhhh sedan; Jag får prata med en kollega och ringer upp dig vilket de aldrig gör.

Tag namn på den du pratar med. Inte bara förnamn, utan hela namnet. Och om det är ett vanligt namn, fråga om det finns flera med det namnet på firman. Be att få direktnummer eller växelnummer så att du kan få tag på personen ifråga igen. Nöj dig inte med att "du kan tala med vem som helst".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snacka om att ge sig själva en dålig bild, "netatonce"

får ju ryssningar av dom när man läser denna tråd!!

 

Hoppas du får ett slut på skiten snart Alix! lider med dig.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snacka om att ge sig själva en dålig bild, "netatonce"

får ju ryssningar av dom när man läser denna tråd!!

 

Hoppas du får ett slut på skiten snart Alix! lider med dig.

Tack för ditt stöd, och din reaktion! :ThumbsUp:

 

Och de är så dumma också. Varför vill de schavottera i den här tråden hela tiden? Vid det här laget har de säkert förlorat mycket mer i intäkter från annat håll än från mig. Och jag som inte ens betalar något. Om Netatonce enkelt hittar den här tråden gör alla andra det också...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Nu är de i gång igen! Det är väl någon maskin som spottar ut obetalda fordringar en gång om året...

De måtte vara viljelösa robotar som arbetar där... Kretiner... Vad vinner de på att djäklas med mig?

Jag kommer att fortsätta hänga ut deras bondfångerimetoder! armskeptisk.gif

 

post-28798-090507400 1334589704_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses, nu får vi hänga ut dem igen..är det samma vd som sist månntro....

Vore nåt för Plus, hade kontaktat dem.

Företaget bör schavottera ordentligt...vårt forum är inte stort nog för att skämma ut dem

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses, nu får vi hänga ut dem igen..är det samma vd som sist månntro....

Vore nåt för Plus, hade kontaktat dem.

Företaget bör schavottera ordentligt...vårt forum är inte stort nog för att skämma ut dem

Ja, det ska jag överväga, har inte tänkt så hittills... :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade lite om företaget, de tycks inte lärt sig något genom åren

 

 

post-113-070743700 1334591867_thumb.jpg

 

post-113-007103500 1334591885_thumb.jpg

 

post-113-045630100 1334591901_thumb.jpg

post-113-025822400 1334591941_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses!!! chockadskeptisk.gif Jag har faktiskt inte googlat heller... hade hoppats vara ensam på sätt och vis... Men bra att veta att jag inte har varit orättvis mot dem (fast det var jag ju säker på egentligen...) Vilka nötter! irriteradtjej.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.fairshopping.se är ett bra forum för att dela med sig om sina åsikter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...