Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Undvik Net at Once som pesten!


Alix
 Share

Rekommendera Poster

www.fairshopping.se är ett bra forum för att dela med sig om sina åsikter

Tack för tipset, där fanns det också klagomål, och Net at Once verkar inte riktigt klokt... armskeptisk.gif

 

post-28798-019053900 1334614024_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om dom väljer att svara på ditt inlägg där så har du ju iallafall skriftligt på vart dom står,

och jag skulle kunna gissa att dom väljer sina ord väl när dom skriver på en sida som har tusentals läsare!

 

Det kostar inget att skriva där, antingen får du upprättelse eller så skriver dom något klumpigt och tappar några

potentiella kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Intressant tråd.

 

Alla företag har kunder som det inte lirar med eller fungerar för.

 

Själv har jag använt NAO i snart 6 år. Kör 100/100 lina som ALDRIG legat nere och ALLTID levererat 85-95% av sin utlovade hastighet.

 

Så alla mynt har två sidor. Trist när det strular för en eller flera och man kan tycka att NAO bara kunde bita i det sura och släppa. Många företag som får göra så ibland (däribland mitt eget) och där vinner man kunder i slutänden. Jag har själv fått tillbaka kunder efter 1-2år. För dom minns att man skötte det snyggt som fasen sist.

 

 

Lycka till....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd.

 

Alla företag har kunder som det inte lirar med eller fungerar för.

 

Själv har jag använt NAO i snart 6 år. Kör 100/100 lina som ALDRIG legat nere och ALLTID levererat 85-95% av sin utlovade hastighet.

 

Så alla mynt har två sidor. Trist när det strular för en eller flera och man kan tycka att NAO bara kunde bita i det sura och släppa. Många företag som får göra så ibland (däribland mitt eget) och där vinner man kunder i slutänden. Jag har själv fått tillbaka kunder efter 1-2år. För dom minns att man skötte det snyggt som fasen sist.

 

 

Lycka till....

Tackar! Du har helt rätt inställning som företagare! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Net at Once har inte hört av sig till mig på snart fyra år. Det innebär att "skulden" är preskriberad. ^_^

 

 

 

Datainspektionen skriver via länken ovan (som kanske kan brytas) enligt nedan:

"När preskriberas en fordran?

Fråga:
När preskriberas en fordran?
Svar:
Preskription innebär att borgenären förlorar rätten att kräva in fordran/skulden.
Huvudregeln är att en fordran preskriberas tio år efter tillkomsten. En fordran mot en konsument preskriberas dock redan tre år efter tillkomsten. Detta gäller om preskriptionen inte avbryts innan tiden har löpt ut.
Preskription avbryts genom att gäldenären får ett skriftligt krav eller påminnelse om fordringen. Den avbryts också om borgenären åberopar fordringen gentemot gäldenären vid domstol eller hos Kronofogdemyndigheten. Preskriptionen avbryts vidare om gäldenären på något sätt erkänner fordringen, till exempel genom att betala en del av den.
När preskriptionen avbryts börjar preskriptionstiden att löpa på nytt.
Tvister om huruvida en fordran har preskriberats eller inte avgörs av allmän domstol. Datainspektionen har ingen möjlighet att bistå vid eller avgöra sådana tvister."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Joe Zöllick

Jag bekräftar att man ska undvika NetatOnce. Dom är väldig snabba just när man beställer ett abo.

men sedan händer der ingenting. Har beställt fattiga 8Mbps genom adsl men det som kommer fram är bara 

6 Mbps. Ville ändra detta och beställde 20 Mbps men det hände ingenting. Dom klagade pa min ledning, fast

grannar som ligger pa samma kabel har mycket snabbare innternet. Svarar pa email gör dom knappast.

Och nu efter första räkningen vill dom ha  39 sek i administrativ  avgift för räkningen fast jag betalar med autogiro. 

Det finns väl ingen firma i Sverige längre som tar en administrativ avgift 2018 !!!! 

Det tycks som NetatOnce fortfarande lever i medeltiden och har inte vaknat i den moderna tiden än.

Jag borde har tilltagit mig all kritik vad det gäller NetatOnce, men dumt nog gjorde jag inte det och har

dom pa halsen i 18 manader,

Tänk är för innan ni beställer hos NetatOnce, ni kommer att förbannar er själv .

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likadant med IP Only, tur att vår förening inte slöt något avtal med dem.

Riskkapitalbolag ägt av Wallenberg. 

 

Nu oroas en mängd människor i olika församlingar här i Kungsbacka, för Telia stänger ner det fasta nätet, och många som har ADSL blir utan uppkoppling. 

 

Affärsplanen för IP Only är att först dra till sig massa intresserade och sen sälja allt till högstbjudande..

Vår förenings förhandlare anade att det var nåt lurt och valde inte IP Only,  utan Open Universe och Kungsbacka Bredbandsnät.

 

 

Skärmavbild 2018-08-08 kl. 14.17.43.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej, jag hittade precis denna tråden efter att ha haft en vääääldigt lång process med NaO. Jag har tillslut lyckats få mitt abonnemang borttaget. Lite kul att chefen jagade ifatt dig Alix här på forumet! 

 

NaO skickade räkning efter räkning trots att jag sagt upp mitt abonnemang, och jag ringde varje gång jag fick en räkning i flera månader och sa till om detta. Jag blev tom lovad pengar tillbaka en av gångerna som jag ringde. 

 

Trots det skickade dom ändå räkning efter räkning i flera månader efter uppsägning och jag fick inga pengar insatta. Abonnemanget bara fortsatte och fortsatte och togs inte bort. Jag ringde och ringde men pratade bara för döva öron... Jag fick nog när NaO tillslut skickar en räkning med en fantasisumma av okänd anledning, och då ville jag prata med chefen. Jag fick inte prata med honom, eller ens veta hans namn eller telefonnummer och killen i telefonen la på i örat på mig. SÅ, om chefens namn å telenummer var så superhemligt så tycker jag det är komiskt att han går ut i detta forumet med både och för allmänheten att skåda.  

 

Skäms på er NaO! Jag är så glad att jag äntligen blivit av med er lurendrejare, även om jag fick betala flera månader för något jag redan sagt upp! Jag kommer varna alla i min närhet om er, och anmäla er till KO eller ARN. Jag ska ha mina pengar tillbaka. 

 

PS; det är ju rena höjden att ni jagar era kunder på nätforum. Herregud säger jag. Vill man prata med kunden, och man dessutom då vet vem denne är, då kunde chefen ringt upp Alix isåfall eller? Istället för att jaga honom på ett jäkla forum? Suck. SÅ oseriöst att jag spyr! 

Redigerad av KimS
  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...