Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Undvik Net at Once som pesten!


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Företaget Net at Once lovade mig guld och gröna skogar för ett par år sedan. Billigt och bra bredband! Men de lyckades inte leverera något, och hävdade hela tiden att det var fel på min utrustning. Yeah right! Det är ju väldigt sannolikt... Not! (Jag testade flera olika av varandra oberoende bredbandsmodem, splits, et cetera).

 

I stället krävde de att få komma hem och testa min utrustning och ta 1200 kronor för besväret! De lade upp det så här i två brev: 1. Det var med största sannolikhet fel på min utrustning. 2. De måste testa den och var det fel på min utrustning skulle ta ta ut 1200 kronor. Genial affärsidé!

 

 

Sedan dess har de skickat räkningar och krav, räkningar och krav, räkningar och krav. Jag har bestridit allting, och hävdat att tjänsten måste hävas eftersom den aldrig har påbörjats. Helt enligt regelboken. Till slut skickade de allt till fogden, jag bestred det, och fogden lade ned fallet.

 

Nu har det varit tyst i ett halvår. Men idag fick jag ett krav igen! Sancta simplicitas... På samma pengar och period. De fattar inte att fallet är nedlagt, finito. Nästa steg är nämligen att de ska stämma mig inför tingsrätten, inget annat. Ekonomiavdelningen behärskar inte ens lagen!

 

 

Tänk ett serviceföretag som inte kan leverera utlovad tjänst, och sedan har mage att jaga mig i åratal för pengarna under bindningstiden, gör allt detta! Dessutom för lång tid då tjänsten har varit "avstängd". Man gråter ju av tragikomiken...

 

Nej, undvik Net at Once som pesten! PESTEN! chockadskeptisk.gifsuperirriterad.gifarmskeptisk.gifThumbsDown.gifinfo%20(31).gifevilgrin.gifangry.gif

 

 

Eller är det månne någon som är nöjd med företaget i fråga? :)

 

 

Edit: Om någon moderator kanske känner att detta är ett angrepp ska det påpekas att det inte är riktat mot en person, utan ett företag, och därmed inte bryter mot forumreglerna.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist Alix, stå på dig :geros:

Har du skrivit till SVT och Plus, vore ett fall för dem tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du inte ska bry dig så mycket.

Om du är säker på att du har rätt, och kronofogden lade ju ner fallet, så ska det normalt inte vara några bekymmer.

Anmäl dem, gå till attack, om du tröttnat på dem (som det verkar).

 

Jag har varit i samma situation ett par gånger fast i helt andra sammanhang och samtliga lades ner efter bestridan hos kronofogden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft några problem med Net At Once (förutom 1-2 downtimes under 2 år kanske). Har dock flyttat hemifrån så föräldrarna kör vidare på det. Hittills har dem inte klagat på att internetuppkopplingen inte funkar :)

Själv kör jag Telia här hemma i Malmö :)

 

 

De gånger jag har ringt kundtjänst för fakturafrågor har jag blivit bra bemött faktiskt. Tråkigt/jobbigt att du har hamnat i ett sånt krångel! Fortsätt kriga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 körde samma sak mot mig när jag sade att de hade otillräcklig täckning där jag bodde (som deras täckningskartor säger att de ska ha, vilket sällan stämmer.. men men). 1 år efter att abb:et var avslutat kom två inkassobrev och en kronofogdslapp i brevlådan samma dag, på en räkning som jag absolut inte skulle ha haft... det tog typ 4 månader och en jäkla massa överklaganden innan de lade ner alltihop.. men ändå, man blir lite less.. 3 ftl...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist Alix, stå på dig :geros:

Har du skrivit till SVT och Plus, vore ett fall för dem tycker jag.

Tack Poca! storkram.gifJag skulle inte ha något emot det, men jag orkar nog inte med allt medieståhej.

 

Jag tycker att du inte ska bry dig så mycket.

Om du är säker på att du har rätt, och kronofogden lade ju ner fallet, så ska det normalt inte vara några bekymmer.

Anmäl dem, gå till attack, om du tröttnat på dem (som det verkar).

 

Jag har varit i samma situation ett par gånger fast i helt andra sammanhang och samtliga lades ner efter bestridan hos kronofogden.

Jag hade hoppats ha lagt detta bakom mig, det är därför jag lackar ur... Men jag har rätt och står på mig. Det är min natur... :D

 

Jag har inte haft några problem med Net At Once (förutom 1-2 downtimes under 2 år kanske). Har dock flyttat hemifrån så föräldrarna kör vidare på det. Hittills har dem inte klagat på att internetuppkopplingen inte funkar :)

Själv kör jag Telia här hemma i Malmö :)

 

 

De gånger jag har ringt kundtjänst för fakturafrågor har jag blivit bra bemött faktiskt. Tråkigt/jobbigt att du har hamnat i ett sånt krångel! Fortsätt kriga!

Det gläder mig att ni av en lycklig slump har goda erfarenheter av företaget i fråga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Net at Once

Hej Alix!

 

För att kunna felsöka ordentligt när en uppkoppling inte fungerar så måste vi skicka ut en tekniker till dig som går igenom allt som kan tänkas vara fel ända i från vår utrustning telestationen till ditt modem där hemma.

 

Visar det sig att det är fel någonstans på vägen så slipper du självklart att betala de 1200 kr det är ingen affärsidé det är vad vi själva betalar för den tjänsten.

 

Du vet lika väl som jag att bredbandet fungerade men att det var instabilt och för att lösa det problemet var ju tekniker besök det som var sista utvägen.

 

Hade det efter det visat sig att felet varit på vår sida och vi ej kunna lösa det hade vi ju självklart låtit dig häva avtalet.

 

Om du vill får du gärna kontakta mig så vi får detta ur världen.

 

Stefan Johansson

Försäljningschef

 

0470-592726

stefan@netatonce.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Alix skrev: "Till slut skickade de allt till fogden, jag bestred det, och fogden lade ned fallet." LADE NED! Varför fattar inte ni det på Net at Once?

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lurifax

Stefan Johansson hade i alla fall civilkurage att i forumet bemöta ditt problem. Det är ju en bra start. Det löser sig nog.

 

Jag bråkar med Comhem om nästan samma sak.

Om jag öppnar en tidningssite där jag berättar att man kan köpa alla dagstidningar genom mig. När kunden betalt så får dom en gammal tidning. Då skulle jag hamna på Kumla anstalten. Eller hur.

 

Men bredbandsbolagen, förmodligen alla, kan pracka på oss kunder TV program som Discovery, National geographic channel med flera som bara innehåller repriser som körs hela tiden.

Det var inte detta jag betalar för. Att köra någon repris förstår man, men att se dem tio gånger luktar mygel.

Är inte detta kriminellt beteende.

Comhem skyller på TV bolagen.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett avtal som inte går att lösa när tjänsten uppenbarligen inte fungerar som utlovat och kunden har reklamerat tjänsten, plus att fogden varit inkopplat och lagt ner fallet, det är ett väldigt skumt avtal och visar på en oseriös handläggning av tjänsteidkaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alix!

 

För att kunna felsöka ordentligt när en uppkoppling inte fungerar så måste vi skicka ut en tekniker till dig som går igenom allt som kan tänkas vara fel ända i från vår utrustning telestationen till ditt modem där hemma.

 

Visar det sig att det är fel någonstans på vägen så slipper du självklart att betala de 1200 kr det är ingen affärsidé det är vad vi själva betalar för den tjänsten.

 

Du vet lika väl som jag att bredbandet fungerade men att det var instabilt och för att lösa det problemet var ju tekniker besök det som var sista utvägen.

 

Hade det efter det visat sig att felet varit på vår sida och vi ej kunna lösa det hade vi ju självklart låtit dig häva avtalet.

 

Om du vill får du gärna kontakta mig så vi får detta ur världen.

 

Stefan Johansson

Försäljningschef

 

0470-592726

stefan@netatonce.se

Menvafan!!!

 

Ni jagar honom t o m ute på nätforum! Ge er.

 

Herregud...

 

:chockadskeptisk::utskallning::bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Net at Once så få kunder att dom utan problem kan identifiera Alix med hjälp av den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menvafan!!!

 

Ni jagar honom t o m ute på nätforum! Ge er.

 

Herregud...  

 

:chockadskeptisk:  :utskallning:  :bla:

 

 

Har Net at Once så få kunder att dom utan problem kan identifiera Alix med hjälp av den här tråden?

 

 

Tror inte Net No More kommer att svara på ovanstående inlägg ... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ni ser ju själva: Han påstår att bredbandet fungerade, men att det var instabilt. Rent komiskt. Och att jaga mig på nätet påvisar ett otroligt dåligt omdöme. Era goda reaktioner talar sitt tydliga språk. Och en sak påminner om de oseriösa företag som Sverker Olofsson sätter åt i Plus: när den dåliga affärsstilen exponeras vill de prata om saken och lösa det. Jag har givetvis varit i kontakt med dem många gånger, men då har jag talat inför döva öron. Jag är glad att NetAtOnce oseriösa stil exponeras så här, det var min avsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Net at Once så få kunder att dom utan problem kan identifiera Alix med hjälp av den här tråden?

 

De kanske inte har så många kunder där fallet har lett till fogden... så det torde vara lätt att identifiera fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan börja med att säga att jag har inget som helst att göra med Net at Once och jag har ingen anledning att tvivla på Alix. Han har säkert rätt i att felet inte ligger hos honom.

 

Men det som förvånar mig är att Alix inte tagit dit en tekniker som han blivit erbjuden?

Han skriver:

 

I stället krävde de att få komma hem och testa min utrustning och ta 1200 kronor för besväret! De lade upp det så här i två brev: 1. Det var med största sannolikhet fel på min utrustning. 2. De måste testa den och var det fel på min utrustning skulle ta ta ut 1200 kronor. Genial affärsidé!

 

Det låter som ganska vanligt förfarande i branschen vad jag erfarit. Om du tar hem en tekniker och felet visar sig ligga hos NaO så slipper du självklart att betala 1200kr. Jag kan inte tänka mig något annat. Så om du är helt säker på att det är NaO som har fel så har du ju absolut inget att förlora på att låta dom undersöka med en tekniker.

 

jag försöker inte säga att du/Alix har fel. Du har säkert rätt så stå på dig! Men ett tips är ju att ta dit en tekniker och få det överstökat.

Det jag vill säga är att jag har en viss förståelse för NaO vad gäller detta förfarandet.

De undersöker ju "linan" via sina mätverktyg och hittar de inget fel så tror ju dom självklart att det troligaste stället felet kan ligga på är hemma hos dig (din utrustning etc).

Om du då säger att du testat allt hemma hos dig som kan vara fel så måste ju nästa steg bli att åka ut med en tekniker (som är ganska dyr för NaO) för att helt enkelt gå till botten med problemet. Han måste då, antar jag, undersöka alla delar från stationen hem till dig och se om det kan vara något fel som konstigt nog inte visat sig på de mätningar de gjort. När han sen kommer hem till dig och det skulle visa sig, mot förmodan, att felet ändå låg i exempelvis din utrustning så förstår jag mycket väl att de vill ha 1200 kr för det jobb de lagt ner och den tekniker de köpt in.

 

Sen tycker jag man ska skilja på om en "tjänst fungerar" eller om "bredbandet fungerar". Man kan uppleva att bredbandet inte fungerar om man har fel på sin utrustning hemma (användarens ansvar) men tjänsten från bredbandsoperatören (deras ansvar) kan ju rulla på utan problem och då vill de ju självklart ha in sina pengar för tjänsten även om användaren upplever att "bredbandet" inte fungerar.

 

Sen kanske Net at Once är helt fel ute vad gäller inkasso och kronofogden etc. och allt vad ni pratar om. Jag kan inget om sådant så det vill jag inte uttala mig om. Låter som att Alix har rätt där också.

 

Så, Alix, stå på dig! Jag tvivlar inte på dig. Tycker bara det verkar jobbigt att ta vägen om kronofogden och inkasso istället för att beställa ut en tekniker och få det överstökat (och med största sannolikhet gratis!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alix!

 

För att kunna felsöka ordentligt när en uppkoppling inte fungerar så måste vi skicka ut en tekniker till dig som går igenom allt som kan tänkas vara fel ända i från vår utrustning telestationen till ditt modem där hemma.

 

Visar det sig att det är fel någonstans på vägen så slipper du självklart att betala de 1200 kr det är ingen affärsidé det är vad vi själva betalar för den tjänsten.

 

Du vet lika väl som jag att bredbandet fungerade men att det var instabilt och för att lösa det problemet var ju tekniker besök det som var sista utvägen.

 

Hade det efter det visat sig att felet varit på vår sida och vi ej kunna lösa det hade vi ju självklart låtit dig häva avtalet.

 

Om du vill får du gärna kontakta mig så vi får detta ur världen.

 

Stefan Johansson

Försäljningschef

 

0470-592726

stefan@netatonce.se

 

Det skulle vara intressant att veta hur NaO hittade denna tråden på nätet. :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara intressant att veta hur NaO hittade denna tråden på nätet. :tappahakan:

 

Dom kan använda Google Alert, en tjänst där man kan låta Google mejla en så fort vissa söktermer dyker upp.

 

Har satt en G.A. på mitt eget namn för att se om någon (mer än jag själv) nämner mig på nätet. :rolleyes:

 

Eller så googlar dom själva sitt namn ibland. Googlar man "Net at once" så dyker den här tråden just nu upp som sjätte träff.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om man är så mån om att värna om sitt företag så är det enklaste att gå kunden till mötes! Vill kunden ut hjälp honom ut!

...

Blir du illa behandlad, vänd dig till ARN med en anmälan.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Så, Alix, stå på dig! Jag tvivlar inte på dig. Tycker bara det verkar jobbigt att ta vägen om kronofogden och inkasso istället för att beställa ut en tekniker och få det överstökat (och med största sannolikhet gratis!)

Ja, tack det ska jag göra! :)

 

Men som jag skrev ovan fick jag först ett brev där det angavs att det med största sannolikhet var fel på min utrustning. NetAtOnce:s tekniker skulle alltså inte förutsättningslöst ha kommit hem till mig. Och om teknikern ifråga hade sagt att det inte var något fel fram till min datorutrustning, hur skulle jag ha kunnat motbevisa det? Då hade jag dels fått betala 1200 kronor, dels varit fast i ett avtal. Jag är inte så naiv att jag utan vidare litar på att en tekniker anställd av NetAtOnce skulle förhålla sig helt neutral till problemet. Jag kan inte utgå från det. Det här är ett schackspel, tro inte annat. Jag har skickat precis alla brev man ska skicka i ett sådant här ärende. NetAtOnce har inte vid ett enda tillfälle försökt argumentera för sin sak visavi kronofogden, och har heller inte gått vidare till tingsrätten, där de måste argumentera för sin sak. Det säger allt om ni frågar mig. Vad gäller tjänst respektive bredband är det tjänsten man har rätt att säga upp. Då vägs alltså allt in, inte bara sporadisk kontakt med nätverket.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om man är så mån om att värna om sitt företag så är det enklaste att gå kunden till mötes! Vill kunden ut hjälp honom ut!

Exakt min åsikt, seriösa företag som är måna om sin goodwill gör just så.

 

Blir du illa behandlad, vänd dig till ARN med en anmälan.

Där handlar det om att få tillbaka pengar, jag har inte betalat ett korvöre... :P

 

 

 

PS: Jag är så tacksam för att herr försäljningschefen blåste liv i den här tråden och ytterligare sänkte sitt företags rykte. galetglad.gif

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Net at Once

1. Tråden var inte så svår att hitta då jag googlar på NAO för att kunna bemöt saker som detta.

2. Vi har väldigt få kunder som går tingsrätten så därför vet jag vem det är.

3. Teknikern som utför felsökningen är Skanovas tekniker så han är neutral.

 

Hade vi fått skicka tekniker hade detta varit ur världen för länge sen.

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

1. Tråden var inte så svår att hitta då jag googlar på NAO för att kunna bemöt saker som detta.

2. Vi har väldigt få kunder som går tingsrätten så därför vet jag vem det är.

3. Teknikern som utför felsökningen är Skanovas tekniker så han är neutral.

 

Hade vi fått skicka tekniker hade detta varit ur världen för länge sen.

 

/Stefan

 

Hade ni lyssnat på kunden hade detta varit ur vägen för länge sedan. Du måste inse att du inte kan tillämpa företagsfaschism, dvs tvinga kunderna att handla enligt ditt dansschema. Kunden kanske inte vill dansa!

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... 2. Vi har väldigt få kunder som går tingsrätten så därför vet jag vem det är. ...

Jag tror att jag ska anmäla dig enligt PUL eftersom du anger att du vet vem jag är. Min identitet är inte okänd för alla här på forumet, så de har fått bekräftat vad det handlar om nu. Att jag gör saker om mig själv offentliga innebär inte att du har rätt att göra det utan mitt samtycke. Från Datainspektionens hemsida (min kursiv):

 

 

Ostrukturerad behandling av personuppgifter

 

Det är i princip alltid tillåtet att publicera personuppgifter i löpande text på en webbsida så länge man inte kränker den som uppgifterna avser. För att avgöra om en behandling av personuppgifter är kränkande måste man göra en samlad bedömning av hur känsliga uppgifterna är, i vilket sammanhang de förekommer, för vilket syfte de behandlas, vilken spridning de har fått eller riskerar att få samt vad behandlingen kan leda till. Man får således göra en avvägning i det enskilda fallet där den registrerades intresse av en fredad, privat sfär vägs mot intresset av att publicera uppgifterna.

Men jag kanske avstår om allt mellan mig och ditt företag är "ur världen". Ska vi säga så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ni lyssnat på kunden hade detta varit ur vägen för länge sedan. Du måste inse att du inte kan tillämpa företagsfaschism, dvs tvinga kunderna att handla enligt ditt dansschema. Kunden kanske inte vill dansa!

Ja, jag kan ju inte annat än att hålla med. Tack för ditt stöd! kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...