Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Nu minskar antalet inbrott i Sydsverige | Kvällsposten

Polisen gör ett bra arbete. :yeahbaby: Och folk är väl mer vaksamma också. Här ute håller vi koll på sånt man inte känner igen - så stämmer man av med grannar varteftersom, ifall de känner dem eller inte - eller sett nåt liknande. Händer väl inte alltför ofta, och man vet på ett ≈ vilka bilar som brukar köra om kring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nej, biblioteken måste givetvis agera censor. Man ska inte ta in böcker som gör att folk kan lära känna sin fiende. Det är bättre för folk att veta att de har rätt. De som har fel är ändå förlorade för den goda saken. I stället ska biblioteken rensa ut all misshaglig litteratur och anordna publika bokbål. Det stärker den allmänna moralen och samförståndsandan i samhället. (OBS! Ironi). Artikel. Text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-23202700-1509917186.png

 

Lite kul rubrik. Det finns över 7000 prinsar i Saudiarabien. Alla privilegierade, förstås (det räcker att man är medborgare och man). Och chansen är stor att just privilegierade flyger helikopter. Eftersom det är så många prinsar kan åtminstone piloten vara prins.

 

Så sanningen är väl snarare den, att om en helikopter störtar i Saudiarabien, så är sannolikheten stor att just en prins omkommer i kraschen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I USA har nu 307 masskjutningar (enligt FBI:s definition) ägt rum på 309 dagar. Ifjol skedde 483 masskjutningar. Dagens skörd: Minst 27 döda i en kyrka i södra Texas.

 

Enligt amerikaner är problemet fortsatt dock inte massbeväpningen och våldskulturen. Tvärtom, många anser att folk inte beväpnar sig i tillräcklig omfattning. Lycka till!

 

http://www.shootingtracker.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I USA har nu 307 masskjutningar (enligt FBI:s definition) ägt rum på 309 dagar. Ifjol skedde 483 masskjutningar. Dagens skörd: Minst 27 döda i en kyrka i södra Texas.

 

Enligt amerikaner är problemet fortsatt dock inte massbeväpningen och våldskulturen. Tvärtom, många anser att folk inte beväpnar sig i tillräcklig omfattning. Lycka till!

 

http://www.shootingtracker.com/

 

Slutsats: Masskjutningarna har minskat sedan Trump blev president.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutsats: Masskjutningarna har minskat sedan Trump blev president.

Årets största helger har ännu inte ägt rum! Så vi får väl se...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets största helger har ännu inte ägt rum! Så vi får väl se...

Jodå, det var när han svors in, och sen när han fyller år. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Slutsats: Masskjutningarna har minskat sedan Trump blev president.

 

Så du har inte märkt att det är nästan två månader kvar av året....? :laserbok::fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så du har inte märkt att det är nästan två månader kvar av året....? :laserbok::fane:

 

Kom inte och blanda in en massa falsk fakta i diskussionen!

 

 

Jag kollade bara antal attentat/dag under en period på ca 300 dagar, och skalade sedan upp det hela till ett år.

För övrigt har Trump sagt att det bara handlade om dålig psykhälsa, alltså var det egentligen inga som dog.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kom inte och blanda in en massa falsk fakta i diskussionen!

 

 

Jag kollade bara antal attentat/dag under en period på ca 300 dagar, och skalade sedan upp det hela till ett år.

För övrigt har Trump sagt att det bara handlade om dålig psykhälsa, alltså var det egentligen inga som dog.

 

 

Sorry. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lotta Edholm klagar på Försäkringskassan, som tillämpar domar, som i sin tur kommer från den lagstiftning hon säger sig vara pappa (sic!) till. "Det är så dumt att man tror inte det är sant" säger hon om den ordningen. Jag håller helt med henne, men inte så som hon hoppas på, antar jag.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/det-ar-sa-dumt-att-man-tror-inte-det-ar-sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du några bitcoins?

Dessvärre. Jag tänkte handla för några år sedan men det blev inte av. Sedan tänkte jag att jag skulle mine:a själv, men man måste tydligen ha en superduperdator för att det ens ska vara lite värt det.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammalt citat säkert, men jag såg det först nu.

 

"The thing about smart people is that they seem like crazy people to dumb people." // Stephen Hawking

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... mine:a ...

Gruvbryta går fint som verb, vi är bra på att sätta samman ord vid behov. Alternativt skriver vi försvenskat, som majna och tajma. Minea och timea (eller varianter på det) blir inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gruvbryta går fint som verb, vi är bra på att sätta samman ord vid behov. Alternativt skriver vi försvenskat, som majna och tajma. Minea och timea (eller varianter på det) blir inte bra.

Noterat. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde kanske bara bryta eller utvinna funka när man vet vad det handlar om?

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre. Jag tänkte handla för några år sedan men det blev inte av. Sedan tänkte jag att jag skulle mine:a själv, men man måste tydligen ha en superduperdator för att det ens ska vara lite värt det.

 

Du får väl vänta ett år till och köpa en Mac Pro. Levereras med iMine förinstallerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gräjt! :ThumbsUp:

Det är ett lustigt ord det där.

På engelska (great) är det “bra”, men på norska (greit) är det bara “okey”. ^_^

 

Men man kan ju förstärka orden på norska: Kjempe-*. Brukar använda det till lite vad som. ^_^Kjempe-heisann, kjempe-grattis, osv. :D

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett lustigt ord det där.

På engelska (great) är det “bra”, men på norska (greit) är det bara “okey”. ^_^

 

Men man kan ju förstärka orden på norska: Kjempe-*. Brukar använda det till lite vad som. ^_^Kjempe-heisann, kjempe-grattis, osv. :D

Norrmännen går längre än vi. Ordet ”ålreit” ser rätt kul ut. Kjempeålreit! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...