Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Mattiasgbg

Arlanda är så bytesovänligt att flygplatsen borde rivas på ett grymt och ovanligt sätt och därefter byggas upp på nytt.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Lesbian, gay, bisexual, transgendered (LGBT) har traditionellt motsvarats av HBTQ på svenska. Där används H för att beteckna både L och B.  Sedan har HBTQ redan Queer inbyggt. Questioning översätt väl med ungefär Ifrågasättande. Intersex vet jag inte vad det innebär, men two-spirit kanske kan översättas till dubbel andlig (eller dubbel personlighet?).

 

Så då blir det, fritt översatt, DAHBTQIIA på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

När man ger sig på att definiera "normal" landar man med tiden i att det enbart är jag som är normal, alla andra är knepiga på något sätt, eftersom de inte är jag. Folk leker för mycket med navelludd idag. Antingen ligger man med någon, eller också ligger man inte med någon men har i stället blommor i sitt hår. Det räcker väl bara att konstatera att andra inte är som jag och sedan gå vidare med livet.

Som en enda stor familj?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
4 timmar sedan, Alix säger:

Kan du se att det kan finnas invändningar, det här är ju poäng som studenten ändå klarat av? /TT:s reporter

 

Apropå att det ska utredas om fuskare även ska plockas av de högskolepoäng de har uppnått.

 

Det finns alltså både folk i allmänhet och i medier som anser att fusk ska kunna löna sig? :sick:

Jag tycker att det känns oskönt, men har man klarat poängen så bör de få behållas, men kanske inte få användas i en examen eller för att bli behörig till kurser på högre nivå. Man borde kanske placeras i en särskild (väldigt lågt prioriterad) urvalsgrupp vid ansökan under X terminer efter upptäckt fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Självklart. Det är ju ändå 2019 och det är synd om den som är kriminell eftersom socioekonomiska faktorer påverkar.

Jo, det finns säkert en sådan implicerad underliggande orsak. Men fusk är fusk.

 

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag stör mig på att det finns olika uppsättningar förväntningar på män och kvinnor. Rör det "man ska få klä sig som man vill" gäller det enbart kvinnor, män är låsta i sin könsstereotypa klädsel och sina könsstereotypa färger. Rör det praktiskt och bekvämt så är kvinnor låsta i sin könsstereotypa utformning. När hörde du senast en man klaga över att mascaran rann en varm sommardag? Eller att stringen skar in?

Equality of opportunity kommer inte nödvändigtvis (aldrig?) att bli equality of outcome, är jag rädd. Inte ens (?) Lööf fattar skillnaden (ställd inför Jordan Peterson). Japanska kvinnor kommer till kanske 95 procent eller mer att fortsätta med högklackat på jobbet. Men de måste inte.

 

16 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag tycker att det känns oskönt, men har man klarat poängen så bör de få behållas, men kanske inte få användas i en examen eller för att bli behörig till kurser på högre nivå. Man borde kanske placeras i en särskild (väldigt lågt prioriterad) urvalsgrupp vid ansökan under X terminer efter upptäckt fusk.

Alla resultat som är beroende av ett oriktigt underlag ska strykas. Tycker jag. Fruit of the poisonous tree, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
9 timmar sedan, Svolder säger:

Jag stör mig på att det finns olika uppsättningar förväntningar på män och kvinnor. Rör det "man ska få klä sig som man vill" gäller det enbart kvinnor, män är låsta i sin könsstereotypa klädsel och sina könsstereotypa färger. Rör det praktiskt och bekvämt så är kvinnor låsta i sin könsstereotypa utformning. När hörde du senast en man klaga över att mascaran rann en varm sommardag? Eller att stringen skar in?

Jag klagade (tyst, knuten näve osv) senast över inskärande string en sommar för kanske 20 år sedan. Den aktuella stringen skar in i en herre som lagt sig för att sola inte långt framför mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Svolder säger:

Inte i Sverige. Här förkunnar den saft och bullar. Det är inte bara svenskarna som är sekulära, dit har även vår syn på kyrkan gått. Jag har flera gånger varit på gränsen att fråga amerikaner "men, menar du att ni går i kyrkan? På allvar?"

Jag skulle ha lagt till ”Frivilligt?”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Patienter dog i en omfattning som gjorde att sjukhuset till slut erbjöd honom att avsluta sin anställning med goda vitsord. Istället för att polisanmäla ville sjukhuset bara bli av med honom.” Artikel.

 

Borde inte den här typen av transportvitsord vara jämställd med medhjälp till mord? :fundersam:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
8 timmar sedan, Alix säger:

Jag råkar veta var Svalövs kommun ligger av släktforskningsskäl men annars är det tur att de flesta inte gör det. Göm och glöm.

Med tanke på hur flaggor av alla möjliga sorter blandas ibland så borde man kanske förbjuda flaggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Med tanke på att SD är största parti med god marginal och att 1/3 av väljarna röstade på dem är det i stort sett omöjligt att hålla dem utanför. För er som bor norrut är det säkert enkelt, här nere är det så långt ifrån enkelt som det kan bli. Enda återstående alternativet i Svalöv var ett extraval, och gissa vad som riskerar att hända om man ställer till med ett extraval bara för att uppfostra vuxna människor?

Jag är inte politiskt engagerad, så jag har inget inflytande över sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Svolder säger:

Det var inte det jag avsåg, snarare att i områden där sd har en femtedel av rösterna eller mindre kan man mejsla fram styren där de inte ingår. Att mejsla fram styren här, där en tredjedel röstar på dem och de andra partierna har svårt att hålla sams är en hel annan sak. Walk a mile in my shoes, typ.

Nej, lätt är det inte. Och i Skåne verkar allianspartierna inte ha samma problem med Sverigedemokraterna som de har på riksnivå. Liberalernas partisekreterare tog avstånd ifrån sitt eget partis samarbete i Svalöv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...