Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Vad är det jag inte begriper???   :tappahakan:

 

 

 

Skärmavbild 2019-05-03 kl. 10.50.28.png

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Axelman säger:

Vad är det jag inte begriper???   :tappahakan:

 

TT:s artikel ger litet mer:

"Enligt Björklund är turnén ett gemensamt initiativ.
– Det är ett initiativ från bådas sida. Vi är varandras motpoler. Vi behöver också få upp valtemperaturen, säger han."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Telly82 säger:

TT:s artikel ger litet mer:

"Enligt Björklund är turnén ett gemensamt initiativ.
– Det är ett initiativ från bådas sida. Vi är varandras motpoler. Vi behöver också få upp valtemperaturen, säger han."

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Postad (redigerade)

Ännu en moderat som bidragsfuskar, är de  förståndshandikappade? 

Elisabet Svantesson är ute i blåsvädret

 

 

https://www.gp.se/nyheter/att-svantesson-följt-reglerna-betyder-inte-att-hon-gjort-rätt-1.14875387

 

 

Skärmavbild 2019-05-03 kl. 13.25.21.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

 

:rolleyes:

Eller så är inte verkligheten så som de många årens stormar vill ge sken av. Demokratin stärktes ORDENTLIGT idag. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, mikaellq säger:

Eller så är inte verkligheten så som de många årens stormar vill ge sken av. Demokratin stärktes ORDENTLIGT idag. :bultandehjarta:

Nej, det gjorde den inte. Men med tiden kanske det hjälper till.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får se om någon murvel är smart att kolla om Elisabeth Svantesson hade sophämtning när hon bodde i sommarstugan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Telly82 säger:

TT:s artikel ger litet mer:

"Enligt Björklund är turnén ett gemensamt initiativ.
– Det är ett initiativ från bådas sida. Vi är varandras motpoler. Vi behöver också få upp valtemperaturen, säger han."

Som sagt var: Vad är det jag inte begriper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Pocahontas säger:

Ännu en moderat som bidragsfuskar, är de  förståndshandikappade? 

Elisabet Svantesson är ute i blåsvädret

 

 

https://www.gp.se/nyheter/att-svantesson-följt-reglerna-betyder-inte-att-hon-gjort-rätt-1.14875387

 

 

Skärmavbild 2019-05-03 kl. 13.25.21.jpg

Moderater bara ÄÄLSKAR bidrag i hemlighet.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
7 timmar sedan, Alix säger:

Använde startkablar som bogserlina i 90 km/h

 

Blir det ens böter för sådana här livsfarliga stolligheter? På sin höjd...

Problemet med startkablarna är väl att de kanske går av och det är väl inte så farligt? Den bogserade bilen gick förhoppningsvis att styra och bromsa. Fast man kanske bör ha ett lite längre rep mellan bilarna.

Böter borde det bli, eftersom man inte får bogsera på motorväg. Hastigheten känns inte heller särskilt lämplig.

Enda lösningen jag kan komma på om man vill förbjuda användandet av startkablar som bogserlina är att införa något typgodkännande av bogserlinor, men det kan bli jobbigt eftersom ett vanligt rep, oavsett hur kraftigt det är, skulle bli olagligt att använda.

7 timmar sedan, Pocahontas säger:

Ännu en moderat som bidragsfuskar, är de  förståndshandikappade? 

Elisabet Svantesson är ute i blåsvädret

 

 

https://www.gp.se/nyheter/att-svantesson-följt-reglerna-betyder-inte-att-hon-gjort-rätt-1.14875387

 

 

Skärmavbild 2019-05-03 kl. 13.25.21.jpg

Hur funkar folkbokföringslagen för politiker?

Första stycket i 10§:

Citat

En vistelse anses inte leda till ändrad bosättning om den föranleds enbart av uppdrag som riksdagsledamot, statsråd eller heltidsarvoderad förtroendevald i landsting.

I de här fallen verkar politikerna ha flyttat runt efter att de blivit politiker, vad säger "föranleds enbart av uppdrag..." om det?

Bryter man mot den lagen så kan man få fängelse!

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/folkbokforingslag-1991481_sfs-1991-481

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Problemet med startkablarna är väl att de kanske går av och det är väl inte så farligt? 

Jag tänkte att kablarna satt fast i batteriet under bogseringen. Det hade varit nåt! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2 minuter sedan, Axelman säger:

Jag tänkte att kablarna satt fast i batteriet under bogseringen. Det hade varit nåt! :totaltgalen:

Det hade varit spännande!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det hade varit spännande!

 

Ända tills de voltar av vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semmelman
2019-05-03 på 13:25, Pocahontas säger:

Ännu en moderat som bidragsfuskar, är de  förståndshandikappade? 

Elisabet Svantesson är ute i blåsvädret

 

 

https://www.gp.se/nyheter/att-svantesson-följt-reglerna-betyder-inte-att-hon-gjort-rätt-1.14875387

 

 

Skärmavbild 2019-05-03 kl. 13.25.21.jpg

 

Nej hon är troligen inte förståndshandikappad, å inte girig så som vissa hävdar alla fall - hon har ju betalat mera skatt med detta upplägg, och har kanske inte ens gjort nåt fel, alla fall inte enligt Oscarsson nedan, huruvida han har rätt i allt kan inte jag avgöra det får kanske tiden avgöra så jag skriver inte under på detta. Men vi ute i landet vill väl ha representanter i riksdagen eller ska det bara sitta Stockholmare där? Då kan man ju börja undra varför medierna börjar driva det här drevet om ingenting, vad annat är det de vill dölja eller skymma, nåt inför EU-valet, kostnaderna för invandringsbidragen, etc? Och Bengtzboe då, hur mycket fel gjorde han då exakt?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Semmelman säger:

 

Nej hon är troligen inte förståndshandikappad, å inte girig så som vissa hävdar alla fall - hon har ju betalat mera skatt med detta upplägg, och har kanske inte ens gjort nåt fel, alla fall inte enligt Oscarsson nedan, huruvida han har rätt i allt kan inte jag avgöra det får kanske tiden avgöra så jag skriver inte under på detta. Men vi ute i landet vill väl ha representanter i riksdagen eller ska det bara sitta Stockholmare där? Då kan man ju börja undra varför medierna börjar driva det här drevet om ingenting, vad annat är det de vill dölja eller skymma, nåt inför EU-valet, kostnaderna för invandringsbidragen, etc? Och Bengtzboe då, hur mycket fel gjorde han då exakt?

 

 

Oscarssons resonemang bygger på att ES var medveten om att hon betalade ”för mycket” skatt. Hur vet vi det?

Bengtzboe har avgått. Det säger väl allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semmelman

Jag trodde hennes resonemang var att hon ville representera sin hembygd och behålla kontakten med partiet hemmavid. Kan ha fel förstås. VI vet bara att Oscarsson anser att hon betalade mera skatt, inte som kritiken påstår göda sin girigbuk - eftersom hon förlorade pengar, då faller väl liksom underlaget till skandalrubrikerna oavsett hur hon tänkte? Eller tycker du att hon borde avgå ändå för att hon följde reglerna och tog emot bidrag hon var berättigad till? Det är väl Oscarssons budskap som jag läser?

Verkar krångligt alla fall reglerna om allt, tror det är dem det är mest fel på, inte Svantesson.

Bengtzboe är ett osäkert kort, han kanske föll på att han försökte dölja ett misstag som kanske inte var ett misstag, han ville ju också behålla hemmakontakten? Ja jag vet inte, men de är relaterade till samma bidrag och regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Semmelman säger:

Jag trodde hennes resonemang var att hon ville representera sin hembygd och behålla kontakten med partiet hemmavid. Kan ha fel förstås. VI vet bara att Oscarsson anser att hon betalade mera skatt, inte som kritiken påstår göda sin girigbuk - eftersom hon förlorade pengar, då faller väl liksom underlaget till skandalrubrikerna oavsett hur hon tänkte? Eller tycker du att hon borde avgå ändå för att hon följde reglerna och tog emot bidrag hon var berättigad till? Det är väl Oscarssons budskap som jag läser?

Verkar krångligt alla fall reglerna om allt, tror det är dem det är mest fel på, inte Svantesson. ...

Nej, det var så hon beskriver det. Vad jag menar är att det är inte säkert att hon tänkte på hur kommunalskatten skulle slå. Frågan är inte främst om de följer reglerna utan om de utnyttjar reglerna. Många, inklusive jag själv, har en tendens att vara moraliska i första hand och paragrafryttare i andra hand. Vi ser inte på detta på samma sätt som de som resonerar omvänt. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

M vill införa bidragstak men kärringjäveln plockar ut 50000:- förutom den groteska lönen på 1.4M:-

Lutar mer och mer åt en röst på V som vill begränsa lönerna för politikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...