Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Jag har 58 (så många appikoner i alla fall, två av dem är exempelvis tangentbord).

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Jag har 58 (så många appikoner i alla fall, två av dem är exempelvis tabgentbord).

61. :P (Inställningar>Allmänt>Om i raden Appar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

61. :P (Inställningar>Allmänt>Om i raden Appar)

Där står det 36 hos mig, vilket inte alls stämmer. Apple kanske menar sådana som jag själv har laddat ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2019-04-27 kl. 16.40.20.jpg

  • Haha 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag kollar helt enkelt när jag känner för det vilka appar som använder platstjänsten. I min iFön är det AppStore, BankID, Kamera, Twitter och diverse systemtjänster som dessutom nästan alltid är de som använt platstjänsten senast.

Man kan kolla hur aktiva appar är genom att studera batterikonsumtion men ser aldrig något misstänkt där heller.

Jag är dessutom extremt försiktig med vilka appar jag installerar.
Jag litar på iOS i betydligt högre grad än Android.

Jo, hur det funkar på iOS begriper jag. Det var den mörka sidan det gällde.

7 timmar sedan, iMarc säger:

18 appar?? Jag har 85

 

7 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Jag har 89 och använder alla någon gång under året.

 

7 timmar sedan, Alix säger:

Jag har 58 (så många appikoner i alla fall, två av dem är exempelvis tangentbord).

Jag har alltså 19 (18 + 1) appar som har tillgång till platstjänster. Jag har tydligen 77 appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag har alltså 19 (18 + 1) appar som har tillgång till platstjänster. 

Jaha, där har jag 22.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Är det så vi vill att historien ska minnas oss – som de som skänkte bort demokratin till manipulatörer på Facebook och andra sociala medier?

 

I den politiska polariserade debatt om Brexit vi ser idag, även i Sverige, anförs ibland att motståndare till utträdet drivs av ett förakt för ”vanliga människors oro inför framtiden”. Men man frågar sig inte vem som skapar denna oro, hur man gör det – och i vilken kanal det sker.”

 

http://www.bt.se/ledare/monstret-som-styr-varlden/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jo, hur det funkar på iOS begriper jag. Det var den mörka sidan det gällde.

 

 

Jag har alltså 19 (18 + 1) appar som har tillgång till platstjänster. Jag har tydligen 77 appar.

 

Alla appar som behöver platstjänster har tillgång till det men bara när dom körs 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Alla appar som behöver platstjänster har tillgång till det men bara när dom körs 

Vad menas med att behöva? Att appen anser sig behöva eller att du anser appen behöva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Vad menas med att behöva? Att appen anser sig behöva eller att du anser appen behöva?

 

Att appen behöver. Tex Runkeeper behöver komma åt platstjänster för att fungera korrekt. Jag nekar appar som jag vet inte behöver platstjänster för att fungera som tex Tradera. Det är bara en extra bonus att den vet var jag befinner när jag säker på annonser och ingen kritisk funktion. 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen drar det väl lite mindre batteri om man stänger av platstjänster på appar som man som användare inte vill ha position på. Men jag är nog inget gott föredöme vad gäller det som det ser ut nu. 

Får fixa detta. 

332588B9-9CD5-4806-882E-75DC0D2941DC.png

0887760D-99F4-42A5-94F4-41F0E38A5344.png

42C754D4-F529-4D96-AF89-6576D5B6A2B1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, iMarc säger:

Sen drar det väl lite mindre batteri om man stänger av platstjänster på appar som man som användare inte vill ha position på. Men jag är nog inget gott föredöme vad gäller det som det ser ut nu. 

Får fixa detta. 

332588B9-9CD5-4806-882E-75DC0D2941DC.png

0887760D-99F4-42A5-94F4-41F0E38A5344.png

42C754D4-F529-4D96-AF89-6576D5B6A2B1.png

Du låter Apoteket se din position, jag låter Systembolaget se min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Du låter Apoteket se din position, jag låter Systembolaget se min.

Ingen större skillnad, kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Ingen större skillnad, kanske.

Nä, största skillnaden är väl att jag bara kan hämta ut receptfri medicin.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Lycka till med att fixa en tvåstatslösning som ger båda staterna vettig tillgång till både rent vatten och gränser till omvärlden som inte är beroende av den andra staten.

 

Bonusuppgift:

Spoiler

Fixa också tillgång till relevanta heliga platser.

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Lycka till med att fixa en tvåstatslösning som ger båda staterna vettig tillgång till både rent vatten och gränser till omvärlden som inte är beroende av den andra staten.

 

Bonusuppgift:

  Visa dolt innehåll

Fixa också tillgång till relevanta heliga platser.

 

Det är som de säger här, att Israel behöver ingen fred, de har det bra ändå. Motparten är helt enkelt för svag.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Men nu händer det grejer. :oroligoledsen:

"Med Donald Trump som president har USA erkänt Jerusalem som Israels huvudstad, och nu i år gått emot det internationella samfundet genom att erkänna Golanhöjderna som israeliskt territorium. Trump har beskyllts för att ge Israel vad landet vill ha, utan krav på motprestationer och eftergifter."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-04-28 på 23:38, Alix säger:

Det är som de säger här, att Israel behöver ingen fred, de har det bra ändå. Motparten är helt enkelt för svag.

Det är inte lönt att diskutera fred med en motståndare som bara vill se dig död. Israel är den store vinnaren även jämfört med västliga nationer och mycket tack vare deras urstarke ledare medan arabiska folken i Ramallah och Gaza lever i diktaturens fattigdom och förtryck. Hur KAN de vinna? :tarskratt:
Fienden till din fiende är din vän sägs det. Netanyahu har allierat sig på sätt och vis med  sina arabgrannar inför hotet från de giriga mullorna. IDF är till och med inne på Egyptiskt territorium med deras välsignelse för att decimera terrorister och andra farliga löss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”... det är de öppna gränserna som skapat möjligheten för personer från Litauen, Polen och Rumänien bland annat att komma hit och försörja sig på att stjäla ...”

 

Baksidan med EU som vi lär få fortsätta leva med. Jag tycker dock att brottsoffer ska kunna söka pengar ur samma konto som vi betalar in i EU-bidrag.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/varmlandska-lantbrukare-tampas-med-gransoverskridande-stolder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
Postad (redigerade)

GP uttrycker sig lite luddigt på nätet.

På förstasidan: "Elva förundersökningar efter nazistmarsch - en anhållen", med undertexten "En nazist anhållen: 'Har utdelat en spark mot polis'".

 

Ovanstående kan, anser jag, lätt tolkas som att elva nazister förundersöks.

 

Klickar man på länken så kan man läsa:

 

"...Totalt frihetsberövades 61 personer under dagen, merparten för ordningsstörningar..."

 

"...Det finns just nu elva upprättade förundersökningar som bland annat gäller våldsamt upplopp och hets mot folkgrupp. De gäller både demonstranter och motdemonstranter..."

 

"...Hur många personer utreder ni?

– Det handlar om elva olika brott, alltså elva olika händelser. Men i en förundersökning kan det finnas flera misstänkta..."

 

Vilket jag tolkar som att en blandning av nazister och andra förundersöks. Mina fördomar viskar att ena gruppen ligger bakom hetsandet och att den andra ligger bakom upploppen.

 

Spoiler

Polisen blev sparkad, hen fick inte en tysk hälsning i ansiktet.

Glömde länken: https://www.gp.se/nyheter/västsverige/stor-polisutredning-efter-nmr-demonstrationen-1.14859743

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Maken och yngsta sonen folkbokförde sig på den nya Stockholmsadressen, medan Elisabeth Svantesson skrev sig på en hyrestvåa i Örebro. Sedan flyttade hon från hyrestvåan och skrev sig i oktober 2014 istället på en sommarstuga i Nora. Där var Svantesson skriven till och med maj 2017.”

 

Ytterligare en moderat riksdagsledamot, nu en tungviktare, som ser till att casha in bostadsbidrag. M gillar inte bidrag annars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...