Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

32 minuter sedan, Alix säger:

Inte rasistpartier då, om du nu ska fläska på likt Balder78? :D 

SD är ett rasistparti, KD dras åt det hållet också

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, iMarc säger:

Det var dessutom en kristdemokrat som släppte fram Hitler till makten. 

Nej, von Papen hade lämnat Zentrum (ett katolskt mittenparti) innan dess. Och det gjorde han väl medveten om att han annars skulle bli utesluten eftersom han betraktades som en partiförrädare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Balder78 säger:

 

Trump med världens sämsta framtoning med sin bufflighet är älskad av sina använgare och parti eftersom han gör allt för dem han lovade i valet.

Det kan man inte säga om svenska politiker som inte gör ett dugg för väljarna.

OM det är din bild av verkligheten tycker jag faktiskt synd om dig. Det är pinsamt att läsa om en så totalt förrvrängd svartvit världsbild. Jag frågar mig hur man kan missa verkligheten så grovt. :mellow: Hur, jag bara undrar HUR en nutida människa kan resonera på detta sätt. :chockadskeptisk:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige är det land i världen som har allra bäst anseende 2018!

Det visar den årliga sammanställningen av konsultbyrån Reputation Institute, RI.

– Det är oerhört roligt att man ligger etta på ett sånt här index där det är vanliga människor runtom i världen som har svarat vad de tycker, säger Henrik Selin på Svenska Institutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

OM det är din bild av verkligheten tycker jag faktiskt synd om dig. Det är pinsamt att läsa om en så totalt förrvrängd svartvit världsbild. Jag frågar mig hur man kan missa verkligheten så grovt. :mellow: Hur, jag bara undrar HUR en nutida människa kan resonera på detta sätt. :chockadskeptisk:

 

Vet att man inte borde skriva det men det beror på att han är ett troll. 

Han har ingen intention att diskutera utan bara häva ur sig massa dravel. 

Det är bara se på dom tidigare frågeställningarna han för övrigt haft i forumet. 

Ingen av dom är heller seriösa problem och han har ställt samma frågor här, på sweclockers och 99.se. 

Och har reagerat på samma sätt när han fått svar som är korrekta genom att sparka bakut. Han ha minst två konton här och hade tre på 99.se varvid ett blev avstängt. 

Han är inget annat än ett troll. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige världens sjunde bästa land

Publicerad 14 september 2018

Sverige är det sjunde mest utvecklade landet i världen, enligt FN-organet UNDP. 

Den förväntade livslängden är 82,6 år, den förväntade genomsnittliga utbildningstiden 17,6 år och bruttonationalinkomsten per person 47 766 USA-dollar (430 000 kronor). 

Det mest utvecklade landet är Norge. Om hänsyn tas till hälso-, utbildnings-, ekonomi- och maktindikatorer är Sverige tredje mest jämställda land, efter ettan Schweiz och tvåan Danmark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det stora ekonomiska perspektivet går sverige riktigt bra.

 

 

Skärmavbild 2019-04-08 kl. 10.25.09.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Städar upp lite..

om inte Balder78 slutar tramsa så blir det

 

 

Skärmavbild 2019-04-08 kl. 14.06.39.jpg

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanning

 

808FE52E-E690-4A00-8B59-E63F5E89FA2A.jpeg.5489f26c6b1053840e8df1631d6a7d79.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Pocahontas säger:

Städar upp lite..

om inte Balder78 slutar tramsa så blir det

 

 

Skärmavbild 2019-04-08 kl. 14.06.39.jpg

Nu har Poca talat och då gäller partiboken och Putinfasoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Pocahontas säger:

Städar upp lite..

om inte Balder78 slutar tramsa så blir det

 

Spoiler

Skärmavbild 2019-04-08 kl. 14.06.39.jpg

 

 

1 minut sedan, Balder78 säger:

Nu har Poca talat och då gäller partiboken och Putinfasoner.

Inom en halvtimme fortsatte tramsandet. Rekord?

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Balder78 säger:

Nu har Poca talat och då gäller partiboken och Putinfasoner.

Hur menar du nu? Att du har en grundlagsskyddat yttrandefrihet innebär inte en skyldighet för andra parter. Specifikt så är MacWorld faktiskt inte skyldigt att upplåta sitt forum till dina yttranden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medkänsla för enskilda djurs trångmål bör inte överskugga vetenskapen. Vi vet inte vad detta innebär för valrosspopulationens utveckling på sikt. Jag gillar inte onödig klimatalarmism. Mekanismen är uppenbar: ”Å, stackars valrossar, allt håller på att gå åt helvete, jag måste sluta flyga”. Det är infantilt. Populistiskt. Vädjan till känslor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Vet att man inte borde skriva det men det beror på att han är ett troll. 

Han har ingen intention att diskutera utan bara häva ur sig massa dravel. 

Det är bara se på dom tidigare frågeställningarna han för övrigt haft i forumet. 

Ingen av dom är heller seriösa problem och han har ställt samma frågor här, på sweclockers och 99.se. 

Och har reagerat på samma sätt när han fått svar som är korrekta genom att sparka bakut. Han ha minst två konton här och hade tre på 99.se varvid ett blev avstängt. 

Han är inget annat än ett troll. 

Eller en av många oroliga. Det förfärar mig att det ska vara så förtvivlat svårt att debattera sakligt. Kanske han kunnat lugna ner sig lite då? Det vore ju en god gärning om något!

Vi har förlorat något mycket värdefullt när vi slutar prata med varandra efter att de enda två alternativen blivit ryggdunkar alternativt offentlig arkebusering. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Det förfärar mig att det ska vara så förtvivlat svårt att debattera sakligt.

Precis. Han har ju inte lagt fram några som som helst fakta som stödjer hans uppfattning.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Eller en av många oroliga. Det förfärar mig att det ska vara så förtvivlat svårt att debattera sakligt. Kanske han kunnat lugna ner sig lite då? Det vore ju en god gärning om något!

Vi har förlorat något mycket värdefullt när vi slutar prata med varandra efter att de enda två alternativen blivit ryggdunkar alternativt offentlig arkebusering. :( 

 

Du får ursäkta men du vet inte vad du pratar om. Detta är en sjuk individ med trippla konton här och flera på andra forum. Där han ställer samma frågor och dumförklarar alla som inte ger dom svar han vill ha. 

Du är naiv som tror att detta är något annat än ett troll. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Eller en av många oroliga. Det förfärar mig att det ska vara så förtvivlat svårt att debattera sakligt. Kanske han kunnat lugna ner sig lite då? Det vore ju en god gärning om något!

Vi har förlorat något mycket värdefullt när vi slutar prata med varandra efter att de enda två alternativen blivit ryggdunkar alternativt offentlig arkebusering. :( 

Om man är orolig ska man uttrycka det och inte komma med en massa floskler och billiga ”sanningar” och ”lösningar” på komplexa problem. För att inte tala om påhopp och nedsättande omdömen. Om man ändå gör allt det där är en offentlig arkebusering i bildlig mening helt adekvat.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Precis. Han har ju inte lagt fram några som som helst fakta som stödjer hans uppfattning.

Men varför kan inte VI då föregå med gott exempel? För vi vill verkligen vara goda medmänniskor som föredrar omtanke före fördömanden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Men varför kan inte VI då föregå med gott exempel? För vi vill verkligen vara goda medmänniskor som föredrar omtanke före fördömanden?

Du skämtar va? Vända andra kinden till då eller. När har det någonsin fungerat. 

När mobbaren gav sig på mig på skolgården klappade jag till han så hårt att han inte ens tänkte tanken att titta åt mitt håll. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Men varför kan inte VI då föregå med gott exempel? För vi vill verkligen vara goda medmänniskor som föredrar omtanke före fördömanden?

Jodå, vi försöker. Men det är inte lätt med en sådan person som inte vill debattera.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Du får ursäkta men du vet inte vad du pratar om. Detta är en sjuk individ med trippla konton här och flera på andra forum. Där han ställer samma frågor och dumförklarar alla som inte ger dom svar han vill ha. 

Du är naiv som tror att detta är något annat än ett troll. 

Jag tror inte att han är ett nättroll i den meningen att han borde veta bättre. Utan min bedömning är att det är en lite äldre person som har tappat fotfästet vad gäller upplevd trygghet i smått och stort. Beteendet blir då stereotypt och förutsägbart. Det finns tyvärr många sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Du får ursäkta men du vet inte vad du pratar om. Detta är en sjuk individ med trippla konton här och flera på andra forum. Där han ställer samma frågor och dumförklarar alla som inte ger dom svar han vill ha. 

Du är naiv som tror att detta är något annat än ett troll. 

Du har rätt, jag är nog naiv. Men ursäkta, jag föredrar att fria före att fälla, hjälpa före att stjälpa. Som det nu är har du själv inte bidragit bättre (subjektivt) än "trollet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Du skämtar va? Vända andra kinden till då eller. När har det någonsin fungerat. 

När mobbaren gav sig på mig på skolgården klappade jag till han så hårt att han inte ens tänkte tanken att titta åt mitt håll. 

När det gäller yngre är det en annan sak, de kan behöva sättas på plats. Och de har förmåga att ta till sig det. Jag tittade på denna scen igår:

 

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...