Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, mikaellq säger:

Ytterligare ett mycket klokt inlägg. Tack så mycket för det. Tänk kritiskt och framförallt tänk själv!

 

2013650C-6CDB-4198-B436-82E920F82039.jpeg

Vi får bara akta oss så att vi inte blir för många; då måste jag förmodligen omvärdera min ståndpunkt.

 

En annan ofta citerad person – kanske den som tillsammans med Mark Twain är mest citerad, klassikerna undantagna – är Oscar Wilde och han har gett uttryck för liknande tankegångar och sagt något i stil med: ”När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel.”

Tanken, eller känslan, är mig inte helt obekant.

  • Tack 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, KMN säger:

Vi får bara akta oss så att vi inte blir för många; då måste jag förmodligen omvärdera min ståndpunkt.

 

En annan ofta citerad person – kanske den som tillsammans med Mark Twain är mest citerad, klassikerna undantagna – är Oscar Wilde och han har gett uttryck för liknande tankegångar och sagt något i stil med: ”När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel.”

Tanken, eller känslan, är mig inte helt obekant.

 

Var inte han en knarkare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, KMN säger:

Nej. Men han var mycket annat.

 

Helt klart en knarkare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Helt klart en knarkare. 

Om så, vadå? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på klimatförändringen och allt fler tillfällen av extremt väder kanske det är idé att trädsäkra sin fastighet på ett förebyggande sätt? Artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ställer jag gärna upp på

 

 

Skärmavbild 2019-01-03 kl. 10.27.53.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Det håller i sig:

 

dump.png.9d71a714a67e3461c4c2e076b1115b80.png

Beror inte på Apple utan på att vi går mot lågkonjunktur, sämre tider av några olika orsaker.

En är en svag krona som gör teknik betydligt dyrare, till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, mikaellq säger:

Beror inte på Apple utan på att vi går mot lågkonjunktur, sämre tider av några olika orsaker.

En är en svag krona som gör teknik betydligt dyrare, till exempel.

Nice try, men nä, detta är första gången sedan 2002 som Apple backar ett kvartal. Och som du kanske minns har vi recessionen 2008 och några år där emellan. Apple har problem. Men det är från en exceptionellt hög utgångsnivå så det ska inte överdrivas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Alix säger:

Nice try, men nä, detta är första gången sedan 2002 som Apple backar ett kvartal. Och som du kanske minns har vi recessionen 2008 och några år där emellan. Apple har problem. Men det är från en exceptionellt hög utgångsnivå så det ska inte överdrivas.

Jag har inte alla fakta så jag vill inte spekulera mer än att man på TV4-nyheterna nyss spekulerade i samma sak som mig, att detta gigantiska bolags nedgång kan vara en indikation på att världsekonomin är påväg ner.
Jag känner oro Alix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag har inte alla fakta så jag vill inte spekulera mer än att man på TV4-nyheterna nyss spekulerade i samma sak som mig, att detta gigantiska bolags nedgång kan vara en indikation på att världsekonomin är påväg ner.
Jag känner oro Alix.

Jo, men diskuterar vi nu Apple eller världsekonomin? Jag skriver här om Apple. Världsekonomin är på väg ned, ingen tvekan om det. Jag placerade om mina pensionspengar redan den 27 oktober. På det har jag sedan dess sparat in tiotusentals kronor i uteblivet personligt kursfall (jag hade LF:s globala indexnära fond, risk 5/7, och bytte till en kort räntefond, risk 1/7). Den svenska ekonomin lär, precis som 2008–2010, inte drabbas lika hårt, vi har rätt god ordning på både offentliga finanser och näringsliv. Du behöver inte vara jätteorolig. Se om ditt hus bara.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger bara en sak: Helvete! Spring för livet!!! :tappahakan:

 

 

 

Skärmavbild 2019-01-07 kl. 10.19.23.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Axelman säger:

Säger bara en sak: Helvete! Spring för livet!!! :tappahakan:

 

 

 

Skärmavbild 2019-01-07 kl. 10.19.23.png

Vad har du ätit i dag? :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Svolder säger:

Facit kom mellan varje fråga.

Jag fick dem inte första gången. Det måste ha laddats fel. 

Jag kollade igen och upptäckte till min fasa att jag som amatörornitolog svarade helt uppåt väggarna vad gällde Hornborgasjön...

Svaret jag klickade på är retrospektivt helt vansinnigt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jag kollade igen och upptäckte till min fasa att jag som amatörornitolog svarade helt uppåt väggarna vad gällde Hornborgasjön...

Har i och för sig för mig att jag hörde/läste/såg något om en ovanlig sparv som hade besökt Sverige i veckan (fast det var kanske inte vid Hornborgarsjön…). I vilket fall som helst så hade jag också fel på den frågan; jag högg direkt på alternativet som innehöll ”sparv”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, KMN säger:

Har i och för sig för mig att jag hörde/läste/såg något om en ovanlig sparv som hade besökt Sverige i veckan (fast det var kanske inte vid Hornborgarsjön…). I vilket fall som helst så hade jag också fel på den frågan; jag högg direkt på alternativet som innehöll ”sparv”.

Rätt svar tyckte jag var för lätt, lite av en kuggfråga för mig alltså, för den fågeln kan man se lite då och då här och var i Västergötland. Men det klart, många åker gärna just till Hornborgasjön. Den enda för mig ovanliga fågeln på listan var dock för ovanlig... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...