Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

13 timmar sedan, Alix säger:

Sveriges dubbelmoral. Klassiskt. Man ser alltid detta när det gäller krigsmateriel. :fundersam:

Fast

Citat

– Globaleye är byggt för att göra det lättare att föra krig. Man kan hitta båtarna man vill träffa för att hindra vapentransporter till motståndarna. Men man träffar ju allt annat också och det är det som anses bidra till den humanitära katastrofen, säger Pieter Wezeman, expert på vapenhandel och Mellanöstern på Stockholms international peace research institute, Sipri.

kan väl inte stämma?

Själva grejen med att hitta mål är väl att ska skjuta på dem, inte på annat? Sedan kan säkert även Saabs globala öga missbrukas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-12-02 på 14:27, Alix säger:

”Forskarna bakom rapporten enas om att det inte finns någon specifik fördelning av fett och kolhydrater på tallriken som passar bäst för alla. Snarare är kvaliteten på livsmedlen det viktigaste.”

 

Man kan alltså inte äta rätt eller fel, däremot bra eller dåligt.

 

Artikel.

När jag pluggade kvalitetssäkring för en herrans massa år sedan fick vi  lära oss att: Det finns inte bra eller dålig kvalitet utan rätt eller fel kvalitet. Det beror på vilken målgrupp du vänder dig till med din produkt.

 

I så fall kan man äta rätt eller fel om kvaliteten på maten är avgörande....:fundersam::hihihi::whistling:

 

Redigerad av MacHedda
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, MacHedda säger:

När jag pluggade kvalitetssäkring för en herrans massa år sedan fick vi  lära oss att: Det finns inte bra eller dålig kvalitet utan rätt eller fel kvalitet. Det beror på vilken målgrupp du vänder dig till med din produkt.

 

I så fall kan man äta rätt eller fel om kvaliteten på maten är avgörande....:fundersam::hihihi::whistling:

 

Jag tolkar det som att om det mest finns ris så kan man äta ris och inte sörja att man saknar kyckling. :totaltgalen:

För länge sedan läste jag en historia om fångar som hade fått en massa (nya) bristsjukdomar efter att de hade lyckats tvinga till sig polerat vitt ris i stället för råris. De menade att de diskriminerades om de bara fick billigt råris.

Fast detta innehåller relativt mycket mer näring än vitt ris. Nu duger ju vitt ris om man kompletterar det med annan mat. Lite så, alltså.

Det är inte fel att äta vitt ris, men det kan bli dåligt om man inte äter något annat. Sämre än med bara råris i alla fall (men inte heller det lär duga i längden förstås). :fane: 

Att ris kryllar av arsenik bortser jag ifrån... :whistling:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå kvalité köpte frun ett gåband då hon har nedsatt rörelseförmåga och inte vill ut och halka ihjäl sig i vinter.

...

Axelmans montage knödde ihop den men den fungerade inte som den skulle. Vi köpte en med magnetbroms, men mekaniken var felgjord och kunde inte bromsa alls hur jag än justerade så jag reklamerade. Bifogade bild med instruktioner som visar att det är ett tillverkningsfel. I bruksanvisningen finns det en bild på hur det ska se ut och justerarmen är inte gjord enligt bild och med ögonmått kan man se att om den var som på bild så skulle man kunna justera.

...

-Näää det är inget fel, sa supporten på Sporttema.

...

Axelman drog till med ARN då fallet är solklart. Bromsfunktion finns inte och levererad produkt avviker från instruktionsboken!

...

Sporttema ursäktade sig fort och ska själva tillverka en modifierad del och skicka mig.  :superirriterad:  Skit samma då den sitter under ett lock. Men alla dem som inte begriper sig på slikt. De blir lurade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

Apropå kvalité köpte frun ett gåband då hon har nedsatt rörelseförmåga och inte vill ut och halka ihjäl sig i vinter.

...

Axelmans montage knödde ihop den men den fungerade inte som den skulle. Vi köpte en med magnetbroms, men mekaniken var felgjord och kunde inte bromsa alls hur jag än justerade så jag reklamerade. Bifogade bild med instruktioner som visar att det är ett tillverkningsfel. I bruksanvisningen finns det en bild på hur det ska se ut och justerarmen är inte gjord enligt bild och med ögonmått kan man se att om den var som på bild så skulle man kunna justera.

...

-Näää det är inget fel, sa supporten på Sporttema.

...

Axelman drog till med ARN då fallet är solklart. Bromsfunktion finns inte och levererad produkt avviker från instruktionsboken!

...

Sporttema ursäktade sig fort och ska själva tillverka en modifierad del och skicka mig.  :superirriterad:  Skit samma då den sitter under ett lock. Men alla dem som inte begriper sig på slikt. De blir lurade.

Sista stycket är helt enligt KKL. Designat just för företag som vill fortsätta dumma sig mot intet ont anande kunder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.thumb.png.64517fbfe9d69c5e20d31fbad168f561.png

 

Nu ångar SVT:s kampanjjournalistiska lok på för full maskin! Låt oss skapa nyheter och opinion om de eller den inte finns! Låt oss sända direkt från 15 platser i landet och utnyttja löpelden i sociala medier och Snapchat. Halleluja! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Annie Lööf  gör som Christer Hjalmarsson så skulle jag kunna acceptera henne som "mänsklig"

 

 

Skärmavbild 2018-12-11 kl. 21.27.50.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Alix säger:

I riksnyheterna heter det att alla bedrägerier ska utredas. Vad man gör är att lägga mindre utredningar åt sidan pga arbetsbelastningen. Men de ska utredas. Men som handlarnas talesperson sa i intervjun så är ju risken att de blir liggande så länge att de preskriberas. Då blir det indirekt fritt fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

I riksnyheterna heter det att alla bedrägerier ska utredas. Vad man gör är att lägga mindre utredningar åt sidan pga arbetsbelastningen. Men de ska utredas. Men som handlarnas talesperson sa i intervjun så är ju risken att de blir liggande så länge att de preskriberas. Då blir det indirekt fritt fram.

Den mesta vardagsbrottsligheten utreds inte. Men, visst, den är fortfarande olaglig. Precis som att gå mot röd gubbe! :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Den mesta vardagsbrottsligheten utreds inte. Men, visst, den är fortfarande olaglig. Precis som att gå mot röd gubbe! :P 

 

:tappahakan:

Skärmavbild 2018-12-12 kl. 13.42.44.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen ett bevis för att svenska folket är allt annat än passionerat. Så ofta har svenskarna sex:

 

Varje dag: 0 procent
Flera gånger i veckan: 11 procent
Någon gång i veckan: 20 procent
Någon gång varannan vecka: 11 procent
Någon gång i månaden: 12 procent
Någon gång varannan månad: 5 procent
Någon gång i halvåret: 4 procent
Någon gång om året: 2 procent
Mer sällan: 10 procent
Aldrig: 10 procent
Vet ej: 2 procent
Vill ej uppge: 11 procent

 

Källa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per T Ohlsson: Högt spel, låg politik

 

Och för er som inte prenumererar så kommer godbitarna här:

 

"När C-ledaren Annie Lööf i måndags lämnade besked om att hon inte ser några förutsättningar för ett samarbete mellan C, L, S och MP gjorde hon det med motiveringen att Socialdemokraterna vägrar acceptera tillräckligt mycket på den kravlista som Centern överlämnat. Mot bakgrund av de kategoriskt formulerade kraven var det kanske inte så konstigt, men varför då sätta sig i förhandlingar under flera dygn?"

 

"Ifall man bortser från möjligheten att Annie Lööf inte har en susning om vad hon sysslar med finns bara tre förklaringar till hennes agerande, en övertaktisk, en cynisk och en rent beklämmande.


* Den övertaktiska är att hon vill sätta maximal press på Socialdemokraterna i en eventuell ny förhandlingsomgång. Inget i hennes besked på måndagen tyder emellertid på det.


* Den cyniska förklaringen är att hon manövrerar för att själv bli föreslagen som statsminister i en fjärde och sista votering, då flera andra partier desperat vill undvika ett extra val.


* Och så den beklämmande förklaringen: att Lööf försöker krångla sig ur sitt tydliga löfte om att aldrig medverka till en regering som är beroende av Sverigedemokraterna. Nu kan hon blidka sina mer liberala sympatisörer med att hon trots allt gav Stefan Löfven en chans, men att han inte tog den, för att sedan släppa fram en M–KD-regering som stöds av SD, den reaktionära konstellation som hon var med om att blockera i voteringen om Ulf Kristersson.


Hur som helst: vackert är det inte."

 

"Demokrati kräver kompromisser lika väl som ansvarstagande. Båda dessa nödvändiga ingredienser lyser idag med sin frånvaro i Sveriges politiska liv."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-12-14 på 10:31, Alix säger:

Äntligen ett bevis för att svenska folket är allt annat än passionerat. Så ofta har svenskarna sex:

 

Varje dag: 0 procent
Flera gånger i veckan: 11 procent
Någon gång i veckan: 20 procent
Någon gång varannan vecka: 11 procent
Någon gång i månaden: 12 procent
Någon gång varannan månad: 5 procent
Någon gång i halvåret: 4 procent
Någon gång om året: 2 procent
Mer sällan: 10 procent
Aldrig: 10 procent
Vet ej: 2 procent
Vill ej uppge: 11 procent

 

Källa.

Själv har jag ännu inte begripit hur man kombinerar sex (med andra) med kravet på samtycke. Eller jo, jag begriper hur man kan göra, men inte hur man gör utan att samtidigt döda allt sexuellt intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Själv har jag ännu inte begripit hur man kombinerar sex (med andra) med kravet på samtycke. Eller jo, jag begriper hur man kan göra, men inte hur man gör utan att samtidigt döda allt sexuellt intresse.

Allt det där står i samklang med passionshalten hos det svenska folket. Jag får intrycket att reguljärt och icke extraordinärt samtyckessex i känslomässig mening påminner om ett tandläkarbesök. Möjligtvis har IVO inga synpunkter på hur samtyckessexet bedrivs.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Allt det där står i samklang med passionshalten hos det svenska folket. Jag får intrycket att reguljärt och icke extraordinärt samtyckessex i känslomässig mening påminner om ett tandläkarbesök. Möjligtvis har IVO inga synpunkter på hur samtyckessexet bedrivs.

Jag har försökt föreställa mig vår nuvarande statsminister bedriva samtyckt sex. Det är inget som ökar min egna sexlust.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Jag har försökt föreställa mig vår nuvarande statsminister bedriva samtyckt sex. Det är inget som ökar min egna sexlust.

Jag kan inte föreställa mig statsministern ha någon typ av sex. Har han barn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Allt det där står i samklang med passionshalten hos det svenska folket. Jag får intrycket att reguljärt och icke extraordinärt samtyckessex i känslomässig mening påminner om ett tandläkarbesök. Möjligtvis har IVO inga synpunkter på hur samtyckessexet bedrivs.

Det vanliga är väl att kvinnan visar intresse och sedan upp till mannen att agera så att det blir något och samtidigt hålla tummarna för att hon inte hinner ändra sig eller är radikalfeminist (USCH! ?). ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Det vanliga är väl att kvinnan visar intresse och sedan upp till mannen att agera så att det blir något och samtidigt hålla tummarna för att hon inte hinner ändra sig eller är radikalfeminist (USCH! ?). ;) 

Med tanke på statistiken ovan måste chansen till detta räknas i promille. Och då är ändå risken stor att det handlar om reguljärt och icke extraordinärt samtyckessex. Lite som att få full pott på V75 när alla favoriter vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Jag kan inte föreställa mig statsministern ha någon typ av sex. Har han barn?

Barn verkar han inte ha. Din bristande fantasi ska du se som en tillgång.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...