Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Den största skillnaden blir väl att man inte nödvändigtvis behöver ett konto hos en bank?

Ja. Eller, nja. Riksbanken måste ju på något sätt göra ett konto åt en. Men man hamnar utanför banksystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha man blir en egen bank s a s. Men unikt kontonummer så arbetsgivaren kan sätta in pengarna där. Tja kanske inte så dumt, vad vet jag. Sen bestämmer jag att mitt eget sparkonto ska ge mig 3000% ränta. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha man blir en egen bank s a s. Men unikt kontonummer så arbetsgivaren kan sätta in pengarna där. Tja kanske inte så dumt, vad vet jag. Sen bestämmer jag att mitt eget sparkonto ska ge mig 3000% ränta. :D

Kanske att de utvecklar skattekontot som redan finns. Så kan de dra kvarskatten också... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja. Eller, nja. Riksbanken måste ju på något sätt göra ett konto åt en. Men man hamnar utanför banksystemet.

 

Japp, eller som ABBA sjöng.

 

Money money money

must be funny

in the riksbank world

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Japp, eller som ABBA sjöng.

 

Money money money

must be funny

in the riksbank world

 

Var det inte Björn och Penny som gjorde låten? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då kan det väl lika gärna va svenska kronor på skattekontot vårt nya egna konto? Eller ska det va en skuggvaluta?

 

Det blir väl svenska kr, fast elektroniska sådana. Fördelen är väl att man slipper vara kund i en bank, istället kanske vi kan skicka pengar elektroniskt, ungefär som Swish, direkt till varandra. Vill man kunna ta ut pengar utomlands och ha kreditkort så får man nog vara bankkund som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket skillnad från vad vi redan har alltså, Swish, nätbank etc. Kan va bra kanske iofs slippa bank för de som vill det, fast det slutar väl med att Skatteverket eller Riksbanken vilka som nu ska hantera våra konton å pengar vill ta betalt för det, då är vi tillbaka till ruta ett...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunder klagar på att iPhone laddas ur

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23939000.ab

Inget jag märkt. Har en 6 plus. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget jag märkt. Har en 6 plus. :)

 

Inte jag heller, fast jag har en iPhone SE :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Inget jag märkt. Har en 6 plus. :)

 

 

 

Inte jag heller, fast jag har en iPhone SE :)

 

Laddar ur gör de väl alltid, frågan är hur fort.

 

Min 6:a håller bra, men nu i veckan dök den från full till 40% över natten. Kanske beror på att jag lyssnar på podcasts när jag somnar och den kan ha legat på och spelat hela natten. Men nu är den bra igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kyrkoherde efterlyser medmänsklighet. Svenska kyrkan har haft ett stort antal skandaler det senaste året och kyrkan har haft ett stort medlemsras under samma tid. Han tar inte med det i beräkningen. Det kan hända att han har rätt, men det är som om Röda korset, efter alla dess skandaler, skulle säga att folk har blivit mindre givmilda. Sammantaget ger det ett naivt intryck, plus att det är mer än en aning fördömande; han sätter sig till doms över människors förment bristande medmänsklighet. Han vet egentligen inget om det, han ser bara vad som händer honom i hans absoluta närhet och drar generella slutsatser om samhället i sin helhet. Det är arrogant. Sverige är ett solidariskt land, vi har tagit emot fler flyktingar, skyddsbehövande och deras anhöriga per capita än något annat land i Europa. Ändå duger det inte åt honom (och andra). Det finns ju folk som har det svårt. Ja, det finns det. Enligt UNHCR finns det 16 miljoner människor i världen som har flyktingstatus enligt konvention. De skyddsbehövande är ännu fler. De flesta i Sverige hör dit. De som ska avvisas gör inte det. Varför är inte alla reguljära flyktingar influgna till Sverige? Vad har prästen att säga om denna pågående motmänsklighet? Eller är det per definition bara synd om den som bankar på kyrkporten? Trots att de inte ens räknas som skyddsbehövande av Migrationsverket? Det blir så närsynt och naivt att man storknar. Jag blir arg på honom och alla andra som förmanar uppifrån höga hästar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så att man skäms. :blushing:

 

Kul kommentar av försvarsministern

 

Det är väldigt bra att vi har landbaserade kustrobotar tillbaka i Försvarsmakten...

Är det inte alltid, alltså även exempelvis år 2005, väldigt bra att kunna skjuta sjömålsrobot från land på stora avstånd om man har en kust och ett läge liknande Sveriges?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att de har en unken religion även i USA är inget nytt, men att få en vicepresident som inte tror på evolutionsteorin måste ju tyda på att närmare 50% av USA är korkade

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Att de har en unken religion även i USA är inget nytt, men att få en vicepresident som inte tror på evolutionsteorin måste ju tyda på att närmare 50% av USA är korkade

 

https://www.youtube.com/watch?v=ikax0Y0NJsY

Hur har du kommit fram till den siffran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du kommit fram till den siffran?

 

Det får du fundera på...

 

http://fof.se/artikel/en-tredjedel-av-amerikanerna-forkastar-evolutionen

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kyrkoherde efterlyser medmänsklighet. Svenska kyrkan har haft ett stort antal skandaler det senaste året och kyrkan har haft ett stort medlemsras under samma tid. Han tar inte med det i beräkningen. Det kan hända att han har rätt, men det är som om Röda korset, efter alla dess skandaler, skulle säga att folk har blivit mindre givmilda. Sammantaget ger det ett naivt intryck, plus att det är mer än en aning fördömande; han sätter sig till doms över människors förment bristande medmänsklighet. Han vet egentligen inget om det, han ser bara vad som händer honom i hans absoluta närhet och drar generella slutsatser om samhället i sin helhet. Det är arrogant. Sverige är ett solidariskt land, vi har tagit emot fler flyktingar, skyddsbehövande och deras anhöriga per capita än något annat land i Europa. Ändå duger det inte åt honom (och andra). Det finns ju folk som har det svårt. Ja, det finns det. Enligt UNHCR finns det 16 miljoner människor i världen som har flyktingstatus enligt konvention. De skyddsbehövande är ännu fler. De flesta i Sverige hör dit. De som ska avvisas gör inte det. Varför är inte alla reguljära flyktingar influgna till Sverige? Vad har prästen att säga om denna pågående motmänsklighet? Eller är det per definition bara synd om den som bankar på kyrkporten? Trots att de inte ens räknas som skyddsbehövande av Migrationsverket? Det blir så närsynt och naivt att man storknar. Jag blir arg på honom och alla andra som förmanar uppifrån höga hästar.

 

Läste artikeln och förstår faktiskt inte din reaktion. Han är besviken över att människor inte vill hjälpa som förr och hoppas att de börjar bry sig igen.

 

– Jag tror att det beror på var strålkastarna riktas. Det finns en guldreserv hos det svenska folket. Jag tror den kan plockas fram igen, jag hoppas och tror att fler ska känna empati och medkänsla snart igen, säger han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att de har en unken religion även i USA är inget nytt, men att få en vicepresident som inte tror på evolutionsteorin måste ju tyda på att närmare 50% av USA är korkade

 

 

 

Problemet är att många väljare bryr sig inte om sådana saker utan enbart är frustrerade och väljer något som lovar bra.

Sett otaliga klipp på YouTube där dom intervjuar personer som röstat på Trump som inte är korkade men ändå röstat på Trump.

Folk är så trötta på korrumperade politiker och Trump har lovat att städa upp på det fronten.

Sen om han kommer göra det är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste artikeln och förstår faktiskt inte din reaktion. Han är besviken över att människor inte vill hjälpa som förr och hoppas att de börjar bry sig igen.

 

– Jag tror att det beror på var strålkastarna riktas. Det finns en guldreserv hos det svenska folket. Jag tror den kan plockas fram igen, jag hoppas och tror att fler ska känna empati och medkänsla snart igen, säger han.

Jag noterar att du inte förstår min reaktion. Edit: Att upprepa vad jag skrev tjänar på så vis inget till, jag inser det, så jag tog bort det.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det var en betydligt bättre förklaring av ditt resnomang än:

 

att få en vicepresident som inte tror på evolutionsteorin måste ju tyda på att närmare 50% av USA är korkade

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...