Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Och på radion hör man hur män frias i parti och minut från våldtäkt för att de gjorde det i sömnen. Nya vindar nu när det gäller sexövergrepp, verkar det som. :unsure:

 

Å andra sidan SKA beviskraven vara höga. (Men att de skyller på att ha gjort det i sömnen är ju bara löjligt.)

Så här kan det också gå:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23839207.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan SKA beviskraven vara höga. (Men att de skyller på att ha gjort det i sömnen är ju bara löjligt.)

Så här kan det också gå:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23839207.ab

Det senare är inget nytt, det händer emellanåt. Även att det går till domstol. Vad gäller "sexsomni" är det väl så att åklagarna får bakläxa, de har inte gjort ett tillräckligt bra jobb att utesluta (i juridiskt hänseende) att männen lider av den åkomman. Ingen av de friade hade ens en sådan diagnos sedan tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] :yeahbaby: Ja, det är dåligt. Som tur är är det ett ämne som diskuteras mer och mer och det finns väl redan en del ställen där det förekommer.

 

Men det lär väl ta sin lilla tid, antar jag. Det är ju fort lärare kvar i systemet som tillhör generationen som inte har dator med sig naturligt sen upppväxt. Kunskapen är rätt låg, mn det fortbildas ju också så lite mer kan de väl nu än när datorn trådde in i skolmiljön. Ofta är barnen kunnigare än lärarna s a s. Min mamma hann gå 4 kurser/fortbildningar innan hon gick i pension. Vet väl inte om jag tycker att hon blev såpass mkt bättre av det. Men hon är såklart ett undantag.. Lite teknofob som hon även är. Kan t ex fortf inte skicka ett SMS, trots att hon haft mobil i 10+ år. </parantes>

 

Menar bara att det kommer nog mer naturligt sen då fler datorintresserade/naturligt kunniga dyker upp. Men lagstiftarna får gärna skynda på. In med det i läroplanen bara.

 

ISS har väl lite “barnhack” de åker runt och håller. Programmera enkla spel och lite annat: https://duckduckgo.com/?q=ISS+stiftelsen+barnhack

 

Hedersamt! :ThumbsUp:

Ja, det förekommer säkert, men det borde vara ett ämne man läser från åk 1-9 tycker jag. Men som du är inne på, de som bestämmer är de som inte föddes med en dator i handen precis. Jag hyrde ut en sal på min skola till NOX academy i somras, de kör camp för barn för att de ska lära sig koda. Extremt bra intiativ. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Man kanske ska börja med att alla kommer på lektionerna.... :)

Haha! Ja, eller så har man allt på distans. ;) Nej då, klart att steg ett är att få upp deltagandet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En pedofil som slipper fängelse. Det räcker tydligen att han blir av med jobbet och ska gå i sexterapi. Och på radion hör man hur män frias i parti och minut från våldtäkt för att de gjorde det i sömnen. Nya vindar nu när det gäller sexövergrepp, verkar det som. :unsure:

 

En väldigt dålig ursäkt skulle kunna vara att mannen blir en mindre fara för andra av sin terapi än av ett fängelsestraff. Han verkar ju medveten om att det han gör inte är OK.

Det där med sömnbrott verkar konstigt, jag kan begripa att man man kan genomföra sexgrejer i sömnen om man sover intill någon och alla klädda på lämpligt sätt och jag kan begripa att man kan köra bil i sömnen eftersom jag själv tror mig ha sovit en inte helt okomplicerad sträcka*. Men misshandla någon i sömnen, då bör man väl vakna?

 

*Om man somnar när man kör bil (som jag tror att jag gjorde) så var man antagligen olagligt trött när man körde alldeles innan. Men om man ligger och sover och plötsligt går upp och kör så begår man man inget brott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"läste" om sömnproblem på YouTube.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt dig inte luras av barnmorskan

 

"I dag väntas en dom i Nyköpings tingsrätt, där en barnmorska stämt Sörmlands landsting för att hon inte får en anställning utifrån kravet att hon själv ska definiera vilka arbetsuppgifter hon vill utföra.

Barnmorskan i Sörmland hänvisar till sitt samvete, som av religiösa skäl inte tillåter henne att medverka till abortvård."

 

"Det kan vid en första anblick framstå som oskyldigt för vem vill se ett samhälle med samvetslösa personer. Men syftet i det här fallet är inte att värna enskild person, utan att inskränka aborträtten genom att paketera frågan i ett mer sofistikerat omslag."

 

"Kravet att införa vårdvägran kommer inte från vårdens professioner eller dess organisationer utan frågan drivs av en liten, men högljudd grupp som sätter personalens behov före patientens."

 

"Och var går gränserna för vårdvägran? Ska en sjuksköterska kunna neka till att utföra blodtransfusion och farmaceuten att expediera p-piller? Eller ska en lärare kunna neka undervisning av det som ingår i läroplanen?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-0-40962500-1478602767_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det konstiga saker på gång! Telefonerna har blivit livsfarliga och attackerar människor!! :tappahakan:

 

 

post-363-0-66730200-1478615745_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det konstiga saker på gång! Telefonerna har blivit livsfarliga och attackerar människor!! :tappahakan:

 

 

Tragiskt det som hände, men rubriksättaren bör leta nytt kneg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en gammal intervju med Zakk Wylde. Väldigt givande läsning, knepigt nog. Många vettiga saker sagda. Bland annat svaret på vad han tycker om stulen musik (fildelning):

 

”At the end of the day, if you’re a musician and you can make a living playing the music you love and do it the way you want, you’ve made it? You’re actually playing music for a living instead of doing some crummy job you can’t stand. And that’s the truth about life in general, man. Whatever it is you have passion for and whatever it is you love, if you’re able to do that and make a living, you’re blessed.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rensat lite samt flyttat en par inlägg som inte diskuterar "nyheter" till politiktråden.

 

Håll det politiska till så låg nivå som möjligt i denna tråden, det gäller även Poca....

 

/Moderator

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattem tog boirt politikinläggen, så nu slutar vi med det i denna tråden.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyheter får man gärna diskutera här, men rent politiska debatter och retorik hör inte hemma här.

 

Har varit "högre" i tak eftersom det varit val, men håll det nu på rätt nivå.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Så för att moderatorn "matten" skall slippa att radera fler inlägg ...

De raderas inte, utan flyttas till politiktråden, dit du kan be att få tillgång (alla får tillgång som vill ha det). Jag bad att du skulle bli informerad om detta, men jag vet inte om så har skett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du Telly82...

Och där dog diskussionen i sakfrågan för att du i stället försöker hacka på mig som person.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23887824.ab

 

Ja han kan sitta där i Norrland och slå sig på bröstet där har de långt ifrån samma trafikmängder som i södra Sverige och inte minst alla polska långtradare på sommardäck som ställer till det i södra Sverige fastnar ju i dikena i söder (någon mil sträcka utanför mig halka fem stycken långtradare av igår) och kommer aldrig upp till Norrland å kan ställa till det där så så klart att de inte har några problem i Norrland. Dessutom slipper de halkan och slasket i norr där har de ju fina vintervägar i minusgrader det är ju nästan som köra på sommarväg så den där xxxxx borde hålla snattran han vet inte vad han talar om.

 

(sen kan det ju va så att även om Norrland har mycket snö under lång tid så kan det snöa mycket mer under kort tid även i södra Sverige som det nu gjorde, det är ju mest det som sätter käppar i hjulen när det öser ner massa snö, då hinns det inte med att få undan det)

Redigerad av Semmelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...