Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

iMatte v. 2.0

Min poäng är att jag bryr mig inte om vad du kallar mig eller vad du har för åsikt.

Nej, du brukar ju inte bry dig förrän någon vill inskränka på din rätt att köpa alkohol eller prostituerade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lappen71
Postad (redigerade)

Nej, du brukar ju inte bry dig förrän någon vill inskränka på din rätt att köpa alkohol eller prostituerade.

Exakt för vad är det som är bättre än att supa sig full och sätta på några försvarslösa horor?

Jag kan bjuda om herrn aldrig provat på det för du verkar behöva ett knull så präktigt du är.

Det är specifikt din åsikt som inte är något att bry sig om.

Redigerad av lappen71
  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Jag noterar att du som vanligt undviker själva sakfrågan när du har trasslat in dig. Råstam skulle väl knappast kunna försvara sig i vilket fall eftersom jag betvivlar att han skulle ha hängt på detta forum.

Jag är faktiskt också ganska glad att du inte är despot här. Jag är också glad att du inte är journalist längre eftersom vi inte behöver en drevkarl till i media.

Vilken sakfråga? Jag har ingen aning vad du far efter. Att du gläder dig över min personliga olycka med psykisk ohälsa ligger helt i linje med dina övriga fördömanden av såväl levande som döda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMatte v. 2.0

Exakt för vad är det som är bättre än att supa sig full och sätta på några försvarslösa horor?

Jag kan bjuda om herrn aldrig provat på det för du verkar behöva ett knull så präktigt du är.

Det är specifikt din åsikt som inte är något att bry sig om.

För oss riktiga män är nästan allt bättre än att förnedra sig själv och andra. Jag kan rekommendera det om herrn aldrig provat. Du verkar behöva lite självrespekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMatte v. 2.0

Vilken sakfråga? Jag har ingen aning vad du far efter. Att du gläder dig över min personliga olycka med psykisk ohälsa ligger helt i linje med dina övriga fördömanden av såväl levande som döda.

Ja, då tackar jag för mig. Alltid lika trist att diskutera med dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

För oss riktiga män är nästan allt bättre än att förnedra sig själv och andra. Jag kan rekommendera det om herrn aldrig provat. Du verkar behöva lite självrespekt.

Oj oj självinsikt är inte din starka sida märker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Ja, då tackar jag för mig. Alltid lika trist att diskutera med dig.

Skönt hoppas det dröjer länge för du är inte saknad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

Macworlds finest. Tack för att ni förgyller min kväll. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Macworlds finest. Tack för att ni förgyller min kväll. :)

Så du tycker det är ok att driva med någon som är öppen med sin psykiska ohälsa?

Ett under att antagonisten inte blir avstängd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

Så du tycker det är ok att driva med någon som är öppen med sin psykiska ohälsa?

Nej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Utvisas efter elva år - Nyheter | SVT.se :blink:

Det är Izas fru som äger pizzerian, och när Iza formellt skulle söka den lediga tjänsten som pizzabagare missade paret att tjänsten skulle utannonseras. De trodde på Arbetsförmedliingens besked att det inte behövdes, eftersom pizzerian drivs som enskild firma.

Stopp och belägg tyckte Migrationsverket - ett brott mot reglerna, och det innebär att Iza inte längre kan stanna i landet.

Vansinne! :chockaskeptisk:

Man kan ju förstå om det är ett brott som ger fängelse el nåt sånt. Tror man har en annan agenda på MV ... att leta (hittepå-)ursäkter att kasta ut så många man kan. De har säkert provisionslön på det med.

- - -

CDdxOyWW8AAeMCJ.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Utvisas efter elva år - Nyheter | SVT.se :blink:

Vansinne! :chockadskeptisk:

Man kan ju förstå om det är ett brott som ger fängelse el nåt sånt. Tror man har en annan agenda på MV ... att leta (hittepå-)ursäkter att kasta ut så många man kan. De har säkert provisionslön på det med. ...

Jag fattar inte en del grejer. Om han har uppehålls- och arbetstillstånd, varför måste han plötsligt återvända till Jordanien? Varför äger hans fru pizzerian? Varför söker han jobb där han redan jobbar? Eller har hans fru köpt en egen pizzeria där hon nu ska anställa sin man? Hur kan han lastas för en miss ägaren (frun) gör? Det synes mig som att artikeln inte reder ut just de faktiska eller byråkratiska turerna överhuvudtaget. Här finns en massa frågetecken som behöver rätas ut. Innan dess vågar jag inte säga bu eller bä.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

Jag fattar inte en del grejer. Om han har uppehålls- och arbetstillstånd, varför måste han plötsligt återvända till Jordanien? Varför äger hans fru pizzerian? Varför söker han jobb där han redan jobbar? Eller har hans fru köpt en egen pizzeria där hon nu ska anställa sin man? Hur kan han lastas för en miss ägaren (frun) gör? Det synes mig som att artikeln inte reder ut just de faktiska eller byråkratiska turerna överhuvudtaget. Här finns en massa frågetecken som behöver rätas ut. Innan dess vågar jag inte säga bu eller bä.

Instämmer.

Dock har jag varit i Söråker några gånger och kan spontant känna att ingen borde vara ledsen över att få lämna det stället. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Dags att avsluta sitt PayPal-konto. Kommande ändringar i användaravtalet.

https://www.paypal.com/cy/webapps/mpp/ua/upcoming-policies-full

Amendment to the PayPal User Agreement.

1. Intellectual Property

We are adding a new paragraph to section 1.3., which outlines the licence and rights that you give to us and to the PayPal Group (see paragraph 12 below for the definition of “PayPal Group”) to use content that you post for publication using the Services. A similar paragraph features in the Privacy Policy, which is removed by the addition of this paragraph to the User Agreement. The new paragraph at section 1.3 reads as follows:

“When providing us with content or posting content (in each case for publication, whether on- or off-line) using the Services, you grant the PayPal Group a non-exclusive, worldwide, perpetual, irrevocable, royalty-free, sublicensable (through multiple tiers) right to exercise any and all copyright, publicity, trademarks, database rights and intellectual property rights you have in the content, in any media known now or in the future. Further, to the fullest extent permitted under applicable law, you waive your moral rights and promise not to assert such rights against the PayPal Group, its sublicensees or assignees. You represent and warrant that none of the following infringe any intellectual property right: your provision of content to us, your posting of content using the Services, and the PayPal Group’s use of such content (including of works derived from it) in connection with the Services.”

...

:armskeptisk:

Börjar gälla 1/7.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
davidredjoy

Börjar gälla 1/7.

- Så kortfattat betyder det att dom helt enkelt kan se vad man köper med deras tjänst för att förebygga brott...?

Förstår inte problemet med det, förutom det uppenbara att dom har valt att förklara det med alla dom svåraste orden dom kunde hitta tyyp...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

- Så kortfattat betyder det att dom helt enkelt kan se vad man köper med deras tjänst för att förebygga brott...?

Nja, kortfattat betyder det att du helt enkelt inte läste hela då. :)

Uppdateringen innehåller givetvis många förbättringar med, både avseende säkerhet transkationer. Det jag belyste där har inget med att göra vad dem kan se el inte, utan copyrightdelen.

Här är texten, igen...

// ... //

When providing us with content or posting content (in each case for publication, whether on- or off-line) using the Services, you grant the PayPal Group a non-exclusive, worldwide, perpetual, irrevocable, royalty-free, sublicensable (through multiple tiers) right to exercise any and all copyright, publicity, trademarks, database rights and intellectual property rights you have in the content, in any media known now or in the future. Further, to the fullest extent permitted under applicable law, you waive your moral rights and promise not to assert such rights against the PayPal Group, its sublicensees or assignees. You represent and warrant that none of the following infringe any intellectual property right: your provision of content to us, your posting of content using the Services, and the PayPal Group’s use of such content (including of works derived from it) in connection with the Services.”

// ... //

Allt som säljs kan dem ta/använda och man får inte ens protestera mot det.

Exempel: Om du har en sida där du säljer dina verk, bilder, musik, program, tjänster osv... och använder PP's olika Tjänster och API'n för att sälja dem på sidan (med PP som betaltjänst/butik/checkout/kassa), så allt material som går genom det kan/får dem ta och använda precis hur de vill.

Är lite som med Google och FB, fast på steorider. Här är det material som inte gjorts tillgängligt på annat sätt än sin egen sida (förmmodligen bakom en inloggning el liknande). Och det har ingenting med att “förebygga brott” el liknande... Men det kanske begås färre brott om de stjäl alla rättigheter till materialet...

Så kortfattat vad det handlar om... Eftersom man betalar avgift på det man säljer, så betalar man PP för att de skall få stjäla grejjerna.

- - -

Tidigare, för några månader sen fick PayPal väldig kritik när man stängt av en europeisk användare för att den hade sålt nåt (kaffe el nåt tror jag det var) till Cuba. PayPal är amerikansk och de (US) har ett handelsembargo gentemot Cuba, ja... Men användaren var Europé och PP är bara en betalservice - inget annat. Det framgick väl senare och jag inte minns fel att några bokstavs-myndigheter låg bakom det. Tror det var denna det handlade om: http://pando.com/2014/12/23/ba-humbug-paypal-narcs-on-scottish-consumers-who-bought-cuban-coffee-online/

Jag ser det nya anvavtalet lite som en möjlighet för dem att kunna göra så nu, utan att det blir fel från deras sida.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
Postad (redigerade)

Börjar gälla 1/7.

Det ser ut ungefär som avtalet för vilken internettjänst som helst. Kolla upp Facebook, Google eller Dropbox. Faktiskt ingen större skillnad. Tyvärr...

Redigerad av Telly82

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMatte v. 2.0

Ett under att antagonisten inte blir avstängd.

Visst förstår jag att allt inte står rätt till med dig, men vad menar du med att du är "öppen med din psykiska ohälsa"? Och även om, varför skulle det ge dig något slags frikort att debattera utan att bli emotsagd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Det ser ut ungefär som avtalet för vilken internettjänst som helst. Kolla upp Facebook, Google eller Dropbox. Faktiskt ingen större skillnad. Tyvärr...

Ja, exakt ... och just därför. PayPal är ingen internettjänst på det sättet de andra är, utan en ren betaltjänst. I jmf med de andra (FB, Google osv) så laddar man ju upp bilder/filmer/musik/program på deras servrar och visas på deras sidor. Med Paypal hamnar aldrig grejjerna på deras servrar. Köp/betal-knapparna går via deras olika API och man slussas fram och tillbaka i “betal i kassan”-proceduren, men det är allt. Det är samma som om man skulle betala nåt med sin internetbank (betalservice) antingen inloggad el med kortbetalning på ngn sida - att banken helt plötsligt skulle kräva att få äga rättigheterna till allt man köpt/sålt.

Med Google/FB kan man ju förstå (inte samma sak som att tycka det är bra) till viss del eftersom grejjerna hamnar på deras servrar och visas på deras sidor.

PayPal, de skall bara förmedla betalningen, (hålla käften och) vara glada över den provision de får in. Och har de via ngn lagstiftning skyldighet att ha koll på transaktionerna så är ju det en annan sak, men har ju inget med rättigheter att göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Visst förstår jag att allt inte står rätt till med dig, men vad menar du med att du är "öppen med din psykiska ohälsa"? Och även om, varför skulle det ge dig något slags frikort att debattera utan att bli emotsagd

Så lördagsfyllan har inte släppt än?

Läs om gör rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

Ja, exakt ... och just därför. PayPal är ingen internettjänst på det sättet de andra är, utan en ren betaltjänst. I jmf med de andra (FB, Google osv) så laddar man ju upp bilder/filmer/musik/program på deras servrar och visas på deras sidor. Med Paypal hamnar aldrig grejjerna på deras servrar. Köp/betal-knapparna går via deras olika API och man slussas fram och tillbaka i betal i kassan-proceduren, men det är allt. Det är samma som om man skulle betala nåt med sin internetbank (betalservice) antingen inloggad el med kortbetalning på ngn sida - att banken helt plötsligt skulle kräva att få äga rättigheterna till allt man köpt/sålt.

Med Google/FB kan man ju förstå (inte samma sak som att tycka det är bra) till viss del eftersom grejjerna hamnar på deras servrar och visas på deras sidor.

PayPal, de skall bara förmedla betalningen, (hålla käften och) vara glada över den provision de får in. Och har de via ngn lagstiftning skyldighet att ha koll på transaktionerna så är ju det en annan sak, men har ju inget med rättigheter att göra.

Jag läste någon gång angående sådana avtal att de hade sin bakgrund i amerikansk lagstiftning som gjorde att de för att skydda sig var tvungna att ha sådant här med i avtalen.

Jag tror att det kan finnas någon logisk förklaring, inte att PP med fler avser stjäla från kunderna. Men oavsett detta så känns det fel. Man ska inte behöva författa eller skriva på sådana avtal. Normaliseras sådant i avtal finns ju dessutom risken att man lätt luras och det missbrukas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMatte v. 2.0

Så lördagsfyllan har inte släppt än?

Läs om gör rätt.

Men lilla vännen, senast jag led av lördagsfylla var nog i fjortonårsåldern. Och det är väl någonstans där man kan släppa taget om flaskan och stå på egna ben, om man nu fortsätter att utvecklas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Men lilla vännen, senast jag led av lördagsfylla var nog i fjortonårsåldern. Och det är väl någonstans där man kan släppa taget om flaskan och stå på egna ben, om man nu fortsätter att utvecklas.

Du lyckas då lura dom flesta på forumet med din snefylla och ett råd i all välmening. Förnekelse löser inte dina problem.

Så återigen läs om gör rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Galen var ett snällt ord.

Personerna i Göran Lambertz omgivning tycks alla ha anslutit sig till en och samma beskrivning. Deras gamle vän och bekant Göran har helt enkelt blivit galen

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-att-gora-det-obegripliga-begripligt/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMatte v. 2.0

Nejdå, Lambertz är inte galen, han vågar bara ha en egen ståndpunkt. Jag förstår att det i princip framstår som samma sak för grå-svenssons, men jag kan försäkra dig om att du på många olika sätt är beroende, direkt och indirekt, av människor som vågar stå över flockmentaliteten. Oavsett om du håller med dem i sak eller inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...