Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...

Pocahontas

Rekommendera Poster

• Svars 32,1k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• Alix

8250

• Axelman

3150

• xeric

2655

• Mattiasgbg

2351

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Detta är ingen åsikts- eller politiktråd. All diskussion/kommenterande om Israel/Palestina bannlyses eftersom ni inte kan hantera oliktänkande utan envetet och stelbent ser allt från egen horisont.  

Nej, nej...   sanningen bakom alla dessa vilseledande rubriker är en helt annan:   I slutet av valrörelsen drabbades JÅ tungt av något alldeles oväntat - under sin valturné blev han handlöst förä

Om det är någon av oss två som borde ha guldmedalj i raljerande i just den tråden så är det inte jag.   Dessutom har jag inte delat in folk. Jag tycker att alla som kör bil onyktra är arslen. Jag gö

Uppladdade bilder

Mattiasgbg

Krigets lagar gäller alltid.

Visst, men de vem bryr sig om alternativen är att följa reglerna och dö eller att bryta mot reglerna och överleva?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Telly82

Visst, men de vem bryr sig om alternativen är att följa reglerna och dö eller att bryta mot reglerna och överleva?

Ja, inte är det då palestinierna som överlever Israels brott.

Jag tycker det är skrämmande att mord på medmänniskor försöker rättfärdigas. Det kan det inte. Inte på något sätt.

Redigerad av Telly82
  • Rösta upp 2
Länk till inlägg

Å, där kom ett desperat reductio ad Hitlerum. Stackars dig.

Ja, visst. Men inte desperat och tyck framförallt inte synd om mig, jag skrev bara vad jag hörde en oppositionell jude säga mig om Gaza häromdagen.

Å andra sidan är inte alla referenser till Förintelsen vare sig felaktiga eller onödiga.

Länk till inlägg

Om en sida gör mer fel än den andra, gör den andra sidan plötsligt rätt. Stolligt, du vet.

Skrev jag inte. Ordet proportionalitet gäller. Har inte med rätt eller fel att göra.

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
mikaellq

En rapport från 2009? Det har hänt mycket sedan dess.

En snabb googling gave dessa länkar till samma organisation. Vi börjar med en från samma år, 2009:

"Israel: White Phosphorus Use Evidence of War Crimes"

http://www.hrw.org/news/2009/03/25/israel-white-phosphorus-use-evidence-war-crimes

Och så två från i år:

"Israel: Killing of Children Apparent War Crime"

http://www.hrw.org/news/2014/06/09/israel-killing-children-apparent-war-crime

Denna publicerades i år, men handlar mest om förra året:

"Israeli forces killed at least 15 Palestinian civilians in the West Bank, most in circumstances that suggest the killings were unlawful. Israeli authorities destroyed homes and other property under discriminatory practices, forcibly displacing hundreds of Palestinian residents in West Bank areas under Israeli control, as well as hundreds of Bedouin citizens of Israel."

http://www.hrw.org/world-report/2014/country-chapters/israel-and-palestine

Ja krig är inte vackert och HRW likt de flesta är väl överens om att det vore bäst (dagens underdrift) om kriget kunde ta slut, men nu är det inte så. Men min poäng var att det säger mycket om styret hur den behandlar det egna folket. Israel vilar inte förrän de hittar EN försvunnen eller kidnappad israel, medan Hamas trakasserar och mördar sina egna. Israel dödar för att försvara de egna medan Hamas dödar sina egna OCH israeler.

Kan du inte se skillnad på detta avgrundsdjupt väsensskilda så bör du verkligen ta dig tid att leta i ditt hjärta efter spår av humanitet.

Redigerad av mikaellq
Länk till inlägg
Axelman

Kan du inte se skillnad på detta avgrundsdjupt väsensskilda så bör du verkligen ta dig tid att leta i ditt hjärta efter spår av humanitet.

Å du bara fortsätter att utmärka dig. Ytterligare imbicill kommentar.

Länk till inlägg
mikaellq

Precis. Överlevnad kommer alltid först. Det enda som möjligtvis kan övervinna den viljan eller instinkten är väl föräldraskapet.

Länk till inlägg
Mattiasgbg

Ja, inte är det då palestinierna som överlever Israels brott.

Jag tycker det är skrämmande att mord på medmänniskor försöker rättfärdigas. Det kan det inte. Inte på något sätt.

Vet inte om du syftar på mig, men jag har inte på något sätt försökt rättfärdiga mord.

Länk till inlägg
mikaellq

Å du bara fortsätter att utmärka dig. Ytterligare imbicill kommentar.

Synonymer till imbecill
(vard.) dum, enfaldig, idiotisk, korkad; (åld.) sinnesslö, förståndssvag,utvecklingsstörd, utvecklingshämmad

Användarnas bidrag

puckad

Föreslå en synonym eller ett motsatsord till imbecill. | Nytt ord?
Ur Synonymordboken
Vad betyder imbecill? (förr) medelsvårt psykiskt utvecklingsstörd; (numera, vardagligt ord) mycket enfaldig|| -t
Länk till inlägg
Axelman

Tänk att du hittar mina små planterade stavfel, men inte dina egna klavertramp.

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
mikaellq

Tänk att du hittar mina små planterade stavfel, men inte dina egna klavertramp.

Kom igen nu! Sluta nu upp med de fåniga angreppen! Ta gärna upp diskussionen istället och du är förlåten. :storkram:

Länk till inlägg
Axelman

Kom igen nu! Sluta nu upp med de fåniga angreppen! Ta gärna upp diskussionen istället och du är förlåten. :storkram:

Det handlar inte om mina angrepp. Det handlar om min reaktion på dina oförskämda påhopp på andra forummedlemmar. På wall7 och Telly. Du vill att jag ska be om ursäkt när det är du som beter dig illa. Kom igen nu. Du vrider väldigt snabbt om verkligheten till din egen agenda. Dina påhopp är anmälda till Joel.

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
Länk till inlägg
snowreeler

Mellanösterns äldsta experiment har avlidit:

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/sonderfallet-fortsatter/

Det går inte att få minst tre olika religioner, hur många folkslag som helst och hur många ideologier som helst också att samarbeta hur länge som helst. Det verkar vara ett biologiskt och psykologiskt faktum.

Länk till inlägg
Alix

Mellanösterns äldsta experiment har avlidit:

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/sonderfallet-fortsatter/

Det går inte att få minst tre olika religioner, hur många folkslag som helst och hur många ideologier som helst också att samarbeta hur länge som helst. Det verkar vara ett biologiskt och psykologiskt faktum.

Det går utmärkt i Indien och Indonesien, till exempel.
Länk till inlägg
Pocahontas
Postad (redigerade)

post-113-0-22295900-1406396334_thumb.jpg

http://www.expressen.se/nyheter/lofven-ga-in-med-militarinsats-i-gaza/

Bojkott av varor från Israel gör nog många redan men det skadar inte att be de stora kedjorna att inte saluföra dem alls

Redigerad av Pocahontas
  • Rösta upp 1
Länk till inlägg
snowreeler

Det går utmärkt i Indien och Indonesien, till exempel.

Jag tror det är skillnad där. De har en större kontrollapparat. Irak hade Saddam Hussein men honom tog USA bort. Snacka om att öppna Pandoras ask och sen slänga bort den. Inte ens hoppet verkar vara kvar nu.

Länk till inlägg
Alix

Jag tror det är skillnad där. De har en större kontrollapparat. Irak hade Saddam Hussein men honom tog USA bort. Snacka om att öppna Pandoras ask och sen slänga bort den. Inte ens hoppet verkar vara kvar nu.

Men det var inte vad du skrev innan. Jag vet väl att Irak som stat är skakad i grundvalarna, och utifrån det drog du en generell slutsats om sådana länder. Den slutsatsen stämmer inte.

Länk till inlägg
Alix

Detta är ingen åsikts- eller politiktråd. All diskussion/kommenterande om Israel/Palestina bannlyses eftersom ni inte kan hantera oliktänkande utan envetet och stelbent ser allt från egen horisont.

Detta är en tidningstråd, länkar till artiklar är OK, även om Israel/Palestina, man får även tycka att något är rätt eller fel i det som postas i en kommentar. Politiska diskussioner i ämnet hänvisas till Flashback eller annat lämpligt forum.

/Moderator

attachicon.gifSkärmavbild 2014-07-26 kl. 19.37.58.jpg

http://www.expressen.se/nyheter/lofven-ga-in-med-militarinsats-i-gaza/

Bojkott av varor från Israel gör nog många redan men det skadar inte att be de stora kedjorna att inte saluföra dem alls

Har ni moderatorer inte snackat ihop er, eller är bannlysningen nu hävd? :fundersam:

Länk till inlägg
Pocahontas

Har ni moderatorer inte snackat ihop er, eller är bannlysningen nu hävd? :fundersam:

Länkar var ju OK, eller var det mitt tillägg du störde dig på?

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
Alix

Länkar var ju OK, eller var det mitt tillägg du störde dig på?

Vad jag stör mig på är irrelevant, men det mattem skrev går inte ihop med vad du skrev. Kan ni moderatorer inte diskutera detta ihop, jag har som vanlig medlem ingen talan, jag vill bara veta vad som ska gälla.

Länk till inlägg
Pocahontas

Vad jag stör mig på är irrelevant, men det mattem skrev går inte ihop med vad du skrev. Kan ni moderatorer inte diskutera detta ihop, jag har som vanlig medlem ingen talan, jag vill bara veta vad som ska gälla.

Vi har inte snackat ihop oss, som jag tolkar det är det ok att länka till artiklar om Gaza/Palestina, så länge det inte blir diskussioner om den..

Läs texten en gång till

post-113-0-07249700-1406399659_thumb.jpg

Länk till inlägg
Alix

Vi har inte snackat ihop oss, som jag tolkar det är det ok att länka till artiklar om Gaza/Palestina, så länge det inte blir diskussioner om den..

Läs texten en gång till

attachicon.gifSkärmavbild 2014-07-26 kl. 20.29.29.jpg

Okej. :)

Länk till inlägg
iMarc

mikaellq borde bannas för gott med tanke på hans vedervärdiga människosyn och alla personliga påhopp. Förstår inte varför forumledningen inser det.

Länk till inlägg
  • sevensleeper changed the title to Läste i tidningen idag...
  • mattem locked och unlocked this ämne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...