Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Hahaha! Så kan man ju också göra. Men jag hade nog hellre flugit med dem än Avies om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ååh, skönt, för ett tag undra jag om det verkligen kunde va sant. Men ambitiöst projekt övertala kvinnorna..

Sanslöst bra skämt, jag svalde det med hull och hår, även om jag var fundersam över hur kvinnorna var funtade (læstadianer kanske, det är ju Norrland?)... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanslöst bra skämt, jag svalde det med hull och hår, även om jag var fundersam över hur kvinnorna var funtade (læstadianer kanske, det är ju Norrland?)... :D

Eller, nej, jag gick ju kanske inte på det trots allt, jag luskade ju vidare... :totaltgalen:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virgin Galactic verkar ha förlorat ett rymdskepp vid testflygning. Minst en av de två ombord omkom.

http://www.virgingalactic.com

 

Det var det aktuella rymdskeppets 35 egna flygning.

 

Tillägg:Osäker på totala antalet personer ombord, men en död och en som vårdas verkar det handla om.

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får erkänna att jag gjort fel hela tiden..

 

Så här häller man upp juicen, mjölken eller oljan rätt

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Får erkänna att jag gjort fel hela tiden..

 

Så här häller man upp juicen, mjölken eller oljan rätt

 

Frågan är vad det är för idiot som kom på att man skulle sätta in en plastöppning på en annars perfekt fungerande kartongförpackning? Det blir svårare att hälla, förpackningen måste bli dyrare och källsorteringen svårare - helt utan att några fördelar tillkommer. Idiotiskt är bara förnamnet (och jag gissar att amerikanskt är efternamnet).

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad det är för idiot som kom på att man skulle sätta in en plastöppning på en annars perfekt fungerande kartongförpackning? Det blir svårare att hälla, förpackningen måste bli dyrare och källsorteringen svårare - helt utan att några fördelar tillkommer. Idiotiskt är bara förnamnet (och jag gissar att amerikanskt är efternamnet).

"konsumenterna vi ha det så" :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad det är för idiot som kom på att man skulle sätta in en plastöppning på en annars perfekt fungerande kartongförpackning? Det blir svårare att hälla, förpackningen måste bli dyrare och källsorteringen svårare - helt utan att några fördelar tillkommer. Idiotiskt är bara förnamnet (och jag gissar att amerikanskt är efternamnet).

Jag håller med i princip, men kartongen på sådana förpackning har blivit tunnare med åren, så när limningen är för stark är det ett helsicke att få upp dem. För egen del pillar jag loss även plastringen från kartongen och lägger den bland plasten. Det står inte att man ska det, men det är ju också plast. WTF?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande plast inne i förpackningen va?

 

Alla fall en fördel med skruvkork är om man är fler som ska ta mjölk, fil, juice etc i en stor familj, kontor, arbetsplats, fik, för man slipper folks äckliga förkylningsfingrar på de delar som kommer i kontakt med öppningen. Nu kan bakterierna hamna på korken istället men fingrarna kan man tvätta alla fall det är svårare att tvätta mjölken.

Förutom att efter några öppningar och hällningar kan kartongen bli uppblött så kan det hamna filrester runt som man kan få på fingrarna.

Och som sagt det är lite enklare, öppna och återförsluta, en del gamla tetror går inte ens återförsluta utan ställs öppna i kylen, inte för det gör nåt oftast men mjölk kan ta upp smak från annat.

Några små fördelar, jag tar gärna en förpackning med skruvkork om det finns det valet. Så det är mitt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... jag tar gärna en förpackning med skruvkork om det finns det valet. Så det är mitt fel.

Plötsligt stod det bara mjölk med skruvkork i min affär så vad tusan gör man? Man handlar den. Så det är mitt fel också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest idiotiska förpackningarna när det gäller mjölkprodukter är väl ändå yoghurtförpackningarna med skruvkork.

 

Köper Lindahls burkar med turkisk yoghurt och smaksätter den med varierande frukter och bär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest idiotiska förpackningarna när det gäller mjölkprodukter är väl ändå yoghurtförpackningarna med skruvkork. ...

Man får bara ut hälften så tillverkarna gnuggar händerna av förtjusning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får erkänna att jag gjort fel hela tiden..

 

Så här häller man upp juicen, mjölken eller oljan rätt

 

Det lärde jag mig ungefär samtidigt som jag fick körkort, vilket bör ha sparat flera liter spolarvätska.

 

Frågan är vad det är för idiot som kom på att man skulle sätta in en plastöppning på en annars perfekt fungerande kartongförpackning? Det blir svårare att hälla, förpackningen måste bli dyrare och källsorteringen svårare - helt utan att några fördelar tillkommer. Idiotiskt är bara förnamnet (och jag gissar att amerikanskt är efternamnet).

Det är praktiskt om man ska ta med sig ett öppnat paket, och för min del är det ibland en fördel att kunna förvara paketen liggande i kylskåpet.

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några små fördelar, jag tar gärna en förpackning med skruvkork om det finns det valet. Så det är mitt fel.

 

Kan tillägga nu efter frukost att jag visst ljög lite grann, hade tydligen köpt en mjölktetra av gamla modellen och det gick jättebra att hälla ur för den delen men jag hade valt den framför den med skruvkork för det var nån dag längre datum samt att för ungefär samma pengar kunde jag bidra med en krona till bröstcancerforskningen så två fördelar slog en fördel just då alla fall. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Det lärde jag mig ungefär samtidigt som jag fick körkort, vilket bör ha sparat flera liter spolarvätska.

 

Det är praktiskt om man ska ta med sig ett öppnat paket, och för min del är det ibland en fördel att kunna förvara paketen liggande i kylskåpet.

Jo, det är klart att man kan hitta någon liten fördel om man vrider och vänder på det (om det nu är någon fördel att förvara mjölken liggande...) men jämfört med alla stora nackdelar så bleknar de, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under alla mina år ställde och ställer man öppnade förpackningar i dörren. Kan inte minnas jag sett ett kylskåp utan mjölkfack i dörren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dörrens mjölkfack står andra flaskor och ketchupen, mjölktetran står i mitten till höger.

Det här vore fan intressant att forska i och se om människor gör samma layout av kylskåpet, om grejerna hamnar ungefär på samma vis, eller ej, om ålder och geografi spelar roll, o s v. :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under alla mina år ställde och ställer man öppnade förpackningar i dörren. Kan inte minnas jag sett ett kylskåp utan mjölkfack i dörren.

I dörrens mjölkfack står andra flaskor och ketchupen, mjölktetran står i mitten till höger.

Det här vore fan intressant att forska i och se om människor gör samma layout av kylskåpet, om grejerna hamnar ungefär på samma vis, eller ej, om ålder och geografi spelar roll, o s v. :w00t:

Haha... Ingen mjölk i dörren här. :ThumbsUp: Kylskåpens layout är både bra och rel enkel att lägga upp en. Om man utgår från det varmaste: 8°C. Kan man hålla de, el det strax under, överst i kylen så blir det kallare längre ner för de övriga sakerna. (Logiskt)

 

8° Mejeri osv... smör ost o sånt på översta hyllan

6° Mejeri, Övrigt

4° Kött, Frukt/grönt

2° Fisk, Frukt/grönt

 

Min mjölk står på hylllan ovanför mitten under den översta. I dörren står bara saker som håller länge, typ ketchup, kalla såser, vinäger och sånt. Med smöret högst upp bli t o m Bregott rel bredbart och inte sådär stenhårt. :yeahbaby: Ja, ungf så ser min kyl ut.

 

Sen har jag då lådor i kylen med eget kylreglage, så man kan få de kallare om man vill/behöver.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...