Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hur pausar man live??

Man trycker på paus när reklamen börjar och efter ungefär fyra fem minuter spolar man förbi den och fortsätter titta på programmet. (Med "live" menar jag här inte nödvändigtvis direktsändning utan också sändning i realtid. Programmen, inklusive alldeles säkert reklamen, kan vara förinspelade). Kallas också time shift, och liknande.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men jag gissar att en gummikula skulle stoppa väldigt många utöver extremfallen.

Jag gissar att de som inte räknas som extremfall inte behöver gummikula heller.............

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rasistattack mot 9-årig majblommesäljare. En sverigedemokrat har praktiserat sin politiska bekännelse... Jag vill hellre få sådana utvisade än de som invandrar och beter sig som folk.

• Rösta upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

inte en tidningsartikel men väl ett radioprogram. Rekommenderas skarpt för alla er som är intresserade av skolan

Om vikten av en extremt långsam skola

[media][/media]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Fruktansvärt dåligt gjort av Max. De lär nog tappa mkt kunder nu.

Härommånaden uppmanade Max vd sina anställda att rösta på alliansen och nu serverar de inte romer. Jag har ätit min sista hamburgare där för länge sedan. Djefla idioter! :evilgrin:

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härommånaden uppmanade Max vd sina anställda att rösta på alliansen och nu serverar de inte romer. Jag har ätit min sista hamburgare där för länge sedan. Djefla idioter! :evilgrin:

Hamburgekjedjornas Ryan Air.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hamburgekjedjornas Ryan Air.

Lite synd, för de gör betydligt mer prisvärda små hamburgare än vad donken förmår. :fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite synd, för de gör betydligt mer prisvärda små hamburgare än vad donken förmår. :fane:

Ja, Donken drog ner på storleken på sina får några år sen istället för att höja priset. De är jobbigt små nuförtiden. Tacka vet jag BK. De är fortfarande stora och f f a goda(re).

Whopper! eating-burger.gif:galetglad:yummy.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Fruktansvärt dåligt gjort av Max. De lär nog tappa mkt kunder nu.

För att det fanns en skithög på en Max-restaurang så fördömer ni hela kedjan. Eller?

Från artikeln:

"Vi måste repetera vår policy för vår personal. Det här är helt oacceptabelt och får inte hända, säger Alexandra William-Olsson, pr-chef på Max.

William-Olsson säger också att det måste vara någon på den enskilda restaurangen som tagit beslutet, och att det inte är något som Max som företag står bakom."

Redigerad av Telly82
  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

För att det fanns en skithög på en Max-restaurang så fördömer ni hela kedjan. Eller? ...

Nej, för min del avgav jag mitt beslut med hänsyn till detta i kombination med vd:s tidigare uttalanden. Annars hade jag glömt och förlåtit. Nu kan vem som helst se att det är något ruttet i det företaget. Man ska lära sig att hata slumpen.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, för min del avgav jag mitt beslut med hänsyn till detta i kombination med vd:s tidigare uttalanden. Annars hade jag glömt och förlåtit. Nu kan vem som helst se att det är något ruttet i det företaget. Man ska lära sig att hata slumpen.

:yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men va fn har polisen inte rätt att skjuta varningsskott i luften?!? Kanske inte så konstigt om de skjuter för att döda då. Låter ju som en toklag.

De står att de bör få skjuta varningsskott innan en nödvärnssituation uppstår. Jag tolkar det som att de får skjuta varningsskott nu, om det är en nödvärnssituation.

Sedan ska man inte skjuta varningsskott i luften, kulan flyger ganska långt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men... om polisen känner det är läge att skjuta i luften för att varna att nästa skott kan komma på målet ja då är det väl nödvärnssituation? Typiskt skrivbordsprodukt det kan inte va lätt att avgöra i ett kritiskt skede när pulsen slår max och adrenalinet strömmar var gränsen för nödvärnssituation går exakt, om personen är sex meter ifrån dig eller fem meter, med liten kniv eller stor kniv eller pistol, drogad eller bara lite onykter, etc etc, det kan man ju först avgöra efteråt såna teknikaliteter med film och måttband och allt som stöd, visst borde det va tillåtet att skjuta i luften innan man skjuter på offret annars blir det ju så här att de inte skjuter i luften men skjuter sen offret med död som möjligt utgång. Regler måste va mycket enkla om de ska kommas ihåg i stundens hetta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Återigen, i Storbritannien klarar den vanliga polisen av sitt arbete utan skjutvapen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, men de har poliser med skjutvapen oxå, de utan griper väl knappast in vid bankrån eller när folk viftar med pistol eller machete utan då skickas poliser med skjutvapen in eller skickar man fram en konstapel med batong då med? Hur gör de vid upplopp? Finns det nån statistik hur många som skjuts av polisen eller vad de som har vapen kallas?

94008_366_195.jpg?preset=article-auto-he

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att det fanns en skithög på en Max-restaurang så fördömer ni hela kedjan. Eller?

Nja, jag skrev bara att det var dåligt gjort, och att de lär nog tappa kunder på det. Däremot har de, som Alix påpekar med, lie annat skit i bagaget med. F ö har jag ingen relation till Max. Ät där ett par gånger när kjedjan var ny, kom fram till att detas hamburgare inte är goda och har inte ätit på Max sen dess. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, men de har poliser med skjutvapen oxå, de utan griper väl knappast in vid bankrån eller när folk viftar med pistol eller machete utan då skickas poliser med skjutvapen in eller skickar man fram en konstapel med batong då med? Hur gör de vid upplopp? Finns det nån statistik hur många som skjuts av polisen eller vad de som har vapen kallas?

94008_366_195.jpg?preset=article-auto-he

Vanlig polis på gatan verkar ofta vara obeväpnad, men jag har sett patrullerande polis på flygplats som varit beväpnad. Sedan finns det givetvis ordentligt utrustad polis i regeringskvarteren osv.

Norge verkar annars ha en vettig lösning, polisen har vapnen inlåsta i fordonen. Jag har för mig att de presenterar sig som beväpnad polis när de är beväpnade, det borde fungera som en sorts varningsskott light.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Regn kan ställa till det..kolla slutsekvensen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...