Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Nu nåt annat...

 

 

Det finns väl för h-e viktigare områden att satsa pengar på än detta.

Ge de häktade en knäckebrödsskiva och titta på

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lasplattor-for-miljoner-till-hakten/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu nåt annat...

 

 

Det finns väl för h-e viktigare områden att satsa pengar på än detta.

Ge de häktade en knäckebrödsskiva och titta på

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lasplattor-for-miljoner-till-hakten/

Från artikeln:

"Under 2013–2014 beräknas IT-projektet kosta 10,2 miljoner kronor, pengar man hoppas spara ihop genom effektiviserad administration. I slutändan kommer samhället tjäna på datorsatsningen, enligt Kriminalvården."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få lugnt i den regionen så vore det enda raka att flytta på Israel till Mexicos öknar

Där lever antagligen fattiga indianer, så det vore ur askan i elden.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där lever antagligen fattiga indianer, så det vore ur askan i elden.

Ok...men då får FN se till att Palestinierna får de skydd de har rätt till

 

post-113-0-82656200-1406273209_thumb.jpg

 

http://www.dn.se/debatt/skydd-av-palestinierna-en-plikt-vid-skapandet-av-israel/

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt, Israelkritik och antisemitism är inte samma sak, och blir jag beskylld för att vara rasist kommer det obönhörligt att anmälas.

 

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/antisemitism-bannlyst-i-den-organiserade-palestinarorelsen/

  • Rösta upp 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...men då får FN se till att Palestinierna får de skydd de har rätt till ...

FN fungerar inte så, och om det mot förmodan skulle bli så, ska det passera säkerhetsrådet, och där har USA veto. Även Kina och Ryssland skulle antagligen lägga veto, de har egna motiv till det. Men visst har palestinierna rätt till allt som alla andra har. Det finns dock tyvärr många folk i världen som har det lika illa, och värre ändå.

 

Som jag sagt, Israelkritik och antisemitism är inte samma sak, och blir jag beskylld för att vara rasist kommer det obönhörligt att anmälas. ...

Det är inte samma sak per definition, men det kan vara det i praktiken. Man ska komma ihåg att det är de folk och de länder som har del i förföljandet av judar som idag står för kritiken. Man kan inte bortse från det, eftersom judarna själva verkligen inte gör det. Och varför skulle de det?

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet exempel, bara för att förstå hur vi inte förstår: Efter andra världskriget kom det mängder av judiska flyktingar till Palestina som då var brittiskt. De föstes in i koncentrationsläger, och det första som hände dem i lägret var att tvingas in i en duschanläggning. Ungefär så mycket förståelse har vi för dem. Eftersom vi (britterna) ville väl med både läger och duschar, så var det väl inget särskilt med det? Öh, jo, verkligen.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat problem är USA-s förändrade politik sedan TwinTowers. De har ju i terrorns namn rättfärdigat en massa galenskaper som strider mot sans, vett och internationell lag och sin egen. Ta bara Guantanamo. Israel verkar ta rygg på USA-s självutvidgade rättigheter. Kan storebror kan väl lillebror...... OM storebror bombar länder tillbaka till stenåldern runt om kring vår jord för att skydda sig vad är väl några förspillda liv i Gaza?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du inte förlorat alltför mycket sömn för att hitta den vänsterartikeln?

För England har så klart samma bekymmer med vänsterpolitik och media med en vriden syn på verkligheten.

 

...

Vänsterartikel? Bekymmer? Du har stora problem med verkligheten du.

Själv hittar du en artikel i en blaska från Arizona. Herre Gud vad löjligt.

 

Så här är det: Du kan hålla på som du gör utan att tillföra det här samhället någonting mer än skulder av en enda anledning - Vänstern.

Utan vänstern skulle du inte ha det så bra som du har. Basta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här en bra artikel om varför palestinierna fortfarande stöder Hamas trots förlusterna.

 

Foton från övergreppet på Shujajyeh

 

Om +972 här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat problem är USA-s förändrade politik sedan TwinTowers. De har ju i terrorns namn rättfärdigat en massa galenskaper som strider mot sans, vett och internationell lag och sin egen. Ta bara Guantanamo. Israel verkar ta rygg på USA-s självutvidgade rättigheter. Kan storebror kan väl lillebror...... OM storebror bombar länder tillbaka till stenåldern runt om kring vår jord för att skydda sig vad är väl några förspillda liv i Gaza?

Några frågor.

  • Tror du det går att förhandla framgångsrikt med Al-Qaida eller Hamas?
  • Har du en susning om vilka mål de har?
  • Vad tycker du hör till de viktigaste sakerna en stat har att göra?

Om du lyckas svara på frågorna på ett uppriktigt sätt så tror jag nog att du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor.

  • Tror du det går att förhandla framgångsrikt med Al-Qaida eller Hamas?
  • Har du en susning om vilka mål de har?
  • Vad tycker du hör till de viktigaste sakerna en stat har att göra?

Om du lyckas svara på frågorna på ett uppriktigt sätt så tror jag nog att du förstår.

Jag förstår mycket väl och upprepar mig som en papegoja. Om nu Israel ska anses som en demokrati som vi ska stödja bör de följa och använda samma principer som vanligtvis demokratiska länder använder. Eller så har de frikort pga sin tragiska judiska bakgrund. Det är ju du som måste bestämma dig vilket ben du ska stå på. Det är ju bara blåblå högerknäppgökar som okritiskt håller med om precis allt som Israel gör. Jag står bakom dem pga de är en demokrati. Jag står bakom dem pga arvet. Jag står inte alls för den under lång tid överdrivna våldsspiral de driver. Du behöver inte kommentera mig. Det hjälper inte.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår mycket väl och upprepar mig som en papegoja. Om nu Israel ska anses som en demokrati som vi ska stödja bör de följa och använda samma principer som vanligtvis demokratiska länder använder. Eller så har de frikort pga sin tragiska judiska bakgrund. Det är ju du som måste bestämma dig vilket ben du ska stå på. Det är ju bara blåblå högerknäppgökar som okritiskt håller med om precis allt som Israel gör. Jag står bakom dem pga de är en demokrati. Jag står bakom dem pga arvet. Jag står inte alls för den under lång tid överdrivna våldsspiral de driver. Du behöver inte kommentera mig. Det hjälper inte.

Pga deras första plikt, att skydda sina egna mot en grupp människor som inte vilar förrän de är döda allihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem raderade mitt inlägg och varför?

 

POCAHONTAS??? :superirriterad:

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på Youtube idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på Youtube idag.

...

Förskräcklig partsinlaga. Och som vanligt säger man - "Det har dött fler i det och det landet än här, varför gnäller ni på oss?" Svaret är: om man anser sig vara en demokrati så måste man uppträda som en demokrati.

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem raderade mitt inlägg och varför?

 

POCAHONTAS??? :superirriterad:

Om du hade några minnesfunktioner kvar så borde du veta att Poca INTE modererar den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om alla börja att citera mikaellq:s inlägg och förvanska dessa...

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förskräcklig partsinlaga. Och som vanligt säger man - "Det har dött fler i det och det landet än här, varför gnäller ni på oss?" Svaret är: om man anser sig vara en demokrati så måste man uppträda som en demokrati.

Ah, så demokratier försvarar sig aldrig utan springer till FN och klagar. Är det så du tycker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om alla börja att citera mikaellq:s inlägg och förvanska dessa...

Tänk om jag skulle radera alla inlägg som jag inte gillar.

Då skulle det inte bli många kvar av dina, det kan jag lova.

Ge nu fan i att moderera mina inlägg enbart för att du inte gillar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart tog tidningstråden vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...