Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Att Hamas skjutit in 100-tals med missiler i Israel är ett faktum. ...

Nej, det handlar om tusentals raketer och granater. Såg siffran 8000 häromdagen.

 

Citat från Wikipedia:

 

"Since 2001, Palestinian militants have launched thousands of rocket and mortar attacks on Israel from the Gaza Strip as part of the continuing ArabIsraeli conflict. As of July 2014 the attacks have killed 28 people, mostly civilians, and injured thousands, but their main effect is their creation of widespread psychological trauma and disruption of daily life among the Israeli populace. Medical studies in Sderot, the Israeli city closest to the Gaza Strip, have documented a post-traumatic stress disorder incidence among young children of almost 50%, as well as high rates of depression and miscarriage. A public opinion poll conducted in March 2013 found that most Palestinians do not support firing rockets at Israel from the Gaza Strip."

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Palestinian_rocket_attacks_on_Israel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det handlar om tusentals raketer och granater. Såg siffran 8000 häromdagen.

 

Citat från Wikipedia:

 

"Since 2001, Palestinian militants have launched thousands of rocket and mortar attacks on Israel from the Gaza Strip as part of the continuing ArabIsraeli conflict. As of July 2014 the attacks have killed 28 people, mostly civilians, and injured thousands, but their main effect is their creation of widespread psychological trauma and disruption of daily life among the Israeli populace. Medical studies in Sderot, the Israeli city closest to the Gaza Strip, have documented a post-traumatic stress disorder incidence among young children of almost 50%, as well as high rates of depression and miscarriage. A public opinion poll conducted in March 2013 found that most Palestinians do not support firing rockets at Israel from the Gaza Strip."

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Palestinian_rocket_attacks_on_Israel

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man antisemit för att man tycker att ett land begår avskyvärda handlingar.

Har min fulla rätt att kritisera folkmord!! Oavsett vem angriparen är.

Ta då in hela bilden istället för att förblindas av idiotisk ideologi med alla dess fördomar.

Du missar ju fullständigt att Israeler övar prickskytte på vapenlager och avskjutningsramper medan Hamas tvingar dit folk för att stå i vägen. Folk med lika knasig syn på det hela som du åker till och med ner för att själva agera kanonmat. Skulle du ställa upp?

 

Peace will come to the Middle East when the Arabs love their children more than they hate us. - Golda Meir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör skillnad på mål och medel. Jag kritiserar Israel för de MEDEL de använder.

Ah, så att skjuta sönder vapenlager och avskjutningsramper är värt kritik? Huvudlöst! :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, så att skjuta sönder vapenlager och avskjutningsramper är värt kritik? Huvudlöst! :wacko:

Inte om Israel BARA skjuter sönder vapenlager och avskjutningsramper.

Det är dödandet av civila som jag kritiserar.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om Israel BARA skjuter sönder vapenlager och avskjutningsramper.

Det är dödandet av civila som jag kritiserar.

Men hur ska Israel göra? Jag förordar att de går in militärt och ockuperar Gaza, som man gjorde på Västbanken, och sedan rensar ut alla militära installationer och vapenförråd. Detta kan vara mer dyrbart i form av mansspillan, men jag anser att Israel ändå måste göra så. Israel kan inte medvetet döda civila bara för att man är ute efter militära mål. Problemet är att en regelrätt ockupation också skulle fördömas om möjligt i ännu hårdare ordalag. Inget Israel gör kan tydligen per definition vara motiverat eller rätt. Nedanstående politiska satirteckning är symtomatisk för den "civiliserade" världens syn på Israel.

 

How-dare-you-defend-yourself-605x310.jpg

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus människors oförmåga till att tänka själva utan har lyssnat på andra.

Jag vill stå upp för mina medmänniskor i regionen vilket inkluderar judar och palestinier.

Det är Hamas som förtjänar all skit de kan få för upprepade brott mot krigslagar såväl som mot mänskliga rättigheter, men det är det blott ett fåtal som vågar säga högt i svensk media.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iran står inte högt i kurs de heller eftersom de är de som mest försett Hamas med vapen och därmed gett fortsatt näring åt hatet hos Hamas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett gäng bankrånare tar dussintals gisslan i en bank.

Är det då rätt att spränga hela huset i bitar bara för att vara säker på att få rånarna dödade?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett gäng bankrånare tar dussintals gisslan i en bank.

Är det då rätt att spränga hela huset i bitar bara för att vara säker på att få rånarna dödade?

Om bankrånarna hotar att döda långt fler.

Dessutom kan man undra varför Israel får skit när det är Hamas som tvingar civila till att skydda vapenlagren i skolor, sjukhus, m.m. för att de vet att omvärlden är tillräckligt dum för att gå på det där. Israels första plikt är ju likt alla andra stater att skydda sina egna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Du missar ju fullständigt att Israeler övar prickskytte på vapenlager och avskjutningsramper medan Hamas tvingar dit folk för att stå i vägen. Folk med lika knasig syn på det hela som du åker till och med ner för att själva agera kanonmat. Skulle du ställa upp?...

Myten om "Human shields". För svårt att förstå för dig?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur ska Israel göra? ...

 

 

 

Kanske så här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bankrånarna hotar att döda långt fler.

Dessutom kan man undra varför Israel får skit när det är Hamas som tvingar civila till att skydda vapenlagren i skolor, sjukhus, m.m. för att de vet att omvärlden är tillräckligt dum för att gå på det där. Israels första plikt är ju likt alla andra stater att skydda sina egna.

Lögner, lögner och fler lögner.

Tänk på att du en gång i tiden länkade till en "judinna" i USA som tyckte Breivik gjorde rätt.

Kolla den här länken angående "Human shields" om du inte gjort det tidigare. Kan du vara tyst med dina lögner nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag visat den här tidigare?

post-17785-0-94195700-1406243316_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myten om "Human shields". För svårt att förstå för dig?

Nej, det är så klart en illasinnad myt. Däremot opererar Hamas militära gren medvetet nära civila. En del påstår att så måste det bli på grund av att Gaza är så tättbefolkat. Men det finns gott om öppna platser i Gaza, både öken och odlingar.

 

Kanske så här.

Jag hittar faktiskt inget förslag i texten hur Israel borde göra, i militär mening. Annat än att låta bli att använda militär. Så blir det så klart aldrig, detta är realpolitik, inte Utopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är så klart en illasinnad myt. Däremot opererar Hamas militära gren medvetet nära civila. En del påstår att så måste det bli på grund av att Gaza är så tättbefolkat. Men det finns gott om öppna platser i Gaza, både öken och odlingar.

 

Jag hittar faktiskt inget förslag i texten hur Israel borde göra, i militär mening. Annat än att låta bli att använda militär. Så blir det så klart aldrig, detta är realpolitik, inte Utopia.

Säger du det? Har du varit där? Inte? Jag har. Och då ska Hamas likt en armé på 1700-talet gå ut till dessa öppna platser och möta och låta sig dödas av israeliska vapen? På öppna platser? Verklighet någon?

 

Förslaget är att förhandla, gå tillbaka till de gränser som är LAGLIGA och inte använda övervåld.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag visat den här tidigare?

Vet inte, men den behövs inte heller.

Varken rolig eller informativ.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger du det? Har du varit där? Inte? Jag har. Och då ska Hamas likt en armé på 1700-talet gå ut till dessa öppna platser och möta och låta sig dödas av israeliska vapen? På öppna platser? Verklighet någon?

 

Förslaget är att förhandla, gå tillbaka till de gränser som är LAGLIGA och inte använda övervåld.

Meningslöst att diskutera med dig. Om jag eller någon inte håller med dig intill sista bokstaven så är vi inte vatten värda. Du beter dig så överlägset att man blir bedrövad.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningslöst att diskutera med dig. Om jag eller någon inte håller med dig intill sista bokstaven så är vi inte vatten värda. Du beter dig så överlägset att man blir bedrövad.

Ojdå? Tja, det kanske kan behövas när du och mikaellq ingått någon slags allians med IDF och den israeliska propagandamaskinen.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå? Tja, det kanske kan behövas när du och mikaellq ingått någon slags allians med IDF och den israeliska propagandamaskinen.

Det har jag inte, men det är typiskt att du påstår något sådant med tanke på vad jag nyss skrev. Jag har i flera inlägg varit kritisk mot Israel och deras sätt att bedriva krig, men jag har inte kritiserat så som du gör, och alltså går jag i Israels ledband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett gäng bankrånare tar dussintals gisslan i en bank.

Är det då rätt att spränga hela huset i bitar bara för att vara säker på att få rånarna dödade?

Om jag tolkat din uppfattning om hur olika straff bör utdömas så blir svaret "Ja".

 

Nej, det är så klart en illasinnad myt. Däremot opererar Hamas militära gren medvetet nära civila. En del påstår att så måste det bli på grund av att Gaza är så tättbefolkat. Men det finns gott om öppna platser i Gaza, både öken och odlingar.

 

Jag hittar faktiskt inget förslag i texten hur Israel borde göra, i militär mening. Annat än att låta bli att använda militär. Så blir det så klart aldrig, detta är realpolitik, inte Utopia.

Personligen skulle jag nog föredra att riskera att begå krigsbrott framför att begå drönarassisterat självmord.

 

Krigets lagar (vilket låter idiotiskt) är säkert jättelätta att följa för den dominerande parten i en konflikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myten om "Human shields". För svårt att förstå för dig?

Hoppas du inte förlorat alltför mycket sömn för att hitta den vänsterartikeln?

För England har så klart samma bekymmer med vänsterpolitik och media med en vriden syn på verkligheten.

 

Israel blames Gaza death toll on Palestinians for deliberately putting people in line of fire. But can strikes ever be targeted to minimise civilian casualties in such a densely populated area?

 

Inte palestinier utan Hamas, det är Hamas som är Israels fiende.

 

Palestinians' enemy is Hamas, not Israel

http://www.azcentral.com/story/opinion/letters/2014/07/19/palestinians-enemy-is-hamas-not-israel/12886485/

 

'Israel is not the enemy,' says Egyptian secularist

https://www.middleeastmonitor.com/news/africa/12907-israel-is-not-the-enemy-says-egyptian-secularist

Mohamed Zaki El-Sheimy, member of the culture committee at the Free Egyptians Party, said that "Israel is not the enemy", and called for eliminating the Palestinian resistance group Hamas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få lugnt i den regionen så vore det enda raka att flytta på Israel till Mexicos öknar

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...