Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

I programmet Vapenlabbet tar man upp det faktum att Israel kritiseras av länder för att civila dödas, men att samma länder sedan skickar höga militärer för att ta reda på hur Israel gör för att så relativt få civila ändå dör i de militära insatserna. En orsak kan ju vara att den israeliska armén ringer upp eller på andra sätt varnar för att man ska gå till anfall. Det där sjukhuset som Poca länkade till, där ringde man två gånger och varnade för ett förestående anfall. Om nu många civila dör på grund av att de inte hörsammar varningarna, eller att de tillåts inte fly av Hamas eller Qassam-brigaderna, det är inte enbart den israeliska arméns fel. Det är i vart fall solklart så att Hamas militära gren opererar i skydd av civila, för att inhämta humanitära poäng när även civila stryker med. Det finns gott om öppna platser att avfyra raketer i Gazaremsan, men då skulle de slås ut direkt. Självklart vill man undvika det. Har Israel trots allt detta ett särskilt ansvar, som starkare part? Jo, men jag dömer inte Israel för det, jag är inte jude, och kan inte leva mig in i hur det är att existera under tyngden av deras historia. De har ingen anledning att lyssna på några utomstående parter, för de har alla förföljt dem genom årtusendena.

[+]Du har blivit så go på sistone att du får en välförtjänt, broderlig kram av mig. :storkram:

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamas använder civila för att skydda missiler, medan Israel använder missiler för att skydda civila.

Ändå är det Israel som gång på gång fördöms.

Är vänstern i Sverige helt bombade eller vad är det för fel på dem? (Pun intended)

 

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28394606

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+]Du har blivit så go på sistone att du får en välförtjänt, broderlig kram av mig. :storkram:

Det är Simon Schamas förtjänst, efter att jag såg hans tv-serie Judarnas historia. Den bör alla se. Serien ger, om man är mottaglig, en djupgående förståelse för det orimliga i att vi kritiserar Israel som vore det vilket land som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamas använder civila för att skydda missiler, medan Israel använder missiler för att skydda civila.

Ändå är det Israel som gång på gång fördöms.

Är vänstern i Sverige helt bombade eller vad är det för fel på dem? (Pun intended)

 

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28394606

Första raden är ett citat (alltså inte något du kommit på själv) av Charles Krauthammer, en av USA:s mest extrema högerkolumnister. Om du citerar, citera och tala om vem du citerar.

 

I länken säger Bibi Netanyahu att Hamas (jag är ingen vän av Hamas) använder levande sköldar. Israelisk media har också visat bilder som ska visa detta. Men, bilderna är gamla och kommer från Syrien. Kanske att det ljugs lite från Israel i alla fall?

Redigerad av wall7
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första raden är ett citat (alltså inte något du kommit på själv) av Charles Krauthammer, en av USA:s mest extrema högerkolumnister. Om du citerar, citera och tala om vem du citerar.

Pratar han svenska? :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratar han svenska? :D;)

Republikaner kan allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Israel hade tidigare något slags moraliskt övertag i konflikten med sina grannar. Men det var länge sen, nu visar en del Israeler absolut lägsta mänskliga nivå. Scum!

Redigerad av wall7
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Israel hade tidigare något slags moraliskt övertag i konflikten med sina grannar. Men det var länge sen, nu visar en del Israeler absolut lägsta mänskliga nivå. Scum!

Ja hade några idioter regnat missiler över Falköping så hade då jag inte fällt en enda tår över när armén kommer och ger dem smisk. Nu är inte det den officiella hållningen som du vill insinuera, men jag kan förstå individerna som reagerar så där av pundhuvuden som försöker döda en hela tiden.

 

De flesta förstår detta, utom du som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hade några idioter regnat missiler över Falköping så hade då jag inte fällt en enda tår över när armén kommer och ger dem smisk. Nu är inte det den officiella hållningen som du vill insinuera, men jag kan förstå individerna som reagerar så där av pundhuvuden som försöker döda en hela tiden.

 

De flesta förstår detta, utom du som vanligt.

Insinuera? Inte alls.

Pundhuvuden? Gazas befolkning?

"De flesta ..." har visat sin avsky. Utom du.

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Någon som vet vad Svolder skrev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grupp människor som vill ta ifrån oss demokrati (vissa vill ha egna regler & lagar), yttrandefrihet, m.m., samt diskriminerar kvinnor och homosexuella… Hedersmord, intolerans till andra religiösa grupper, mordhot… du får gärna förklara varför du tycker att allt detta är värt att försvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Israel hade tidigare något slags moraliskt övertag i konflikten med sina grannar. Men det var länge sen, nu visar en del Israeler absolut lägsta mänskliga nivå. Scum!

Borde inte absolut lägsta mänskliga nivå vara, i stället för att se på, att åka in i Gaza och mörda palestinierna? Åskådandet påminner om hur de allierade såg på när judarna förföljdes och mördades inför och under andra världskriget. Vi är också åskådare, eller hur?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte absolut lägsta mänskliga nivå vara, i stället för att se på, att åka in i Gaza och mörda palestinierna? Åskådandet påminner om hur de allierade såg på när judarna förföljdes och mördades inför och under andra världskriget. Vi är också åskådare, eller hur?

Det ska inte mördas överhuvudtaget utan vapenlager ska slås ut och Hamas ska kraftigt försvagas så att de slutar att försöka mörda Israeliska civila stup i kvarten. Inte ens det Palestinska folket har någon glädje av Hamas som bara gett dem krig, död och förföljelser. Till och med Egypten har öppet visat sitt stöd för att IDF ska gå in i Gaza och "städa bort" Hamas.

 

INGEN gillar de där dårarna utom några få nötter med tvåsiffrigt IQ i Sveriges Riksdag, främst i V och S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte tråd på det eftersom det inte hör hemma här.

Ok, blev bara så nyfiken. :glare::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grupp människor som vill ta ifrån oss demokrati (vissa vill ha egna regler & lagar), yttrandefrihet, m.m., samt diskriminerar kvinnor och homosexuella… Hedersmord, intolerans till andra religiösa grupper, mordhot… du får gärna förklara varför du tycker att allt detta är värt att försvara.

Idioten från SD fick kicken alldeles nyss. Man kan inte vara nämndeman och hysa hans vidriga människosyn. Eller din förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte absolut lägsta mänskliga nivå vara, i stället för att se på, att åka in i Gaza och mörda palestinierna? Åskådandet påminner om hur de allierade såg på när judarna förföljdes och mördades inför och under andra världskriget. Vi är också åskådare, eller hur?

 

Jag vänder mig mot den gapskrattande, för liv likgiltiga pöbel som hurrar när någon mördas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag vänder mig mot den gapskrattande, för liv likgiltiga pöbel som hurrar när någon mördas.

Iofs berömvärd attityd men vänder du dig mot den gapskrattande, för liv likgiltiga pöbel som hurrar när någon mördas hos Palestinierna också? Jag är inte så säker på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vänder mig mot den gapskrattande, för liv likgiltiga pöbel som hurrar när någon mördas.

Det gör jag också, dock utan överord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs berömvärd attityd men vänder du dig mot den gapskrattande, för liv likgiltiga pöbel som hurrar när någon mördas hos Palestinierna också? Jag är inte så säker på det.

Har du sett den pöbeln?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör jag också, dock utan överord.

Till skillnad från?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...