Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

post-64246-0-36650100-1378653537_thumb.png

Expressen.se - weblöpet

Rätt tragiska siffror eg... Att så många sytematiskt kör för fort. Men det stämmer väl in unf med var man upplever när man kör landsväg. Ungf 2 av 3 känner att de bara måste köra om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.giftrafiktalibaner.png

Expressen.se - weblöpet

 

Rätt tragiska siffror eg... Att så många sytematiskt kör för fort. Men det stämmer väl in unf med var man upplever när man kör landsväg. Ungf 2 av 3 känner att de bara måste köra om.

 

De ljuger en hel del, av de där 37 procenten... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ljuger en hel del, av de där 37 procenten... <_<

Nja, inte i en sån undersökning väl? Däremot om ngn blir direkt tillfrågad, så lär nog minst hälften som säger att de inte kör för fort, halka lite på sanningshalten där. :)

 

- - -

 

CNN hade lite om lilla Sverige: "Swedenization"

Oavsett vad man tycker om portättet de ger, så är det väl alltid bra med lite "gratis TVreklam". Undra vad samma inslag hade konstat turistbyrån för att sända i Amerikansk TV. En och annan xtraturist lär nog hitta hit. :ThumbsUp:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte i en sån undersökning väl? Däremot om ngn blir direkt tillfrågad, så lär nog minst hälften som säger att de inte kör för fort, halka lite på sanningshalten där. :) ...

Jag tycker nog att varenda djäkel kör fort, i alla fall när jag håller hastigheten... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att varenda djäkel kör fort, i alla fall när jag håller hastigheten... ;)

Har du bil? Hade för mig du var kritisk mot bilägare i annan tråd, kanske minns fel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kul att ringa 114 14 när man ser en dåre och har tydliga signalement på en annorlunda bil t ex :borstatanderna:

Jag ringde 114 14 i fredags, eftersom någon hade hakat av ett långtradarsläp där det dels var parkeringsförbud och dels även i övrigt en dum idé att stå, men då fick jag höra att jag hade plats nummer 11 i kön och att beräknad väntetid var sju minuter. Jag lade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bil? Hade för mig du var kritisk mot bilägare i annan tråd, kanske minns fel.

Nej, jag har ingen bil, men några gånger om året hyr jag hyresvärdens Toyota Prius. Senast åkte jag till Hallandskusten med mina töser för att bada i havet och besöka ett naturreservat dit det inte går någon kollektivtrafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde 114 14 i fredags, eftersom någon hade hakat av ett långtradarsläp där det dels var parkeringsförbud och dels även i övrigt en dum idé att stå, men då fick jag höra att jag hade plats nummer 11 i kön och att beräknad väntetid var sju minuter. Jag lade på.

Då vann jag. I fredags blev jag (gående) stoppad av en blåljusande polisbil som frågade om jag set någon ramla ner här http://kartor.eniro.se/m/n1rN4 ,gångvägen utmed leden öster om tornet. Jag sa nej, gick vidare och spanade uppåt för at se om någon hängde i en buske. Intill tornet såg jag en livlös man på marken, men när jag närmade mig satte han sig upp. Jag frågade om han mådde bra, nej egentligen inte, men hjälp behövdes inte. Han hade ett paket med långa rullpapper i ena handen. Jag ringde polisen, 11414, för att meddela att personen antagligen var hittad och tillräckligt vid liv. Plats 13 och 18 minuter i kö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad och svampplockning kräva bil.

Ja, oftast... även om "domma där andra" inte tycker det. ^_^

 

Tankning och besiktning kräver i a f bil. :excl:

pclaugh.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, oftast... även om "domma där andra" inte tycker det. ^_^

 

Tankning och besiktning kräver i a f bil. :excl:

pclaugh.gif

Jag har ingen bil, men betalar skatt och kan vara rejält tankad ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vann jag. I fredags blev jag (gående) stoppad av en blåljusande polisbil som frågade om jag set någon ramla ner här http://kartor.eniro.se/m/n1rN4 ,gångvägen utmed leden öster om tornet. Jag sa nej, gick vidare och spanade uppåt för at se om någon hängde i en buske. Intill tornet såg jag en livlös man på marken, men när jag närmade mig satte han sig upp. Jag frågade om han mådde bra, nej egentligen inte, men hjälp behövdes inte. Han hade ett paket med långa rullpapper i ena handen. Jag ringde polisen, 11414, för att meddela att personen antagligen var hittad och tillräckligt vid liv. Plats 13 och 18 minuter i kö.

 

Även jag ringde 11414 förra veckan då ett berusat par gräla på järnvägsstations toalett, när jag gick ut för å ringa och ringt en minut kom mannen i förhållandet ut och skrek att kvinnan sprang omkring och hota övriga resenärer med en spruta vilket jag vidarebefodra varvid jag kopplades till 112 och sen var polispiketen där inom en minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Även jag ringde 11414 förra veckan då ett berusat par gräla på järnvägsstations toalett, när jag gick ut för å ringa och ringt en minut kom mannen i förhållandet ut och skrek att kvinnan sprang omkring och hota övriga resenärer med en spruta vilket jag vidarebefodra varvid jag kopplades till 112 och sen var polispiketen där inom en minut.

JAg tycker det där är lite jobbigt att välja nummer. 112 ska man ringa vid fara för livet, pågående brott osv. Då får man först prata med någon som ofta verka sakna all kontakt med verkligheten, sedan kopplas man till en kö till polisen och hamnar i ledningscentralen och får ta om allt igen. Ringer man 11414 så får man prata med någon som ofta sitter på annan ort (Värmland senast, om jag hörde rätt, men det hamnar väl snart i Moldavien som allt annat), vilket gör det svårt att förklara var händelsen inträffat, sedan kopplas man till ledningscentralen och då kan man äntligen få prata med någon som begriper. Det var enklare när man kunde ringa direkt till ledningscentralen, om man kunde numret.

113 13 verkar vara ett annat bra nummer att memorera. http://www.sosalarm.se/113-13/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde 112 en gång när en stor rakad kille låg till synes livlös på rygg på en cykelbana, den trevliga damen tyckte jag skulle gå ur bilen och se om han levde, näej ingen bra idé om han tänkte råna mig sa jag för det fanns inte en människa inom kilometers radie och avböjde förslaget, men kör fram då och lys och tuta på mannen för å se efter livstecken sa hon, bättre idé tyckte jag och sagt och gjort, han rörde inte en fena, okej jag skickar en bil sa hon, efter två minuter kom polisen och gick fram till mannen och peta på honom, då vakna han och sa vafan väcker ni mig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man kan få vänta lite dessvärre. Men det går ju inte att ringa 112 i det fallet.

Till mitt försvar ska sägas att jag satt på en cykel på väg hem en dryg mil med kylvaror på pakethållaren. Jag hade inte praktisk möjlighet att vänta i luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tankade sprit i bilen i går. Undrar om den är bakis idag?

Ha ha, isåfall är min bil på fyllan jämt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tankade sprit i bilen i går. Undrar om den är bakis idag?

Jag hoppas att du inte lämnade nycklarna kvar i bilen, tänk vad en ensam tankad bil kan ställa till med på vägarna.

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda i den stilen som jag testat är Sam Adams Utopias http://www.samueladams.com/craft-beers/utopias och den är förvånansvärt god, smakar mer likör än öl. En cl räcker ganska bra, brukar kosta runt 50 kr. Ingen kolsyra.

Undrar om det är en slump att Sink the Bismarck har just 41 % alkohol?

Det verkar vara standard att frysa bort en del av vätskan i den sortens öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...