Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

är ett ursprungligen fiktivt svenskt politiskt parti. Det var från början förmodligen avsett som ett skämt, men Malmö-profilen Bosse Persson (1941–2014) tryckte inför valet 2002 upp 1000 valsedlar för partiet.[1] Partibeteckningen har dock aldrig registrerats hos Valmyndigheten (ett parti behöver inte registrera sig för att beställa valsedlar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, ronny säger:

är ett ursprungligen fiktivt svenskt politiskt parti. Det var från början förmodligen avsett som ett skämt, men Malmö-profilen Bosse Persson (1941–2014) tryckte inför valet 2002 upp 1000 valsedlar för partiet.[1] Partibeteckningen har dock aldrig registrerats hos Valmyndigheten (ett parti behöver inte registrera sig för att beställa valsedlar).

Men det var för Kalle Anka-partiet. Förmodligen ett missnöjesuttryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

277538001_10160124259616111_7087238453626029654_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Den som troligen inte var offret.

Troligen. Men Chris måste va onykter för att göra nåt så totalt korkat. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Axelman säger:

Troligen. Men Chris måste va onykter för att göra nåt så totalt korkat. :armskeptisk:

De kanske hade delat någon ny spännande designerdrog som inte ens är olaglig. Än. :totaltgalen:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

De kanske hade delat någon ny spännande designerdrog som inte ens är olaglig. Än. :totaltgalen:

Har de sniffat urea....? :P

 

 

Skärmavbild 2022-03-28 kl. 17.20.26.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att Selenski kunde tänka sig att ge bort Donbass-området. Ett nytt Västbanken är på G. Hur ska vi kunna erkänna detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Axelman säger:

Läste att Selenski kunde tänka sig att ge bort Donbass-området. Ett nytt Västbanken är på G. Hur ska vi kunna erkänna detta?

Jag läste tvärtom: Ukraina är inte beredda att ge bort några landområden alls.

 

https://www.hd.se/2022-03-28/direktrapportering-om-kriget-i-ukraina

Nya fredsförhandlingar väntas dra i gång under måndagen eller tisdagen i Turkiet. I sitt nattliga videotal säger president Zelenskyj att han välkomnar samtalen och att hans prioritet är att bevara Ukrainas suveränitet och territoriella integritet.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Jag läste tvärtom: Ukraina är inte beredda att ge bort några landområden alls.

 

https://www.hd.se/2022-03-28/direktrapportering-om-kriget-i-ukraina

Nya fredsförhandlingar väntas dra i gång under måndagen eller tisdagen i Turkiet. I sitt nattliga videotal säger president Zelenskyj att han välkomnar samtalen och att hans prioritet är att bevara Ukrainas suveränitet och territoriella integritet.

Han säger ju själv i tv att han inser att man inte kan kasta ut Ryssland ur Ukraina så han vill förhandla om Donbass. Om han säger det trumfar det din artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Han säger ju själv i tv att han inser att man inte kan kasta ut Ryssland ur Ukraina så han vill förhandla om Donbass. OM han säger det trumfar det din artikel.

Det är väl just det som är frågan. :) 

Också vad han vill med Donbass. Förhandla om är inte samma sak som att lämna över till Ryssland.

Men den som lever får väl se. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Telly82 säger:

Det är väl just det som är frågan. :) 

Också vad han vill med Donbass. Förhandla om är inte samma sak som att lämna över till Ryssland.

Men den som lever får väl se. :) 

Jag skrev ursprungligen att Selensky nu kan tänka sig att ge bort Donbass. Det är inte samma sak som att det ska ske herr Petimeter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Telly82 säger:

Det är väl just det som är frågan. :) 

Också vad han vill med Donbass. Förhandla om är inte samma sak som att lämna över till Ryssland.

Men den som lever får väl se. :) 

 

2022-03-29_08-26-10.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte Bennys förutsättningar, men hade det varit jag hade jag slitit i och pressat min familj, utöver att ta allt mitt sparkapital, för att få möjlighet till behandling, om så i ett annat EU-land. Att troget vänta på sin plats i kön är väl solidariskt i bred mening, men man har bara en syn.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/benny-fick-vanta-sex-manader-pa-ogonoperation-forlorade-synen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Det är en stor anledning till att jag inte längre har förtroende för några politiker, oavsett parti. När de sätter en ära i att i alla lägen vara "naiva" och säga "ojdå" om allting så är de inte värda mitt förtroende. Tyvärr lär inget ändras, alltså får ingen min röst.

När det gäller vissa saker är politikerna värdelösa, det medges. Men andra saker gör de faktiskt, och olika så, och jag röstar utifrån egenintresse i bred mening. Som sjukpensionär vore det vansinnigt att rösta på Moderaterna, som egentligen vill minimera utgifterna för en sådan som jag. Att rösta på S är då lämpligare. Det är dock aldrig lämpligt att rösta på MP, V eller SD, anser jag. L, C och KD vet jag inte precis vad de skulle kunna göra för mig. Jag är ingen skogsägande, religiös folkskollärare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Så språket får förändras men inte som du vill..... :hihihi:

Jodå, det får förändras precis hur det vill. Det ironiska för min del är att just en lärare vill sänka kunskapskraven. Att det ska bli formellt rätt att skriva ”dom”. Men jag antar att det underlättar lärarens arbete.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jodå, det får förändras precis hur det vill. Det ironiska för min del är att just en lärare vill sänka kunskapskraven. Att det ska bli formellt rätt att skriva ”dom”. Men jag antar att det underlättar lärarens arbete.

Tja... jag vet inte om det är ironiskt.Vore det bättre om någon som inte jobbar med språk och människor propsade på att genomföra en "dom-reformation"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

Tja... jag vet inte om det är ironiskt.Vore det bättre om någon som inte jobbar med språk och människor propsade på att genomföra en "dom-reformation"?

För mig är det ironiskt. Det är helt okej att tycka annorlunda!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman tycker sig se samtycke!! :hihihi:

 

 

 

Skärmavbild 2022-03-30 kl. 21.16.15.png

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...