Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

”– Bort med skrytprojekt som höghastighetstågen och halvera bidragsbrotten så har vi tio miljarder bara där. Det finns andra sätt att prioritera än att låta hushållen betala med ännu högre skatter.”

 

Detta angående finansieringen av försvaret. Där håller jag faktiskt med M. Va fan, å ja som röstar på sosseriet... :pinch:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/majoritet-i-riksdagen-nobbar-beredskapsskatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Alix säger:

 

”Sugar will not save us… In a country where the closure of McDonald's seems a tragedy and the loss of freedom means nothing, there is no future.”

 

Såå bra sagt. 🥇

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Migrationsverket vill att riksdagen ska stifta en lag om hur ukrainska flyktingar fördelas jämnt mellan Sveriges kommuner. Annars kommer misstagen från asylmottagandet 2015 att upprepas. ...

Generaldirektören har länge förespråkat ett annat system för boendeupphandling än det som användes 2015, men något sådant finns ännu inte på plats. 

– Så jag fortsätter att upphandla enligt det gamla systemet, mot bättre vetande eller vad man ska säga”

 

Hahaha, när till och med en myndighet vill ha en ny lag, och myndigheten ignoreras, kan man inte annat än hånskratta åt Svärje😜🇸🇪™ och dess politiker.

Jag tror ärligt talat att vårt godhetsknarkande* land bara måste ha en fix flyktingar emellanåt, kosta vad det kosta vill... :P 

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/migrationsverket-haller-pa-att-upprepa-samma-misstag-som-2015

 

*Edit: Jag ska väl förtydliga att jag med det menar att svenskarna är flyktingvänliga främst för sin egen skull, för sin egen självbild, och i väsentligt mindre omfattning är det för flyktingarnas egen skull. Det är med andra ord inte så noga att flyktingarna får det bra, ur deras egen synpunkt.

 

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Friad på grund av juridisk teknikalitet:

 

”Hovrätten slår fast att botox är ett läkemedel som omfattas av högkostnadsskyddet. Läkaren kan därför inte kan ha gjort sig skyldig till att skriva ett intyg med osanna uppgifter”

 

Recepten är alltså helt sanna... Svärje😜 🇸🇪 ™, de kriminellas paradis.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/inte-olagligt-att-skriva-ut-botox-pa-recept-till-sig-sjalv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

”Undersökningen visar även att enbart 47% av de tillfrågade vet om att regionen har ansvar för sjukvården.”

 

Javaddå? Det är ju sjukvården som har hand om sjukvården! whoco5.gif.3f5d522abd465f5c5b9108f719797952.gif.4db74bdf542e6e3744105a311f5791d7.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Svolder säger:

valutgången ändå är garanterad

Det är väl att ta i. Shit happens i alla riktningar. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

”Undersökningen visar även att enbart 47% av de tillfrågade vet om att regionen har ansvar för sjukvården.”

 

Jösses. :chockadskeptisk:

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/regionens-politiker-reagerar-pa-den-nya-novus-undersokningen-fran-svt-och-uppdrag-granskning

Undrar vad en sådan undersökning hade visat under hösten 2019.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Undrar vad en sådan undersökning hade visat under hösten 2019.

Vad tänker du på då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Vad tänker du på då?

Hur många tänkte på sjukvårdsorganisering innan kineserna uppfann pandemin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

För första gången någonsin sedan jag fick börja rösta på sjuttiotalet kommer jag sannolikt att avstå i år. Jag finner det ytterst meningslöst med tanke på att valutgången ändå är garanterad. Kommun och Region är förhållandevis ointressanta.

Hjälp liberalerna då så att de inte förintas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Hur många tänkte på sjukvårdsorganisering innan kineserna uppfann pandemin?

Jaha, du menar att siffran var ännu lägre förr. Det vet jag inte.

 

5 minuter sedan, Axelman säger:

Hjälp liberalerna då så att de inte förintas.

Tveksamt om någon hjälp finnes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Tveksamt om någon hjälp finnes.

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I decennier var Folkpartiet det största andrahandsvalet hos väljare. Tveksamt om Liberalerna är ens det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slopat inreseförbud från alla länder

Från och med den 1 april kommer inreseförbudet som gäller för alla länder utanför EU och EES tas bort, meddelar regeringen. Dessutom slopas kravet på bevis för vaccination eller negativt covidtest vid inresa till Sverige.

Besluten fattas med hänvisning till att Folkhälsomyndigheten bedömer att inreserestriktioner inte är en proportionerlig åtgärd ur ett smittskyddsperspektiv.

Inreseförbudet infördes i mars 2020 för att minska spridningen av covid-19 och har löpande förlängts under pandemin. Inreseförbudet för Norden och övriga EU- och EES-länder slopades tidigare i februari.

Från och med den 1 april kommer covid-19 inte heller att klassas som en allmän- och samhällsfarlig sjukdom i Sverige.

(TT)

Nils Jönsson
SVT
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

De tjabbar ett tag, några veckor, någon månad, säger att det aldrig varit så komplicerat, och sedan bildar sossarna regering.

Ja, det är mest sannolikt, men avgjort är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Alix säger:

Ja, det är mest sannolikt, men avgjort är det inte.

Vilhelm Moberg om demokraturen:


”I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram.

Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten.

Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. Dock skall tilläggas att det i definitionen för demokratur finns med det faktum att majoriteten av människorna i detta samhällstillstånd själva inte uppfattar att de lever i en demokratur." :oroligoledsen:

 

Jag tror att det är kört för väldigt lång tid, måste bli riktigt illa i vårt land innan folk vaknar.

Som den avhoppade KGB-agenten Yuri Bezmenov uttryckte det, att indoktrineringen är så effektiv att vissa vägrar att ta in verkligheten ens ställd framför den brutala verkligheten. Först när de får den bruna militärkängan i ändalykten så kanske... kanske inte. :( 

moberg_mic.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Vilhelm Moberg om demokraturen:


”I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram.

Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten.

Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. Dock skall tilläggas att det i definitionen för demokratur finns med det faktum att majoriteten av människorna i detta samhällstillstånd själva inte uppfattar att de lever i en demokratur." :oroligoledsen:

 

Jag tror att det är kört för väldigt lång tid, måste bli riktigt illa i vårt land innan folk vaknar.

Som den avhoppade KGB-agenten Yuri Bezmenov uttryckte det, att indoktrineringen är så effektiv att vissa vägrar att ta in verkligheten ens ställd framför den brutala verkligheten. Först när de får den bruna militärkängan i ändalykten så kanske... kanske inte. :( 

moberg_mic.jpg

Så illa är det inte. Surt sade räven om rönnbären, låter det som en hel del. ;) Det kan helt enkelt vara så att det regeringsunderlag vi har haft har varit den bästa möjliga givet det parlamentariska läget. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Så illa är det inte. Surt sade räven om rönnbären, låter det som en hel del. ;) Det kan helt enkelt vara så att det regeringsunderlag vi har haft har varit den bästa möjliga givet det parlamentariska läget. :) 

Eller genom upprepad propaganda hållit vissa partier ute i kylan...

Om det inte är folket som bestämmer vilka partier som ska företräda dem så har vi ingen demokrati utan demokratur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Eller genom upprepad propaganda hållit vissa partier ute i kylan...

Om det inte är folket som bestämmer vilka partier som ska företräda dem så har vi ingen demokrati utan demokratur.

Folket röstar på olika partier som sedan tar plats i riksdagen. Men sedan är det så att ”51 slår 49”, inget nytt i det. Alla partier får inte garanterat inflytande, tvärtom är det konkurrens som råder. Det är så demokratin alltid har sett ut, och konkurrens är väl bra? Tänk om Android skulle ha garanterat inflytande över hur IOS ska utformas? ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Svolder säger:

Jag är ofantligt trött på politiker från vänster till höger, och jag är ohyggligt trött på valfläsk.

Då får du väl tänka bortom detta och se vilken parti-ideologi som passar dig bäst. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Telly82 säger:

Då får du väl tänka bortom detta och se vilken parti-ideologi som passar dig minst sämst. 

:hihihi:

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Svolder säger:

Jag vet vilka partier jag *absolut inte* kan tänka mig att rösta på, och jag vet vilka jag *inte* kan tänka mig att rösta på. Problemet är det det inte finns några kvar när jag sållat bort de två kategorierna...

Jag förstår dig till fullo. Vi har usla alternativ och bara det minst dåliga att välja när något så ofantligt viktigt som statsskicket borde kräva och aktivt driva fram det allra yppersta av renodlad respekt för allvaret i att ha ansvar för 10 miljoner LIV, om inte långt fler (allt levande och dött med för den delen). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag vet vilka partier jag *absolut inte* kan tänka mig att rösta på, och jag vet vilka jag *inte* kan tänka mig att rösta på. Problemet är det det inte finns några kvar när jag sållat bort de två kategorierna...

Svolderpartiet blir kvar 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...