Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

”Högst andel vindkraftverk stoppas i södra Sverige, där behovet av mer el är som störst. 

– Kommuner i södra Sverige behöver mer el, och de tycker att det är hemskt att de har högre elpris än övriga landet, säger Tomas Hallberg och fortsätter:

– De ropar efter åtgärder men när de själva får frågan om ny elproduktion säger de nej!”

 

Sverige är bara bäst. Ett land med ett mycket begåvat och insiktsfullt folk. :) 

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kommuner-stoppar-78-procent-av-alla-vindkraftverk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt sosseriet. Typiskt vänstern.

Att avstå från en debatt som man kommer att förlora eftersom syftet med utspelet om privat sjukvård är att blidka de redan frälsta, de som hatar allt privat i alla väder, och att därmed undvika att prata om de enorma offentliga vårdköerna i Sverige.

Vi har världens bästa ”gratis”-sjukvård i Sverige. Om man gitter stå i kö i åratal, vill säga. :devil:

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sjukhuschef-i-goteborg-bjuder-hit-socialministern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Telly82 säger:

Attans, fick bara 19. 

Tog 20 av 20, behövde knappt fundera, tog inte tiden, men det var då inte svårt, kanske för att man läst mycket i sina dar..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0b316c60-45ab-4752-b7cb-bdb195cfc5e9?fit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Putin och hans drängar vill givetvis inte att sanningen kommer ut, så journalister ligger risigt till i Ukraina, ja även i Ryssland...

 

 

Skärmavbild 2022-03-13 kl. 16.19.27.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Mr. Renaud had contributed to The Times in previous years, most recently in 2015, but he was not on assignment for the company in Ukraine. Early reports that he was working for The Times in Ukraine circulated because he was found with a Times press badge that had been issued for an assignment years ago.” /NYT

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en del har konstig humor..

 

275617584_10160101153261111_3242362287679741420_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”They left behind jobs and family and money stuck in Russian bank accounts which they can no longer access. They fear being tarred as Russians abroad as the West isolates the country for its deadly invasion, and they reel over the loss of a positive Russian identity.

“They didn’t just take away our future,” Polina Borodina, a Moscow playwright, said of her government’s war in Ukraine. “They took away our past.””

 

Nej, de är inga flyktingar. De är opportunister som är passivt medskyldiga till Putins krig. Han och andra har folkets direkta eller passiva stöd. Men givetvis svär de sig fria; ”they” did this and that. Vämjeligt. :byrakrat:

 

https://www.nytimes.com/2022/03/13/world/europe/russia-exiles-putin-ukraine-war.html

 

PS. Den som inte använder Bypass PayWalls i en webbläsare som stöder tillägget, eller prenumererar på NYT, kan läsa pdf:n.

‘Things Will Only Get Worse.’ Putin’s War Sends Russians Into Exile. - The New York Times.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att PM Nilsson skriver bra och träffar förmodligen mitt i prick.

Ryssland har redan förlorat. Putin gapade efter för mycket och förlorade hela stycket.

Kina tjänar alldeles för mycket på handeln med oss i rika Väst. Mycket troligare att Kina offrar Ryssland.

Upplysningstidens vackra ideal lyser trots allt mycket klart hos oss. Inte konstigt alls att Ukraina kämpar så hårt för sin frihet och för att få förena sig med oss. 🫡

 

https://www.di.se/ledare/ryssland-forlorar-kriget/

 

339x226_thumb_photo_267922_3d0c04e65.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tycker att PM Nilsson skriver bra och träffar förmodligen mitt i prick.

Ryssland har redan förlorat. Putin gapade efter för mycket och förlorade hela stycket.

Kina tjänar alldeles för mycket på handeln med oss i rika Väst. Mycket troligare att Kina offrar Ryssland.

Upplysningstidens vackra ideal lyser trots allt mycket klart hos oss. Inte konstigt alls att Ukraina kämpar så hårt för sin frihet och för att få förena sig med oss. 🫡

 

https://www.di.se/ledare/ryssland-forlorar-kriget/

 

339x226_thumb_photo_267922_3d0c04e65.jpg

Det sorgliga är att bara för att Ryssland förlorar så betyder det inte att Ukraina vinner.

 

Problemet är att Putin blir alltmer desperat och sitter på en kärnvapenarsenal.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Telly82 säger:

Det sorgliga är att bara för att Ryssland förlorar så betyder det inte att Ukraina vinner.

 

Problemet är att Putin blir alltmer desperat och sitter på en kärnvapenarsenal.

Då blir isåfall slutet mycket tragiskt för Ukraina, Ryssland och även oss.

Jag hoppas in i det sista på att förnuft och det goda ändå segrar till sist, helt enkelt att Putin förstår att det ligger i hans och Rysslands intresse att sätta punkt för kriget. 🙏

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Då blir isåfall slutet mycket tragiskt för Ukraina, Ryssland och även oss.

Jag hoppas in i det sista på att förnuft och det goda ändå segrar till sist, helt enkelt att Putin förstår att det ligger i hans och Rysslands intresse att sätta punkt för kriget. 🙏

Det ligger nog tyvärr i hans personlighet att han inte kan backa. Låt oss hoppas på en palatskupp från hans närmaste som kan avsätta honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Då blir isåfall slutet mycket tragiskt för Ukraina, Ryssland och även oss.

Jag hoppas in i det sista på att förnuft och det goda ändå segrar till sist, helt enkelt att Putin förstår att det ligger i hans och Rysslands intresse att sätta punkt för kriget. 🙏

Förnuft + Putin = ERRORIncompatibleERROR

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Svolder säger:

Sådana palatskupper är ohyggligt sällsynta. Det fanns några som avsattes och även avrättades i slutet av åttiotalet och början av nittiotalet när sovjetimperiet föll samman, men de var väl mer i tidens anda och inte ett uppflammande revolterande i ett enskilt land. Ceausescu avsattes inte genom en palatskupp utan genom att Sovjetunionen föll.

Undrens tid är inte förbi. Förhoppningsvis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Putin har väl rensat ut alla som var starka nog att säga emot och därmed är det väl bara ja-sägare kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Svolder säger:

.... fast utan annan ideologisk grund än "våld är vackert".

Putin = Våldemort

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det synd om Joe Biden!! :cry:

 

Ryssland svarar USA: Joe Biden inte välkommen

Ryssland svarar på USA:s sanktioner och inför nu egna sanktioner mot president Joe Biden och ett dussintal amerikanska tjänstemän genom att porta dem från att komma in i landet. Det skriver AFP.

rofl.gif.ed8968f489178c110089463a1f89bae1.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Vi får väl hoppas att hon tyckte att det var värt det. Fast jag anar att bristande inspiration ligger bakom...

 

https://www.svt.se/kultur/flera-tidningar-bryter-med-nemi-efter-serie-om-vargjakt-ntm-serier

Efter att ha läst den i dagstidning i några år tycker jag att det är obegripligt att stänga av henne. Och jag kan inte se bristande inspiration. Snarare stort  engagemang.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Axelman säger:

Efter att ha läst den i dagstidning i några år tycker jag att det är obegripligt att stänga av henne. Och jag kan inte se bristande inspiration. Snarare stort  engagemang.  

Jag tänker bristande inspiration att rita ännu en Nemistrip.

 

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag har för mig att jag sätt andra liknande grejer av henne i GP.

Jag har bara tidning på nätet. Jag får kolla etidningen om hon är med någonstans (köper Gota Media).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Alix säger:

Jag tänker bristande inspiration att rita ännu en Nemistrip.

 

Du gillar inte serien alltså? Jag och frun gillar den. Den går varje dag i Falu Kuriren och den är ofta smart och fyndig men konstig och obegriplig ibland. Men det är väl bara för att jag är uråldrig...

...

Myre har också vurmat för utrotningshotade andra djur som fladdermöss utan den minsta reaktion. Så det är hennes stil och jag gillar det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Du gillar inte serien alltså?

Jag vet inte, jag vet bara att den finns, typ.

 

4 minuter sedan, Axelman säger:

Den går varje dag i Falu Kuriren

Fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...