Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Pocahontas

Påven kan väl åtminstone säga till Putin att han förstått att han vill vara i  vår världs centrum, så han ska fixa en plats åt honom,  längst ner i helvetet..där det är allra varmast..

Skärmavbild 2022-03-01 kl. 20.49.38.jpg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

V har nu ändrat sig, men lurar ändå ingen. Precis som SD har grumligt ursprung har V det också. Deras ryggmärgsreflex var att skydda Ryssland. Putin och V delar en kommunistisk historisk identitet. V hade inte behövt visa de korten och sedan ”ångra” sig. Men V förstår förstås precis hur det verkar, så de har inget val...

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vansterpartiet-andrar-principbeslut-om-vapenstod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vi länge har misstänkt. Det är Putin som är Voldemort! 😮

 

 

Skärmavbild 2022-03-02 kl. 21.51.42.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Ja, vem blir förvånad, egentligen. Sverige är efter den senaste utvecklingen, krigförande, och vi kan näst intill förvänta oss vedergällning, om än inte en regelrätt invasion (ännu).

https://www.expressen.se/nyheter/fyra-ryska-stridsflyg-krankte-svenskt-luftrum/

Nej, vi är inte krigförande. Tänk på som statsministern sade i sitt tal att vi ska sprida korrekt information. Alla förstår inte nödvändigtvis att du skruvar till retoriken av frustration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Svolder säger:

Vi skickar vapen och utrustning till krigförande land. Jag har inget emot det, men det gör oss inte direkt neutrala i konflikten.

Nej, folkrättsligt är vi väl att betrakta som non-belligerent snarare än neutral stat. Som vi var under vinterkriget 1939-40.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Alix säger:

Nej, folkrättsligt är vi väl att betrakta som non-belligerent snarare än neutral stat. Som vi var under vinterkriget 1939-40.

Inte tusan kan eller bryr sig Putte Putin i så fina ord. Vi hjälper Ukraina alltså ska vi också ha stryk. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Axelman säger:

Inte tusan kan eller bryr sig Putte Putin i så fina ord. Vi hjälper Ukraina alltså ska vi också ha stryk. 

Det återstår att se. Till min son sade jag att det kalla kriget är tillbaka. Men att det gick att leva då också.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det återstår att se. Till min son sade jag att det kalla kriget är tillbaka. Men att det gick att leva då också.

Jag menade inte att Putin skulle erövra sverige. Men att han vill åtminstone ge oss en blåtira.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Jag menade inte att Putin skulle erövra sverige. Men att han vill åtminstone ge oss en blåtira.

Vill vill han säkert. Men han har mycket annat att tänka på. Så vi får se. Luftrumskränkningar från rysk sida sker hela tiden, år ut och år in. Så det senaste betyder inget särskilt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Vill vill han säkert. Men han har mycket annat att tänka på. Så vi får se. Luftrumskränkningar från rysk sida sker hela tiden, år ut och år in. Så det senaste betyder inget särskilt.

Nu var det ju inte kränkningarna utan vapenleveranserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Alix säger:

Vill vill han säkert. Men han har mycket annat att tänka på. Så vi får se. Luftrumskränkningar från rysk sida sker hela tiden, år ut och år in. Så det senaste betyder inget särskilt.

1 minut sedan, Axelman säger:

Nu var det ju inte kränkningarna utan vapenleveranserna.

Importerar vi vapen från rysk sida? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
9 minuter sedan, Axelman säger:

Nu var det ju inte kränkningarna utan vapenleveranserna.

Jaha, jag tänkte på något annat inlägg, fel av mig. Eftersom de flesta länder stöttar Ukraina så utmärker det oss inte speciellt. Till och med Luxemburg (!) skickar vapen, 100 pansarskott. Visste inte ens att de hade någon militär.

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
39 minuter sedan, Alix säger:

Till och med Luxemburg (!) skickar vapen, 100 pansarskott. Visste inte ens att de hade någon militär.

100 pansarskott.... nu är lagren tomma i Luxemburg! :hihihi:

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

...så deras tre militärer är nu värnlösa.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kristersson å hans kompisar vill skära ner andra utgifter för att kunna stärka försvaret.. 

Då ska man gå gå före och visa det genom att börja med halvera riksdagens löner

Skärmavbild 2022-03-03 kl. 15.18.19.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Alix säger:

Det återstår att se. Till min son sade jag att det kalla kriget är tillbaka. Men att det gick att leva då också.

Ibland är du så klok. Det värmde till i hjärtat på mig som oroar mig. Känns inte bra alls med all negativitet nyheterna bombarderar oss med. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Pocahontas säger:

Kristersson å hans kompisar vill skära ner andra utgifter för att kunna stärka försvaret.. 

Då ska man gå gå före och visa det genom att börja med halvera riksdagens löner

Skärmavbild 2022-03-03 kl. 15.18.19.jpg

M tycker nog inte att vårt land är värt höjda skatter eller ökad statsskuld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Postad (redigerade)

Alltid lär man sig något NYTT

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/den-har-bilden-har-fatt-storspridning-sa-ser-du-att-den-inte-ar-tagen-under-ukrainakriget?fbclid=IwAR1b1SkWEDC4x0iG7W2yCGy43f2vvgHP2eJwrt75bO0amNh-Rmqo2t6Rd8k

 

 

Krävs förstås Google Chrome för att kunna kolla datum med hjälp av Google Lens

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
1 minut sedan, Alix säger:

Han förutsätter att man använder Chrome... :D 

 

dump.png.e8b23a9b2203ff346ad493b8de1490c7.png

Jag glömde URSÄKTA 🙂

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Pocahontas säger:

Jag glömde URSÄKTA 🙂

Ingen fara för egen del, jag använder Chrome. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är rationellt. Först lägger man ned försvaret (återigen) i tron att alla krig är slut. Sedan kommer kriget och vem ska då försvara en? Nato! Bäst att gå med där... Och nu sitter ju inte Trump kvar, han som tyckte att det var fel att övriga Natoländer förlitar sig på USA:s vapenmakt och tar springnota. Allt är därmed frid och fröjd, låtom oss gå med i Nato! Snacka om billigaste lösningen och vi har fortsatt pengar till konsumtion. Notera att skattesänkarpartiet M mest av alla är för Nato... :totaltgalen:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nastan-halften-av-svenskarna-vill-ga-med-i-nato

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Ja, det är rationellt. Först lägger man ned försvaret (återigen) i tron att alla krig är slut. Sedan kommer kriget och vem ska då försvara en? Nato! Bäst att gå med där... Och nu sitter ju inte Trump kvar, han som tyckte att det var fel att övriga Natoländer förlitar sig på USA:s vapenmakt och tar springnota. Allt är därmed frid och fröjd, låtom oss gå med i Nato! Snacka om billigaste lösningen och vi har fortsatt pengar till konsumtion. Notera att skattesänkarpartiet M mest av alla är för Nato... :totaltgalen:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nastan-halften-av-svenskarna-vill-ga-med-i-nato

Att pumpa in pengar i fattiga, flyktingar och invandrare ger ju ingen status! Däremot att backa upp en NATO-bil på garageinfarten ger extrem status i kvarteren som ändå har allt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill gärna erinra om, med tanke på att Ukraina söker EU-medlemskap, att landet inte har upphört att vara ett fattigt och korrupt land, ordentligt på dekis, bara för att Putin och Ryssland har anfallit det.

Polen, Ungern och Rumänien, EU:s väldiga bidragsslukare, framstår som G7-länder i jämförelse.

Ukrainare jobbar i Polen för att ersätta de polacker som jobbar hos oss och andra rikare EU-länder. Om Ukraina tillåts gå med är det slutet för EU.

Ukraina är ett genomkorrupt land, dessutom. Näst så, efter Ryssland, i Europa.

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-28/ukraine-wants-eu-membership-but-accession-usually-takes-years

https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/europa/ukraina/sociala-forhallanden2/

https://www.transparency.org/en/cpi/2020

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...