Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, iMarc säger:

Nej men min kritik av Trump var hyperkänsligt i detta fall tydligen, så han tog till storsläggan mot Sverige så det blev en lång paus innan vi talades vid igen. 

Formellt sett hade der amerikanische Freund helt rätt...

Jämför "regeringen styr riket" med "the executive power shall be vested in a president".

Alltså: Sverige styrs av clowner, USA styrs av en clown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Formellt sett hade der amerikanische Freund helt rätt...

Jämför "regeringen styr riket" med "the executive power shall be vested in a president".

Alltså: Sverige styrs av clowner, USA styrs av en clown.

Faktiskt ja, han var speciell, hur trevlig som helst, men så fort en diskussion blev mikroskopiskt mindre ytlig så blev det problem direkt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Formellt sett hade der amerikanische Freund helt rätt...

Jämför "regeringen styr riket" med "the executive power shall be vested in a president".

Alltså: Sverige styrs av clowner, USA styrs av en clown.

Formellt sett är väl regeringen också singular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Alix säger:

Formellt sett är väl regeringen också singular.

Visst, men den består, liksom cirkusen, av flera clowner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Alix säger:

Tyvärr är det inte som han förlitar sig på, UD griper mycket ur luften och det ligger inte speciellt mycket kunskap bakom bedömningen. Desto mer politik. Trist att han hamnar i kläm.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sven-lamnade-ukraina-efter-25-ar-tog-bilen-till-skane

Lämnar frun kvar!? :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Om tjugo år har stora delar av Sverige glömt hur man åker skidor och Vasaloppet är ett minne blott.  ...

Pär Holmgren befarar att Vasaloppet inte överlever sitt 100-årsjubileum 2022.”

 

 

Det där var 2006. Sedan blev SVT-meteorologen miljöpartist och hamnade i EU-parlamentet. Mer om det senare.

 

Hur blev det då? Jo, det lär bli ett Vasalopp i år också. Vetenskapen har att säga följande:

 

 

”Under Vasaloppets hundraåriga historia har medeltemperaturen i februari varit över noll endast under åren 1989 och 1990. Det har sannolikt varit en stor anledning till att loppet inte har behövt ställas in mer än två gånger.

– Även för 2022 års tävlingar, som inleddes med Jubileumsvasan nu i lördags, ser det stabilt ut. För närvarande är snödjupet 27 centimeter i Siljansfors. Långtidsprognosen talar för att snön ligger kvar och kanske till och med kommer att öka fram till övriga lopp under Vasaloppet som går längre fram, säger Ola Langvall.” Källa.

 

 

Men Pär Holmgren tar inget intryck av detta utan ångar på med sin klimatalarmism:

 

 

”Vi befinner oss i en klimatkris - i ett klimatnödläge!” Twitter.

 

 

Så vad ska man tro om vad Pär Holmgren säger idag i ljuset av vad han sade 2006? :fundersam:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Så vad ska man tro om vad Pär Holmgren säger idag i ljuset av vad han sade 2006? :fundersam:

Det har ju inte precis blivit bättre sedan dess. Snarare värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Alix säger:

Menar du Pärs påståenden? :D 

Klimatet tänkte jag på, men jag var visst inte tydlig på den punkten. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Vi behöver knappast gå med i Nato, vi har redan fått hjälp. :P 

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/amerikanska-bombplan-over-over-smaland

– Det är stora plan som låter mycket. Ofta flyger den här typen av plan på mycket högre höjd, säger han.

Högre höjd än vaddå? Fåglar...? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Telly82 säger:

Det har ju inte precis blivit bättre sedan dess. Snarare värre.

14 timmar sedan, Telly82 säger:

Klimatet tänkte jag på, men jag var visst inte tydlig på den punkten. :) 

Visst har vi en global uppvärmning som förvärras, ingen tvekan om det, men jag var mer inriktad på Pär Holmgrens klimatalarmism. Det är inte bra att forskare eller politiker överdriver i syfte att folk ”ska vakna” i frågan, eftersom det i efterhand med rätta kan leda till förtroendekris om förutsägelserna inte stämmer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

– Det är stora plan som låter mycket. Ofta flyger den här typen av plan på mycket högre höjd, säger han.

Högre höjd än vaddå? Fåglar...? :P

Haha nej detta var nog mer utav uppvisningsflygning, dvs på strax över 2000m vilket gör att planen vid bra väder både hörs och ses ORDENTLIGT. / FD yrkesmilitär 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Care säger:

Haha nej detta var nog mer utav uppvisningsflygning, dvs på strax över 2000m vilket gör att planen vid bra väder både hörs och ses ORDENTLIGT. / FD yrkesmilitär 

Jag förstår. Jag raljerar. / Vapenfri

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1626593269_Skrmavbild2022-02-18kl_16_01_17.png.d342a0baca850e88c623802d244974ba.png

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Den där termometern var alltid lika spännande när jag passerade den på väg till jobbet. Den har visat fel större delen av tiden sedan den sattes upp, och inte lite heller :)

För många år sedan så var det en termometer i Örkelljunga som glatt proklamerade 16 plusgrader mitt i smällkalla vintern. De hade satt värmesensorn ovanför ventilationsutblåset från (dåvarande) Domus.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Axelman säger:

– Det är stora plan som låter mycket. Ofta flyger den här typen av plan på mycket högre höjd, säger han.

Högre höjd än vaddå? Fåglar...? :P

Jag har för mig att sådant flyg övade minläggning över Östersjön för något år sedan. Sådan aktivitet gissar jag utförs på ganska låg höjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples concept är ingen familjebil precis...

 

 

apple-autonomous-apple-car-concept-9_resize_md.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis röstar muslimer mindre ofta på grund av att de diskrimineras för att de är muslimer. Det kan absolut inte vara så att de röstar mindre ofta just för att de är muslimer. Det vore väl rasistiskt (heter det numera) att ens undersöka den saken på så vis. PK-policyn dikterar att man först måste ställa upp en hypotes om att diskrimineringen har effekter på väljarbeteendet och sedan finna att den är sann. Eller så struntar man i den politiskt anstrukna sociologin och håller sig till statsvetenskapen. Där undersöker man hur folk faktiskt beter sig. :) 

 

https://sverigesradio.se/artikel/diskriminerade-invandrare-rostar-mer-sallan-muslimer-sarskilt-utsatta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Apples concept är ingen familjebil precis...

 

 

apple-autonomous-apple-car-concept-9_resize_md.jpg

Temat är stulet från Eero Aarnio och hans DOUBLE BUBBLE

72BF48D8-1FDF-4F61-86A2-3B026E426F7E.jpeg.4baa6e4f79adb459f5ee6809abd3361a.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...