Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

32 minuter sedan, Telly82 säger:

Som 1600-talets häxjakt. Fast här mot en lärare i stället för mot kvinnor. :ThumbsDown:

Jag håller inte med. Hon har en privat, kristen övertygelse som hon insisterar på att få tillämpa på en arbetsplats, där det inte är tillåtet, till nackdel för en elev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Jag håller inte med. Hon har en privat, kristen övertygelse som hon insisterar på att få tillämpa på en arbetsplats, där det inte är tillåtet, till nackdel för en elev.

Jag tycker det är skrämmande att någon som korrekt använder en annan persons juridiska kön ska straffas, kristen övertygelse eller ej. (Ja, jag vet att formellt så är det lärarens arbetsgivare som straffas.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag tycker det är skrämmande att någon som korrekt använder en annan persons juridiska kön ska straffas, kristen övertygelse eller ej. (Ja, jag vet att formellt så är det lärarens arbetsgivare som straffas.)

Uppenbarligen var det inte korrekt, vilket DO kommer fram till. Om det är rätt eller fel är ingen juridisk fråga, det får var och en avgöra själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Uppenbarligen var det inte korrekt, vilket DO kommer fram till.

Skrämmande med tanke på att vi faktiskt bara har två juridiska kön i Sverige. Så hur kan DO (indirekt) bryta mot lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Telly82 säger:

Skrämmande med tanke på att vi faktiskt bara har två juridiska kön i Sverige. Så hur kan DO (indirekt) bryta mot lagen.

Det är inte ”han” eller ”hon” som är lagreglerade. Detta gäller enligt folkbokföringslagen:

 

”Födelsenumret består av tre siffror och är udda för män och jämnt för kvinnor.”

 

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/folkbokforingslag-1991481_sfs-1991-481

 

Men detta säger givevtis ingenting om hur elever ska behandlas i klassrummet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

 

“I was told not to state publicly that it was a mild illness. I have been asked to refrain from making such statements and to say that it is a serious illness. I declined,” she said.

“What I said at one point – because I was just tired of it – was: In South Africa this is a mild illness, but in Europe it is a very serious one. That’s what your politicians wanted to hear,” she added. Källa.

 

Detta angående omikron. Ganska gräsligt, minst sagt. Det kom väl olägligt, typ, kan man anta. The irony. :pinch:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

Detta angående omikron. Ganska gräsligt, minst sagt. Det kom väl olägligt, typ, kan man anta. The irony. :pinch:

 

Klart att man vet bäst med facit i handen. När covid bröt ut var det ingen som kunde föreställa sig vilka enorma konsekvenser det skulle få över hela världen. Varför skulle man ta ner garden med omikron? 

...

Som jag själv drabbades av samma dag som restrektionerna togs bort.... :pinch:

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Axelman säger:

Klart att man vet bäst med facit i handen. När covid bröt ut var det ingen som kunde föreställa sig vilka enorma konsekvenser det skulle få över hela världen. Varför skulle man ta ner garden med omikron? 

...

Som jag själv drabbades av samma dag som restrektionerna togs bort.... :pinch:

Poängen var att hon försökte övertygas om att gå ut med ett budskap som inte var sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-02-10 19:45, Pocahontas säger:

Göteborgare är vettiga..

 

 

Skärmavbild 2022-02-10 kl. 19.40.12.jpg

Göteborg har väl alltid varit ett starkt fäste för Socialdemokratin? En riktig arbetarstad. Se kulturen i stan, Albert & Herbert inte minst. Som om det är ingrott i folksjälen där. 
 

En av de rödas sista fästen att stolt stå kvar, göteborgaren klart medveten om vem hon är. 
 

Jag gillar Göteborg. Röd men ändå en sådan go gubbe. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Alix säger:

Poängen var att hon försökte övertygas om att gå ut med ett budskap som inte var sant.

...slarvade lite där... :whistling:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.66bdb4dbdc16cb96c95d39564f878ba1.png

 

Borås tidnings gräsliga så kallade journalistik. Den låter en polistjänsteman, som också är ledarskribent i BT, avvisa ett politiskt förslag rörande polisen, med vänsterblocket dunkande i ryggen. Nyhetsredaktionen är således rakt igenom politiserad, med chefredaktörens goda minne. Riktigt bedrövligt. Jag är själv emot visitationszoner. Så det handlar inte om det.

 

https://www.bt.se/boras/omstridda-zoner-pa-agendan-igen-ghazale-negativt-for-polisens-fortroende-a286c952/ (betalartikel)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

dump.png.66bdb4dbdc16cb96c95d39564f878ba1.png

 

Borås tidnings gräsliga så kallade journalistik. Den låter en polistjänsteman, som också är ledarskribent i BT, avvisa ett politiskt förslag rörande polisen, med vänsterblocket dunkande i ryggen. Nyhetsredaktionen är således rakt igenom politiserad, med chefredaktörens goda minne. Riktigt bedrövligt. Jag är själv emot visitationszoner. Så det handlar inte om det.

 

https://www.bt.se/boras/omstridda-zoner-pa-agendan-igen-ghazale-negativt-for-polisens-fortroende-a286c952/ (betalartikel)

 

Jag slutar läsa BT och har skrivit ett protestbrev till BT:s styrelse. Men där är det punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Svolder säger:

Nu kan vi ju låta frågan om Nato en gång för alla försvinna från diskussionen. Vi får inte för Ryssland och det innebär väl också att vi får anpassa vår politik, främst utrikes- och säkerhets- men förmodligen även inrikespolitik efter vad Ryssland önskar och tillåter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RrnBR5/ryssland-kan-inte-acceptera-att-sverige-gar-med-i-nato

Varför skulle vi gå med i Nato? Det har vi aldrig försökt förut, så jag ser inte problemet. Inte ens när det var alliansregering i åtta år blev det av att ens utreda frågan, så kallad Natooption. Precis som vad gäller Rysslands aggressiva utrikespolitik står förklaringen till dagens Natovurmeri högerut att finna i inrikespolitiken... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Svolder säger:

Skillnaden är att vi numera inte *får* för Ryssland, vi har i ett slag tappat vårt nationella självbestämmande.

De får väl tycka vad de vill. Jag är inte imponerad av vapenskramlet. Men tydligen är Ann Linde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Putins hot har fått rakt motsatt effekt – blåst nytt liv i Nato

Citat

Det uttalade syftet med president Putins krav på en ny säkerhetsordning är att minska Natos närvaro nära Rysslands gränser.
Hittills har följden blivit den rakt motsatta. Nato-soldater flödar in och Danmark är berett att ta emot amerikanska trupper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Vem är överraskad? Tack vare rysslands mycket aggresiva agerande de senare åren har ju sverige skyndsamt fått börja bygga upp ett försvar som är bättre än ett korthus förstärkt av wellpapp. Hur ska man tro att Putin INTE vill ha krig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.e097db5295479bf24300ba9d6dc11cfa.png

 

Hahaha, vi är totalt körda. Försvaret underordnas miljöhänsyn. Bäst att inte börja skjuta då, för då hamnar bly i naturen. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Alix säger:

dump.png.e097db5295479bf24300ba9d6dc11cfa.png

 

Hahaha, vi är totalt körda. Försvaret underordnas miljöhänsyn. Bäst att inte börja skjuta då, för då hamnar bly i naturen. :P 

Oj då! Då läggs alltså försvaret ner? Inget försvaret gör tillför något positivt för miljön. Man släpper ut massor av Co2 eller ännu mer Co2 och det innan man är i krig.... Cementa, elnätet och nu försvaret. Håhåjaja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Axelman säger:

Då läggs alltså försvaret ner?

Nej, det skedde redan på 90-talet. Snabbt gick det också. Jag gick från att ha varit krigsplacerad på en försvarsområdesstab till att hamna i reserven, redan 1993. Jag minns när jag läste brevet. Marken närmast rämnade under mina fötter, för jag förstod att det var spiken i kistan, uttryckt som mitt personliga lilla exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Nej, det skedde redan på 90-talet. Snabbt gick det också. Jag gick från att ha varit krigsplacerad på en försvarsområdesstab till att hamna i reserven, redan 1993. Jag minns när jag läste brevet. Marken närmast rämnade under mina fötter, för jag förstod att det var spiken i kistan, uttryckt som mitt personliga lilla exempel.

Jag försökte ironisera.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när vi får veta att försvaret ska underordnas miljön fortsätter vi med detta:

 

Flyktingaktivism från wokevänstern i form av ”naturskyddshänsyn”.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/polen-forsatter-att-bygga-mur-mot-belarus-tragedi-for-naturen

 

Visst, öppna gränserna bara, släpp in allihop som vill komma. Det blir säkert jättebra. Kompetensregn och så vidare. Hej hopp.

 

Och får du inte nog av detta utan vill ha mer från wokevänstern nedkört i halsen kan du titta på statligt finansierad värdegrundsfull normkritisk HBTQIA-propaganda:

 

https://www.svtplay.se/video/33987138/dromprins?kfx=4mZh4BqyU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...