Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag kollade och upptäckte att det faktiskt finns något hårdare i masken men särskilt hårt kunde jag inte klämma den runt näsan. 😤

Böja är ett bättre ord än klämma. Tanken är nog huvudsakligen att leda bort utandningsluften från eventuella glasögon. Som bonus minskar man risken för att det regnar in.

Jag tvivlar på att metallbågen på något sätt påverkar spridningen av covid-19.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tanken är nog huvudsakligen att leda bort utandningsluften från eventuella glasögon.

Funkar inte alls för min del. Jag går omkring i ständig dimma när jag har spottskydd.

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Axelman säger:

Vad drack du i går kväll...?

 

Julmust (!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Alix säger:

Funkar inte alls för min del. Jag går omkring i ständig dimma när jag har spottskydd.

Själv har jag ingen erfarenhet alls av kombinationen munskydd och glasögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Själv har jag ingen erfarenhet alls av kombinationen munskydd och glasögon.

Var glad för det.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Funkar inte alls för min del. Jag går omkring i ständig dimma när jag har spottskydd.

Jag med. :irriteradtjej:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Själv har jag ingen erfarenhet alls av kombinationen munskydd och glasögon.

 

4 timmar sedan, Alix säger:

Var glad för det.

Precis vad jag tänkte skriva. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Festande idioter får väl skylla sig själva, i princip, men hur djävla dumt är inte det betongröret placerat? Tror jag smäller av... :stjarnsmall:

 

Precis framför ett hus, vad jag kan se. Huset hade säkert gjort lika stor skada.1427173815_Skrmavbild2022-02-06kl_18_39_37.thumb.png.77a2c41339f56dbb3363abe2cb19baa2.png

 

Strax efter midnatt, förresten. Då är det väl helmörkt. Jag har svårt att tänka mig att backen är upplyst så dags.

 

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Telly82 säger:

Precis framför ett hus, vad jag kan se. Huset hade säkert gjort lika stor skada.1427173815_Skrmavbild2022-02-06kl_18_39_37.thumb.png.77a2c41339f56dbb3363abe2cb19baa2.png

 

Strax efter midnatt, förresten. Då är det väl helmörkt. Jag har svårt att tänka mig att backen är upplyst så dags.

 

Jaha. Se där vad en bild kan ljuga ur sitt sammanhang. :mellow:

 

Hur som helst är det dumt att inte ha skyddande barriärer om man vill att folk inte ska skada sig. Folk är nämligen idioter, de beter sig inte som de borde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Alix säger:

Hur som helst är det dumt att inte ha skyddande barriärer om man vill att folk inte ska skada sig. Folk är nämligen idioter, de beter sig inte som de borde.

Man kan inte skydda sig mot allt vad idioter kan ta sig för, fulla eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Telly82 säger:

Man kan inte skydda sig mot allt vad idioter kan ta sig för, fulla eller inte.

Nej, så klart, men i en backe som är avsedd att åka utför i kan man sätta upp skyddande barriärer. Inte i alla backar, förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2ADA96A0-3482-4A39-A0DD-D3555845A938.thumb.jpeg.7900e21c387f8cd96721a05825562d4d.jpeg
 

Ett exempel på allvarliga bakslag i folkhälsan när Smittskyddsinstitutet, f’låt, Folkhälsomyndigheten, nu i två år har stirrat sig blint på smitta…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.thumb.jpg.502ee59f18f60ce29d637dfb06d839e5.jpg

 

Man kan alltid hoppas på det bästa men folk från sådana länder som man vill eller måste fly ifrån har i bästa fall en mycket skeptisk inställning till myndigheter och staten. Den accentueras givetvis i ett land som vårt, som dessutom är otroget. Det här har våra politiker som vanligt bäddat för med sin välvilliga naivitet. Och jag ser ingen lösning, trots den ambitiösa vd:ns positiva framtoning. Ve oss och vår framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Svolder säger:

Jag vill nog inte kalla det "välvilligt naivt", det är ett medvetet val från våra styrande.

Nja, de välvilliga politikerna månar ju också om hbtq-rörelsen, och dess framtid hänger löst när religionsutbytet är långt framskridet. Fast man kan förstås se det som ett medvetet val att naivt tro på ”allas lika värde”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...