Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...

Pocahontas

Rekommendera Poster

Mattiasgbg
2 timmar sedan, Alix säger:

032C1C35-E187-44E6-9E3F-C79F8996FE4C.jpeg.b9ca85ed595a44a69880e2e8e1be380a.jpeg

SVT ligger i Stockholm, ja… Därmed är det skillnad på folk och bybor… :P 

Lite snabbt letande på internet antyder att 80% av den aktuella delstatens befolkning sysslar med jordbruk. Det drabbade området, Zurmi, har en "huvudstad" som också heter Zurmi. Det är ingen stor stad: https://en.wikipedia.org/wiki/Zurmi

Fyrkantsmönstret runt staden antyder någon sorts åkerverksamhet och det ser ut att finnas en del hussamlingar som kan benämnas byar i området.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 32k
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• Alix

8234

• Axelman

3146

• xeric

2655

• Mattiasgbg

2350

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Detta är ingen åsikts- eller politiktråd. All diskussion/kommenterande om Israel/Palestina bannlyses eftersom ni inte kan hantera oliktänkande utan envetet och stelbent ser allt från egen horisont.  

Nej, nej...   sanningen bakom alla dessa vilseledande rubriker är en helt annan:   I slutet av valrörelsen drabbades JÅ tungt av något alldeles oväntat - under sin valturné blev han handlöst förä

Uppladdade bilder

Alix
5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Lite snabbt letande på internet antyder att 80% av den aktuella delstatens befolkning sysslar med jordbruk. Det drabbade området, Zurmi, har en "huvudstad" som också heter Zurmi. Det är ingen stor stad: https://en.wikipedia.org/wiki/Zurmi

Fyrkantsmönstret runt staden antyder någon sorts åkerverksamhet och det ser ut att finnas en del hussamlingar som kan benämnas byar i området.

Landsorten, alltså…

Länk till inlägg
Mattiasgbg
1 minut sedan, Alix säger:

Landsorten, alltså…

Nigerias motsvarighet till Hol skulle jag gissa.

• Haha 1
Länk till inlägg
Telly82
Postad (redigerade)
9 minuter sedan, Alix säger:

Å andra sidan finns det många berättelser när Arbetsförnedringen gått för långt.

En ex-kollega i Helsingborg uppmanades att söka ett jobb i Eskilstuna, trots att hans fru hade fast jobb i Helsingborg och barnen gick i skola här. Men han gjorde som de sa och sökte jobbet, men fick det (förstås) inte. De var dessbättre inte intresserade av en med såpass lång "startsträcka" som han skulle haft med att ordna jobb åt frun och bostad åt hela familjen.

Nu är vi kolleger igen, för övrigt. Och här i Helsingborg, båda på en ny arbetsplats. :) 

Redigerad av Telly82
  • Gilla 1
Länk till inlägg
lappen71
3 minuter sedan, Telly82 säger:

Å andra sidan finns det många berättelser när Arbetsförnedringen gått för långt.

En ex-kollega i Helsingborg uppmanades att söka ett jobb i Eskilstuna, trots att hans fru hade fast jobb i Helsingborg och barnen gick i skola här. Men han gjorde som de sa och sökte jobbet, men fick det (förstås) inte. De var dessbättre inte intresserade av en med såpass lång "startsträcka" som han skulle haft med att ordna jobb åt frun och bostad åt hela familjen.

Nu är vi kolleger igen, för övrigt. Och här i Helsingborg, båda på en ny arbetsplats. :) 

Helsingborg? Är det där man pratar så konstigt? ;) 

• Haha 1
Länk till inlägg
Alix
31 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag håller inte med. AF går inte för långt, den ska ju ordna jobb åt folk. Det finns som tur är inte en lång lista undantag när man kan tacka nej. Om man ska kunna tacka nej av sociala skäl av allehanda slag blir akassan just ett socialbidrag. Man är å andra sidan inte tvungen att dansa efter AF:s pipa, men det blir en ekonomisk smäll i så fall, förstås. Men svensken verkar allmänt ha missförstått det där med frihet. Det är inte ekvivalent med trygghet.

Länk till inlägg
lappen71
37 minuter sedan, Telly82 säger:

Finns många historier om hur AF jobbar och dom är statiskt okänsliga byråkrater.

Fy fan när frun var arbetslös och dom fast mot hennes vilja ville att hon skulle jobba inom en yrkeskategori som absolut inte passade henne.

Som tur var fanns kommunens representater där och sökt folk så hon fick sig en utbildning.

Länk till inlägg
Alix
19 minuter sedan, boevil säger:

Tur att man bor på första våningen.

Och inte röker?

Länk till inlägg
Alix

V tänker rikta misstroende mot regeringen angående fri hyressättning för nyproducerade lägenheter.

Fast… ”Partiet har 27 ledamöter och behöver totalt 35 röster för att misstroendet ska bli av.” /SVT

Ja, det var ju den lilla detaljen! :D 

• Haha 1
Länk till inlägg
boevil
4 timmar sedan, Axelman säger:

...och får balkongen i huvudet?

Tänkte inte på det…

• Haha 1
Länk till inlägg
Axelman
1 timme sedan, Alix säger:

V tänker rikta misstroende mot regeringen angående fri hyressättning för nyproducerade lägenheter.

Fast… ”Partiet har 27 ledamöter och behöver totalt 35 röster för att misstroendet ska bli av.” /SVT

Ja, det var ju den lilla detaljen! :D 

Då kan man hota programenligt fast man vet att man inte kan göra nåt åt det. Voila´: alla nöjda! Politik....:toodeloo:

• Haha 1
Länk till inlägg
boevil
5 minuter sedan, Axelman säger:

Då kan man hota programenligt fast man vet att man inte kan göra nåt åt det. Voila´: alla nöjda! Politik....:toodeloo:

Har inte SD valt att stödja misstroendet? Ohelig allians.

Länk till inlägg
Alix

”Ett annat par som köpt Vasilenko-konst berättar att de köpte verket på ett konstgalleri. Galleristen talade sig varm om Alexander Vasilenko. Han beskrevs som en hantverksskicklig konstnär som snart skulle bli väldigt berömd. Han var stor i Frankrike och målade i olja, sa galleristen.”

Vasilenko visade sig vara en konstnär som inte existerar i verkligheten, och hans konst var gjord i Photoshop.
Den finkulturella världen är en bluffvärld. De flesta snackar pretentiös skit för att tjäna pengar. :ThumbsDown:

https://www.svt.se/kultur/kritik-mot-auktionshus-bukowskis-auktionsverket-bluffkonst-vasilenko-moore-kopare-lurade

https://www.svt.se/kultur/oljemalningar-var-photoshop-montage-se-hur-bluffkonsten-skapades

Länk till inlägg
KMN
32 minuter sedan, Alix säger:

Den finkulturella världen är en bluffvärld. De flesta snackar pretentiös skit för att tjäna pengar.

En ganska långtgående slutsats att dra av det inträffade, kan jag tycka.

Länk till inlägg
Alix
16 minuter sedan, KMN säger:

En ganska långtgående slutsats att dra av det inträffade, kan jag tycka.

Ja, det håller jag med om. Men jag är en grinig gubbe nuförtiden.

• Gilla 1
  • Haha 2
Länk till inlägg
KMN
34 minuter sedan, Alix säger:

Ja, det håller jag med om. Men jag är en grinig gubbe nuförtiden.

Världen måste ha plats för sådana också…

Och finkultur.

• Gilla 1
  • Haha 1
Länk till inlägg
Alix
6 minuter sedan, KMN säger:

Världen måste ha plats för sådana också…

Och finkultur.

Jag älskar finkultur. Till exempel franska filmer som slutar just med fin.

Länk till inlägg
Telly82
8 minuter sedan, Alix säger:

Jag älskar finkultur. Till exempel franska filmer som slutar just med fin.

Aha. Efterföljarna till franska vykort. :) 

• Haha 1
Länk till inlägg
Telly82
1 timme sedan, Alix säger:

Men jag är en grinig gubbe nuförtiden.

Vi vet att du inte är så mycket "gubbe" som du kommer att bli.

Frågan är om du är så "grinig" som du kommer att bli. :devil: 

Länk till inlägg
Alix
7 minuter sedan, Telly82 säger:

Vi vet att du inte är så mycket "gubbe" som du kommer att bli.

Frågan är om du är så "grinig" som du kommer att bli. :devil: 

Varken det ena eller det andra, skulle jag säga! Jag jobbar på det. :) 

• Gilla 1
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...