Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Alix
25 minuter sedan, boevil säger:

Jag tycker att du bör nyansera din galla, det börjar lukta lite SD här.

Jag antar att du angriper tidningarnas skriverier, journalistiken, men det kan också uppfattas som att du tycker att det inte är det minsta problematiskt att vara flykting. Och att de borde åka hem. Inte ens släppas in.

Självklart, i det aktuella fallet, bör personen dömmas och efter avtjänat straff utvisas.

Du menar att jag ska göra avbön från någonting som du befarar? Nej, det tänker jag inte göra. Jag blir ingenting av det du nämner bara för att du befarar det. Men det står dig så klart fritt att ha vilka fördomar du vill om mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Telly82
Postad (redigerade)
1 timme sedan, Alix säger:

Självklart ska den svenska regeringen vara EU lydig, medan andra länder glatt hoppar över skaklarna. Leyen, som gjorde bort sig angående upphandlingarna, är förstås hunsad nu och sätter inte hårt mot hårt. I stället är det Löfven som på hemmaplan försvarar EU:s strategi. Givetvis som svar på oppositionens krav att vi ska se oss efter mer vaccin. Suck.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/europas-vaccinmisslyckande

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-eu-huvudsparet-for-vaccin

För ett litet land som Sverige är det svårt att försöka köpa (godkänt) vaccin ensamt.

Ett skäl till att vissa länder (utanför EU) fick köpa vaccin är att där slapp tillverkarna ta ansvar för eventuella biverkningar, medan EU krävde att tillverkarna ska ta ansvar. Gissa vilka länder tillverkarna helst vill sälja till...

Redigerad av Telly82

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
3 minuter sedan, Telly82 säger:

För ett litet land som Sverige är det svårt att försöka köpa (godkänt) vaccin ensamt.

Ett skäl till att vissa länder (utanför EU) fick köpa vaccin är att där slapp tillverkarna ta ansvar för eventuella biverkningar, medan EU krävde att tillverkarna ska ta ansvar. Gissa vilka länder tillverkarna helst vill sälja till...

Det är säkert inte lätt men den svenska regeringen vill helst inte försöka.

Vad gäller godkända vacciner genom EU så är det som du skriver.
Men det innebär inte per definition att de andra vaccinerna måste vara sämre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

När man läser om den 22-årige killen som gick lös på helt oskyldiga människor i Vetlanda som börjar man förstå att han inte var som han skulle i skallen.

Går på tunga mediciner,  använder cannabis, ägnat sig åt boxning, som säkert inte varit bra för hans hjärna.

Haft vanförställningar om att känna sig bevakad av TV-n,  han har hängt en gardin framför för att de inte ska se honom..

Kunde varit en vanlig svensk kille också, men nu var det en som lämnat ett land, som inte heller är så välmående, och som satt sina spår hos honom.   

Finns många människor i vårt land som har psykiska besvär likt denna grabben, en del är inlåsta, andra går lösa, men kan vara jobbig för sin omgivning..

Kan undra om han själv var medveten om vad han nu ställt till med.

Såg han dem som människor eller hiskeliga monster som var ute efter honom? 

Vi får väl läsa om vad de kommer fram till. Försvarar inte hans handlingar, bara försöker förstå...

• Gilla 2
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg

Jag antar att inlägget ovan handlar om den individ som för tillfället är misstänkt för diverse våldsbrott i Vetlanda.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
15 minuter sedan, boevil säger:

Man får hoppas att Bill Gates kommer att vara snäll och rättvis... 🤥

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R9omdx/nu-drabbas-sverige-av-konspirations-pandemin

”Vi kommer inte att följa en massa lagar som skapats utifrån en pandemi som i min mening inte existerar”, skriver han i mötets Facebookgrupp.

Andra i gruppen uppmanar till motstånd mot polisen. Om de ingriper gör de sig skyldiga till grundlagsbrott, skriver någon: ”Du har då rätt till självförsvar med allt det våld som nöden kräver”. 

...

Så obeskrivligt korkat så klockorna ramlar i golvet. Jag finner inte ord för detta svammel. Har vi transporterats till grottåldern?? Eller fastnat i sandlådan? Eller har folk tappats i golvet vid födseln i en icke rapporterad massiv omfattning? :pinch::fane::armskeptisk:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
boevil
15 minuter sedan, Axelman säger:

”Vi kommer inte att följa en massa lagar som skapats utifrån en pandemi som i min mening inte existerar”, skriver han i mötets Facebookgrupp.

Andra i gruppen uppmanar till motstånd mot polisen. Om de ingriper gör de sig skyldiga till grundlagsbrott, skriver någon: ”Du har då rätt till självförsvar med allt det våld som nöden kräver”. 

...

Så obeskrivligt korkat så klockorna ramlar i golvet. Jag finner inte ord för detta svammel. Har vi transporterats till grottåldern?? Eller fastnat i sandlådan? Eller har folk tappats i golvet vid födseln i en icke rapporterad massiv omfattning? :pinch::fane::armskeptisk:

Själv tror jag att allt är en stor konspiration.

Att diverse chefer tränger sig före och vaccineras, är bara ett sätt att lura oss medborgare att vaccinationen är problemfri. De har inte vaccinerats, de är bara köpta av Bill för att lura oss.

Sen har vi det här med vaccinationspassen, man förstår ju lätt baktanken med det, ett sätt att isolera det fåtal som avslöjat bluffen med Corona....

Upp till kamp mot dumheten!

:dumstrut:

För säkerhets skull... jag är ironisk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
10 minuter sedan, boevil säger:

Upp till kamp mot dumheten!

Dumheten har tyvärr ett legitimerande ansikte. Även om Trump är avpresidentifierad har han orsakat svåra skador och fortsätter att dra lasset av skrönor, påhitt och allehanda baklängestänkande som påverkar hela världen. Usch. Jag blir arg bara jag tänker på att det är möjligt i vår värld. :utskallning:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82

"Stupidity is replicating itself at an astonishing rate. It breeds easily and is self-financing."

- Frank Zappa

"The person who stands up and says, 'This is stupid,'' either is asked to 'behave' or, worse, is greeted with a cheerful 'Yes, we know! Isn't it terrific!' " 

- Frank Zappa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
boevil
24 minuter sedan, Pocahontas säger:

Har han fått hård boll i huvet eller vad? 

Korkad i vilket fall

https://www.aftonbladet.se/tv/a/41RrG9?refpartner=link_copy_app_share

Djurgårdare ser du väl?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
46 minuter sedan, Pocahontas säger:

Har han fått hård boll i huvet eller vad? 

Korkad i vilket fall

https://www.aftonbladet.se/tv/a/41RrG9?refpartner=link_copy_app_share

Jag får sådan lust att skratta och sen vänder det till att jag vill gråta. Bor vi i samma land? Delar vi samma värld!? Förr inkorporerade man byfånarna i samhället. Nu springer de runt och ställer till med fanstyg. :sick:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
2 timmar sedan, Axelman säger:

Jag får sådan lust att skratta och sen vänder det till att jag vill gråta. Bor vi i samma land? Delar vi samma värld!? Förr inkorporerade man byfånarna i samhället. Nu springer de runt och ställer till med fanstyg. :sick:

Karln är ju uppenbarligen svagbegåvad. Att intervjua honom gränsar ju till lyteskomik.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

158513177_5228287017246010_770649494233611325_o.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

SVT far med osanning. Västra Götaland har visst kommit i gång med fas 2. Mina ex-svärföräldrar fick sina första sprutor i veckan som gick. Och jag vet att fler har fått dem även innan. Fast artikeln kanske är sann när det gäller landstingets egna vårdcentraler, vi tillhör Viskaforskliniken, som är fristående.

https://www.svt.se/nyheter/stora-delar-av-landet-har-paborjat-fas-tva-av-vaccineringen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Mycket snack om Nyamko Sabuni och L i media 

Men visst var det mer stake i det partiet förr..

157608037_4086867971346393_8129089635487072151_n.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
13 minuter sedan, Pocahontas säger:

Mycket snack om Nyamko Sabuni och L i media 

Men visst var det mer stake i det partiet förr..

157608037_4086867971346393_8129089635487072151_n.jpg

Bengt Westerberg kunde ingå i regeringen Bildt tack vare att Ny demokrati lade ned sina röster i kammaren. På samma sätt lyckades regeringen Löfven II tillträda, bland annat genom att Liberalerna lade ned sina röster.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
52 minuter sedan, Alix säger:

Västra Götaland har visst kommit i gång med fas 2.

Inte enligt regionens egna sajt. Detta är den senaste uppdateringen, nu några veckor gammal, där står att VGR är i fas 1. De borde uppdaterat artikeln (eller gjort en ny) när läget ändrades.

https://vgrfokus.se/2021/02/sa-ser-nasta-veckas-vaccinationsplan-ut/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 timme sedan, Telly82 säger:

Inte enligt regionens egna sajt. Detta är den senaste uppdateringen, nu några veckor gammal, där står att VGR är i fas 1. De borde uppdaterat artikeln (eller gjort en ny) när läget ändrades.

https://vgrfokus.se/2021/02/sa-ser-nasta-veckas-vaccinationsplan-ut/

Om kartan och terrängen inte stämmer överens är det kartan som gäller för SVT. Jag ser att de har fått ta tillbaka uppgifterna om Jönköping och Västra Götaland nu.

”Rättelse: I en tidigare version uppgav vi att Region Jönköping och Region Västra Götaland inte inlett fas två. Detta var felaktigt. Region Jönköpings presstjänst uppger att fas två inleddes vecka nio. Västra Götaland uppger att man har inlett fas två i mindre skala.”

https://www.svt.se/nyheter/stora-delar-av-landet-har-paborjat-fas-tva-av-vaccineringen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
4 minuter sedan, Pocahontas säger:

”Den är ännu inte listad som invasiv art av Naturvårdsverket.”

Nähä. Bra strategi att vänta tills den är det då. Svensk byråkrati levererar som vanligt... :pinch:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
21 minuter sedan, Alix säger:

Om kartan och terrängen inte stämmer överens är det kartan som gäller för SVT.

De går ju på uppgifterna från regionen (om hur terrängen ser ut). Och SVT kan ju rimligen inte kolla varenda person som fått vaccin om de tillhör fas 1 eller 2. Eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Varför inte? Det är väl bara en variant på temat mårdkultur?

Precis. :) 

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...