Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

mikaellq
4 minuter sedan, Pocahontas säger:

Skärmavbild 2021-01-15 kl. 10.33.40.jpg

Vad tycker du om det då Pocahontas? Trumps fel? :fundersam:

hqdefault.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pocahontas

Kina är väl inte  nyfacister som trumprepublikanerna är...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
29 minuter sedan, Pocahontas säger:

Kina är väl inte  nyfacister som trumprepublikanerna är...

Dina begrepp är förvirrade. Fascismens doktrin var den om den starka staten och människans underordnande i denna. Låter detta särskilt nyliberalt (den verkliga högern)?

USA står för motsatsen, står närmare, har gjort, ska göra i vilket fall, det mera "nyliberala" eller åtminstone konservativa medan Kina förkroppsligar den starka staten och människans underordnande denna stat och dess vilja.

Kina är kommunistiskt men står närmare de gamla italienska fascisterna än något annat politiskt fenomen idag.

Förstår du varför jag långt hellre skulle välja det nyliberala än denna dödliga röda makthunger? Kommunism eller fascism, samma mordiska skräp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Skrämmande att de folkvalda nu fruktar för sina liv, och det ryktas om att pöbeln haft hjälp inneifrån Kapitolium.

Tror säkert fler republikaner skulle rösta bort Trump men de vågar inte för rädslan av råka ut för mobben

https://www.aftonbladet.se/a/6zox6z?refpartner=link_copy_app_share

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
Just nu, Pocahontas säger:

Skrämmande att de folkvalda nu fruktar för sina liv, och det ryktas om att pöbeln haft hjälp inneifrån Kapitolium.

Tror säkert fler republikaner skulle rösta bort Trump men de vågar inte för rädslan av råka ut för mobben

https://www.aftonbladet.se/a/6zox6z?refpartner=link_copy_app_share

Tja, de har haft inbördeskrig förut, de älskar vapen och våld, så om det smäller skulle jag inte bli förvånad. Den genomsnittlige amerikanen är en person som saknar utbildning och bildning men som kompenserar detta med starka känslor och en inre drift att manifestera detta, vilket inte sällan leder till våld. Men de är spaka utan ledare.

• Gilla 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Folkhälsomyndigheten klagade på regionerna att de sparar en andra dos. Myndigheten menade att det inte behövs eftersom det kommer att levereras vaccin som planerat. Nu blir det inte så.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/farre-vaccindoser-till-sverige-kommande-veckor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
7 timmar sedan, Alix säger:

Tja, de har haft inbördeskrig förut, de älskar vapen och våld, så om det smäller skulle jag inte bli förvånad. Den genomsnittlige amerikanen är en person som saknar utbildning och bildning men som kompenserar detta med starka känslor och en inre drift att manifestera detta, vilket inte sällan leder till våld. Men de är spaka utan ledare.

De amerikanska grundlagarna bygger mycket på upplysningstidens idéer, som John Lockes bidrag till konstitutionen, som den andra grundlagen om rätten till att äga och bära vapen.

Idén är att inte heller politiker är pålitliga och folket ska ha rätt att försvara sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Bara bra för folkhälsan att kungaparet visar att de tar vaccinet. De får många tveksamma att vilja göra samma. Märkligt att republikaner (det är ju de) inte kan tänka så fort monarkin kommer på tal.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kungaparet-vaccinerade-livmedikus-rekommendation

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
14 timmar sedan, Pocahontas säger:

Kunde inte skrivet det bättre själv

Skärmavbild 2021-01-15 kl. 09.59.35.jpg

När vi ändå håller på kan vi samtidigt klargöra att det är den sittande regeringens fel att regeringen och dess myndigheter inte tog hänsyn till hur verkligheten såg ut när det skulle bestämmas hur pandemin skulle hanteras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas
Postad (redigerade)
8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

När vi ändå håller på kan vi samtidigt klargöra att det är den sittande regeringens fel att regeringen och dess myndigheter inte tog hänsyn till hur verkligheten såg ut när det skulle bestämmas hur pandemin skulle hanteras.

Ska jag tipsa regeringen att vi har en på detta forum som vet hur de borde hanterat detta?

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Det var en väldigt förenklad verklighet du klargör. Regeringen och FHM har ingen mandat att påverka kommunerna. Tex tvinga till besöksförbud på äldreboende. Det bryter mot grundlagen. 
Sen så är det upp till medborgarna att följa rekommendationerna och det är tydligt att många inte gjort det. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Jag uppfattade mgbg att han skojjade på sitt lätt obegripligt torra sätt. :lol:

• Rösta upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas
Postad (redigerade)

De flesta regioner styrs dessutom av borgerliga partier, Kd har hela handen i den smeten

Skärmavbild 2021-01-16 kl. 11.43.31.jpg

Redigerad av Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Här i dalarna har vi ett stolpskott (M) som försökte hindra att Modernas vaccin skulle få distribueras på rent politiskt trams. En maktfullkomlig typ som inte lyssnar och alltid vet bäst. Han blev genomsågad på ledarsidan idag i FaluKurrien ( ober lib ) men han tar det nog som en komplimang.......:armskeptisk: Småpåvar!:bla:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
2 minuter sedan, Pocahontas säger:

Man kan undra vad som följt om det blivit så som mobben var på väg att göra.

https://www.expressen.se/nyheter/sa-nara-var-mobben-att-fa-tag-i-mike-pence-/

De är lite som zombies, lika smarta och bara farliga om de kommer inom armlängds avstånd...

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Vem vet hur det kunde ha gått. Tydligen var det flera organiserade högerextremister där än man först trott. Många var väl också bara typ hockeysupporters som var ute för att bröla och visa sin manlighet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
3 minuter sedan, Axelman säger:

Vem vet hur det kunde ha gått. Tydligen var det flera organiserade högerextremister där än man först trott. Många var väl också bara typ hockeysupporters som var ute för att bröla och visa sin manlighet.

Samordnade mer än organiserade. Ingen hittade ingången till plenisalen, och de lät sig luras bort därifrån av en polis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
16 minuter sedan, Alix säger:

Samordnade mer än organiserade. Ingen hittade ingången till plenisalen, och de lät sig luras bort därifrån av en polis.

Nu hårklyver jag kanske, men jag menar att organiserade högerextremister är en beteckning på folk som avgjort håller ihop kring en övertygelse mer än bara för kul och gör gemensamma ageranden. De kan ju i sin tur vara dåligt informerade kring stormningen av capitoleum. En fumlig insats där motsäger ju inte att de är organiserade i botten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny
2021-01-08 21:07, Pocahontas säger:

Hon har tidigare på Coops onlinesida kunnat beställa 10 lösa bananer, i tisdags hade de tagit bort den möjligheten, så nu var det vikt (kg) som gällde...så frugan höll på att få spel när vi hämta, och hon fått 10 kg bananer i påsarna.. Hon borde reagerat på priset när hon beställde, men hon missade det.. Hon gick in och ville rätta till det, men det var inte bara..

Hon lämnade tillbaka alla bananerna. Sen måste hon ringa kundtjänst och få det krediterat..

De har en del att lära sig matvaruhandeln när det gäller mat över nätet.

Vi har handlat i flera månader, alltid fel nån gång..

Skulle ha strimlad skinka och riven ost till att ha på pizza (ligger invid varann i butiken)

Osten fick hon, men skinkan var vanlig kokt skivad skinka..

En annan gång, vid jul, beställde 4 kg färdigkokt julskinka, fick 2 st 2 kilos..torra bitar

Då blev det mycket sånt här

CC021F02-9A00-46FA-A70C-7E46E18D3093.jpeg

1DA4CB3E-E282-44D4-B560-FF9AB58099D8.jpeg

FA3C8790-C9B5-4BD7-B310-35732A09DC73.jpeg

5628BC8F-46D3-40F4-889D-184D3C13B7C6.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 timme sedan, Axelman säger:

Nu hårklyver jag kanske, men jag menar att organiserade högerextremister är en beteckning på folk som avgjort håller ihop kring en övertygelse mer än bara för kul och gör gemensamma ageranden. De kan ju i sin tur vara dåligt informerade kring stormningen av capitoleum. En fumlig insats där motsäger ju inte att de är organiserade i botten.

Jag skulle säga att de var oorganiserade beträffande ”insatsen” men organiserade i sitt hat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
2 timmar sedan, Alix säger:

Jag skulle säga att de var oorganiserade beträffande ”insatsen” men organiserade i sitt hat.

Tomato tomato.....:lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
22 minuter sedan, Axelman säger:

Tomato tomato.....:lol:

Det gjorde i vart fall stor skillnad för de folkvalda ledamöterna... :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
12 timmar sedan, Pocahontas säger:

Ska jag tipsa regeringen att vi har en på detta forum som vet hur de borde hanterat detta?

Regeringen vet antagligen allt för pandemin relevant som jag vet. Problemet är inte kunskap, problemet är att regeringen saknar vilja, vilket antagligen delvis beror på det parlamentariska läget, som inte regeringen kan beskyllas för.

11 timmar sedan, lappen71 säger:

Det var en väldigt förenklad verklighet du klargör. Regeringen och FHM har ingen mandat att påverka kommunerna. Tex tvinga till besöksförbud på äldreboende. Det bryter mot grundlagen. 
Sen så är det upp till medborgarna att följa rekommendationerna och det är tydligt att många inte gjort det. 

Regeringen utgick från att det handlade om en sorts influensa. Det verkar det varit många (länder och enskilda) som gjorde. Men det var fel.

Grundlagen förbjuder för övrigt inte lagstiftning som begränsar rörelsefriheten, den försvårar bara införandet av sådan lagstiftning. Jag vill dock passa på att säga att jag är nöjd med att Sverige inte har infört lagar om utegångsförbud eller liknande för att bekämpa smittspridningen.

11 timmar sedan, Axelman säger:

Jag uppfattade mgbg att han skojjade på sitt lätt obegripligt torra sätt. :lol:

Jag var allvarlig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...