Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

iMarc

Börjar känna mer oro nu när jag fick se detta idag, det var väl väntat men ändå. 

91F4F62D-AA11-4DA0-9EF5-8D58E2B43738.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Telly82
5 minuter sedan, Axelman säger:

Det går framåt med elbilar. Nu släpps standard för trådlös laddning av bilar.

Det blir perfekt. Det finns ju inga eluttag i garagelängan därhemma. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
26 minuter sedan, Pocahontas säger:

Hur kan en ideologi vilja nedmontera mycket av staten och vilja minska på politikers makt och samtidigt vara auktoritär? Vet du vad auktoritär betyder?
Man ska inte tro på allt som skrivs, i synnerhet inte i dessa tider.

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
10 minuter sedan, mikaellq säger:

Hur kan en ideologi vilja nedmontera mycket av staten och vilja minska på politikers makt och samtidigt vara auktoritär? Vet du vad auktoritär betyder?

Har du ens läst rapporten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
24 minuter sedan, mikaellq säger:

Det där tror jag inte på!  

default_laugh.png

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Dolt offtopic. :policeman:

Axelman moderator

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
2 timmar sedan, Axelman säger:

Dolt offtopic. :policeman:

Axelman moderator

Axelman före detta moderator ska det väl vara? Eller är det uppsägningstid på firman? 🤔

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
5 minuter sedan, DittDatt säger:

Axelman före detta moderator ska det väl vara? Eller är det uppsägningstid på firman? 🤔

Vi för en diskussion som kanske leder till att jag fortsätter. Eftertankens kranka blekhet och ert fjäsk har bromsat avhoppet. Jag hänger i luften mellan stolarna.... 

Skärmavbild 2020-10-28 kl. 09.38.34.png

• Rösta upp 1
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
9 minuter sedan, DittDatt säger:

Eller är det uppsägningstid på firman? 🤔

Uppenbarligen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Eftersom ingen är anställd utan modererandet sker helt ideellt är uppsägningstiden = 0 sek.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
Postad (redigerade)
4 timmar sedan, Alix säger:

Amazon har lanserats i Sverige till allmän munterhet och förargelse eftersom produkterna har fått kassa maskinöversatta beskrivningar. Vad sägs om att köpa en ”massiv kuk”?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/oversattnings-kaos-pa-amazons-svenska-sajt

Uppdraget att tränga igenom marknadsföringsbruset och få många, framför allt unga konsumenter, att gå in och kolla på sidan är inte lätt. Att dessutom få folk att sitta och söka hejvilt och dela skojigheter på Facebook är nästintill omöjligt... om man inte är riktigt lurig. En kreativ pr-byrå ligger bakom detta, helt säkert. Jag är faktiskt imponerad.

Redigerad av DittDatt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
1 minut sedan, DittDatt säger:

Uppdraget att tränga igenom marknadsföringsbruset och få många, framför allt unga konsumenter, att gå in och kolla på sidan är inte lätt. Att dessutom få folk att sitta och söka hejvilt och dela skojigheter på Facebook är nästintill omöjligt... om man inte är riktigt lurig. En kreativ pr-byrå ligger bakom detta, helt säkert. Jag är faktiskt imponerad.

Tror inte jag. Automatisk översättning som gått fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
5 minuter sedan, lappen71 säger:

Tror inte jag. Automatisk översättning som gått fel.

Jo, auto-översättning helt klart. Lika klart som att det är avsiktligt. Tiden när man marknadsförde sig med en annons i tidningen och lockade med gratis kaffe och ballonger till barnen är förbi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
Just nu, DittDatt säger:

Jo, auto-översättning helt klart. Lika klart som att det är avsiktligt. Tiden när man marknadsförde sig med en annons i tidningen och lockade med gratis kaffe och ballonger till barnen är förbi.

Spekulationer och gissningar. Har varit mycket skriverier om Amazons etablering så något sådant taffligt reklamstunt är överflödigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
1 minut sedan, lappen71 säger:

Spekulationer och gissningar. Har varit mycket skriverier om Amazons etablering så något sådant taffligt reklamstunt är överflödigt.

Ja, ungefär som dina spekulationer och gissningar om motsatsen. Men visst har du varit inne på sajten och kollat idag? Tillsammans med fem miljoner svennar som alla delar felöversatta könsord på Facebook... Världen är full av torskar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
Just nu, DittDatt säger:

Ja, ungefär som dina spekulationer och gissningar om motsatsen. Men visst har du varit inne på sajten och kollat idag? Tillsammans med fem miljoner svennar som alla delar felöversatta könsord på Facebook... Världen är full av torskar...

Trodde det var underförstått att du begrep att det var spekulationer och gissningar. Och att det är bara Amazon som vet sanningen.

Nej jag har inte varit in och tittat och har inga planera på att handla från dom heller.

Jag stöder våra inhemska nät och lokala handlare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
5 minuter sedan, lappen71 säger:

Trodde det var underförstått att du begrep att det var spekulationer och gissningar. Och att det är bara Amazon som vet sanningen.

Nej jag har inte varit in och tittat och har inga planera på att handla från dom heller.

Jag stöder våra inhemska nät och lokala handlare.

Jag är inte heller intresserad av Amazon eftersom jag inte gillar det jag läst om deras arbetsvillkor och utpressningsmetoder mot mindre aktörer. Men nyheten om felöversättningarna lockade dit mig och jag tror att alla jag har pratat med idag har skrattat åt det och gått in och sökt på olika saker. Jag har svårt att se något som skulle ha lockat dit fler besökare och fått fler att dela saker om Amazon. Om jag visste att det kunde ledas i bevis så skulle jag satsa en månadslön på att jag har rätt. Men bevis får vi nog aldrig.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
1 minut sedan, DittDatt säger:

Men bevis får vi nog aldrig

Sant

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
boevil

Å så var det dags för reklam...

3569D448-ECCF-48C0-9D72-3D30240819E8.gif.ecd2dd2dac6e225cae53c1db3be2e5a2.gif

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
Postad (redigerade)

NFC.thumb.jpg.05947f47e9d4a21482ead08b1fd1fe0e.jpg

Jag tror att jag har knäckt koden. Politikerna vill inte komma till rätta med kriminaliteten. De bedömer att det politiska priset är tillräckligt lågt i förhållande till det ekonomiska priset. Svårare än så är det inte. NFC:s tysta besparingar är ett exempel på det. Folk vill förstås få brotten mot sig och andra lösta. Men ännu fler vill ha nya jobbskatteavdrag (eller andra pengaförmåner). Och när det gäller attityder och pengar så vinner alltid pengar.

Redigerad av Alix
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

”Tre person har avlidit och flera har skadats i en knivattack i och i närheten av en kyrka i Nice, enligt Nice borgmästare Christian Estrosi. Estrosi skriver på Twitter att en person har gripits. Personen ska vara allvarligt skadad och är förd till sjukhus.”

Inte speciellt osannolikt att en muslimsk terrorist, en islamist, ligger bakom. Lågoddsare. Deras mål är att staten ska blir repressiv mot muslimer, så att dessa gör uppror. De kan lyckas med det, faktiskt. Den politiska pressen på Macron et alii är enorm. De framstår som impotenta, och det är oacceptabelt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/en-dod-och-flera-skadade-i-knivdad-i-nice

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 timme sedan, Alix säger:

”Tre person har avlidit och flera har skadats i en knivattack i och i närheten av en kyrka i Nice, enligt Nice borgmästare Christian Estrosi. Estrosi skriver på Twitter att en person har gripits. Personen ska vara allvarligt skadad och är förd till sjukhus.”

Inte speciellt osannolikt att en muslimsk terrorist, en islamist, ligger bakom. Lågoddsare. Deras mål är att staten ska blir repressiv mot muslimer, så att dessa gör uppror. De kan lyckas med det, faktiskt. Den politiska pressen på Macron et alii är enorm. De framstår som impotenta, och det är oacceptabelt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/en-dod-och-flera-skadade-i-knivdad-i-nice

SVT återupprepar sin mesighet:

”Enligt obekräftade uppgifter till franska medier ska minst ett av offren blivit skuren i halsen.”

The Guardian:

”There were unconfirmed reports in the French media that at least one of the victims had been beheaded.”

Vad är SVT så rädda för? Sanningen? Konsekvenserna av den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...