Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Pocahontas

Fick mig att fundera om de kollade det på Jimmie Åkesson och Ulf Kristersson...

 

 

Skärmavbild 2021-03-03 kl. 13.32.48.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har garanterat det med tanke på hur mycket skit de häver ur sig. Men du kanske oroas av att det kommer ur fel ände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
5 minuter sedan, Alix säger:

De har garanterat det med tanke på hur mycket skit de häver ur sig. Men du kanske oroas av att det kommer ur fel ände?

Brun sörja ur munnen ja..

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pappan blev kristen när han fick avslag på ansökan för uppehållstillstånd. Hans gärning visar dock en helt annan sida. Det märks att domstolarna ingenting vet eller bryr sig om religion, egentligen. Självklart borde han utvisas. Han är inte mer kristen än min högra sko.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/hovratten-domer-pappa-och-sonerna-for-bussmordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ”härligt” med svensk politik. Den ena sidan häver ur sig en massa skit, särskilt om invandrare, som gör att den andra sidan tvingas hävda motsatt position, att det finns inga påtagliga problem med invandring. Båda har helt fel. Men det struntar vi i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Som vanligt får man inte veta mycket om man följer SVT.

SVT 2 direktsände precis polisens presskonferens. Det är polisen som är VÄLDIGT sparsmakade med fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Telly82 säger:

SVT 2 direktsände precis polisens presskonferens. Det är polisen som är VÄLDIGT sparsmakade med fakta.

Precis som de ska vara, eftersom det finns många vittnen kvar att höra. Jag hörde en polis säga tidigare att man inte ens ville säga vad det handlade om för tillhygge innan man hört alla vittnen. Strax därefter börjar korkade rubriker som "Knivdådet i Vetlanda...blabla" dyka upp. Fattas nu bara att nån annan korkskalle börjar skriva om etnicitet, hudfärg och religion följt av nån som visar filmsekvenser av dådet. Jag vet inte vad det är fel på folk, men något allvarligt fel är det nog på många.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Telly82 säger:

SVT 2 direktsände precis polisens presskonferens. Det är polisen som är VÄLDIGT sparsmakade med fakta.

Bättre att sådant händer utomlands så får man veta rätt snart att det hojtades Allahu akbar. I alla fall fransk press har inga problem med sådant (där detta händer ofta). För övrigt är det inte bara polisen som sitter på fakta, det gör allmänheten också. Som bilden jag länkade till. Olycklig utveckling, men så är det med det sociala medielandskapet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Som bilden jag länkade till. Olycklig utveckling, men så är det med det sociala medielandskapet.

Olycklig utveckling som du själv är med och driver när du länkar till bilden. Det du kallar det sociala medielandskapet är bara summan av en hop stumma datorer och kablar plus en massa människor som tänker dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från internet

 

Citat

Oavsett om det är terror eller bara barbari, som alltid är det bara vår egen masshysteri som på riktigt kan hota samhället. Fear itself. Det är terrorns själva idé. Vilka går i den fällan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, lappen71 säger:

Citat från internet

 

 

Det är en svensk nationalsport att tona ner terrorangrepp. Det finns mycket mer sådan text än deltagande för de som drabbas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det är en svensk nationalsport att tona ner terrorangrepp. Det finns mycket mer sådan text än deltagande för de som drabbas.

Polisen u-t-r-e-d-e-r ju just nu om det kan finnas ett terrormotiv inblandat. Men för kalle-blomkvist-pöbeln är ju allt redan klappat och klart. Om han är mörkhyad är han jihadist, fram med facklor, högafflar och snara.

Själv lutar jag åt tesen att det handlar om en person med psykisk ohälsa som gjort detta. Att de ska få gå lösa...ett jäkla daltande. Typiskt svenskt.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från internet

 

Citat

Den skuggsida du tror dig se hos andra är oftast din egen. Kampen mot ondskan förs i den orädda blicken på sina egna privilegier.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
16 minuter sedan, DittDatt säger:

Polisen u-t-r-e-d-e-r ju just nu om det kan finnas ett terrormotiv inblandat. Men för kalle-blomkvist-pöbeln är ju allt redan klappat och klart. Om han är mörkhyad är han jihadist, fram med facklor, högafflar och snara.

Själv lutar jag åt tesen att det handlar om en person med psykisk ohälsa som gjort detta. Att de ska få gå lösa...ett jäkla daltande. Typiskt svenskt.

Min första tanke..knarkare som snedtänt--

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt den humanitära stormaktens indelta soldater att instinktivt avvisa terror som motiv. Inte ens vilja tala om det utan sväva ut i filosofiska flummerier. Gärna ge något tjuvnyp åt någon misshaglig tredje part i stället. Eller en känga åt politiker man inte gillar.

För hur skulle terror kunna ske när vi har så generös ut- och inrikespolitik? När vi har Sida och enprocentsmål? Palmepris. Nobelpris. Flykting- och socialbidrag? När vi vill alla så väl?

Nej, då är det säkert så att gärningspersonen i fråga är psykiskt sjuk (sådant gillar svensken inte, det smetar bara av på delinkventen i fråga, ingen annan). Enbart brottets art bevisar för övrigt det, i sig. Ingen frisk människa hugger minsann sju människor med en yxa.

Alternativt är personen i fråga påtänd. Klappat och klart! Det är för övrigt också en katalogiserad sjukdom.

Och skulle det visa sig vara en jihadist som hojtade Allahu akbar samtidigt med huggen så kan vi alltid regrediera till No True Scotsman-snuttefilten; ingen sann muslim skulle göra något sådant!
Allt detta handlar inte om huruvida gärningspersonen är terrorist eller ej, det handlar om att gärningspersonen inte får betraktas som terrorist, därför att det kränker den godmodige svenskens självbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Pocahontas säger:

Min första tanke..knarkare som snedtänt--

Hur ofta händer det att en knarkare i Sverige snedtänder och börjar attackera folk? Jag menar det är inte en vanligt förekommande företeelse direkt. 
Större sannolikhet att det är en desperat ensamkommande som har ett utvisningsbeslut hängande över sig.

Än vad det är så är det en hemsk händelse för offren. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
25 minuter sedan, Alix säger:

Typiskt den humanitära stormaktens indelta soldater att instinktivt avvisa terror som motiv. Inte ens vilja tala om det utan sväva ut i filosofiska flummerier. Gärna ge något tjuvnyp åt någon misshaglig tredje part i stället. Eller en känga åt politiker man inte gillar.

För hur skulle terror kunna ske när vi har så generös ut- och inrikespolitik? När vi har Sida och enprocentsmål? Palmepris. Nobelpris. Flykting- och socialbidrag? När vi vill alla så väl?

Nej, då är det säkert så att gärningspersonen i fråga är psykiskt sjuk (sådant gillar svensken inte, det smetar bara av på delinkventen i fråga, ingen annan). Enbart brottets art bevisar för övrigt det, i sig. Ingen frisk människa hugger minsann sju människor med en yxa.

Alternativt är personen i fråga påtänd. Klappat och klart! Det är för övrigt också en katalogiserad sjukdom.

Och skulle det visa sig vara en jihadist som hojtade Allahu akbar samtidigt med huggen så kan vi alltid regrediera till No True Scotsman-snuttefilten; ingen sann muslim skulle göra något sådant!
Allt detta handlar inte om huruvida gärningspersonen är terrorist eller ej, det handlar om att gärningspersonen inte får betraktas som terrorist, därför att det kränker den godmodige svenskens självbild.

Eftersom jag inte gillar gaturättegångar och webb-lynchningar så överlåter jag till polisen att utreda fallet - varken avvisar eller gissar på någon teori. För min del spelar det mindre roll om personen var frimärkssamlare, AIK:are, hallänning, dansk, jihadist eller medlem i Filadelfiakyrkan. Ingen ur dessa  kategorier som är psykiskt frisk tar ett stickvapen och hugger ned främmande människor. För en sån handling behövs förutsättningen att något inte står rätt till i huvudet - aka psykisk ohälsa. Eftersom jag inte heller har psykiatrisk kompetens överlåter jag åt denna att utreda personens diagnos och vad som utlöst handlingen.

Däremot tycker jag att det är beklämmande att du får sprida ditt hat mot invandrare på forumet oavsett om det saknar invektiv och är snyggare inlindat än det nakna hatet. Likt förbaskat är du en del i kampanjen, en kugge i ett otäckt brunt maskineri som rullar över världen. Du borde dock inse att du själv tillhör smutsen som dessa krafter jobbar på att rensa bort från Sverige.

Redigerad av DittDatt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...