Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Telly82
Postad (redigerade)
5 minuter sedan, lappen71 säger:

överårig vit man

Nu är du bara spydig. Som jag skulle kunna ha något ansvar för när jag är född, vilket kön jag fick eller vilken hudfärg jag fick.

Redigerad av Telly82

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix
4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Hur förväntas journalistiken hantera det där? I din tidigare BT-länk kan man bland annat läsa

vilket tydligen går bra att skriva, trots att ordet zigenare förefaller känsligt att använda. I samma artikel finns n-ordet, som dock inte verkar ha uttalats av någon inblandad. Undrar hur artikeln hade formulerats om Dusan istället hade skrikit neger. Hade han då citerats?

Det tror jag inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
2 minuter sedan, Telly82 säger:

Nu är du bara spydig. 

Sanningsenlig 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
Just nu, lappen71 säger:

Sanningsenlig 

Jag konstaterar då att då att du önskar livet av mig, då jag enligt dig redan levt för många år. Det var lågt, riktigt lågt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
11 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag konstaterar då att då att du önskar livet av mig, då jag enligt dig redan levt för många år. Det var lågt, riktigt lågt.

Du konstaterar fel men det var väntat också.

https://www.synonymer.se/sv-syn/överårig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
5 minuter sedan, lappen71 säger:

Du konstaterar fel men det var väntat också.

https://www.synonymer.se/sv-syn/överårig

563133747_Skrmavbild2020-09-28kl_21_51_51.png.fecfc426b0c576ce944ed9de709ea2fe.png

Det finns, såvitt jag vet, bara ett "botemedel" mot det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
Just nu, Telly82 säger:

563133747_Skrmavbild2020-09-28kl_21_51_51.png.fecfc426b0c576ce944ed9de709ea2fe.png

Det finns, såvitt jag vet, bara ett "botemedel" mot det.

What ever. Tror vad du vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc

”Det skall ske i dagarnas slutskede att berget med Jehovas hus skall bli fast grundat ... och alla nationerna skall strömma till det.” (Jesaja 2:2)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
52 minuter sedan, Alix säger:

Lagarna ska inte skärpas mot kriminella, enligt vissa, som i stället ropar på sociala åtgärder. Jomenvisstserru... :rolleyes:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/socialsekreterarnas-larm-vi-far-inte-bevilja-insatser-som-behovs

Kommer inte ihåg var jag läste det, men när socialen vill hjälpa smågangstrar på glid så vägrar föräldrarna, deras lilla solstråle är ju så fina. Och där stannar ärendet, för socialen kan inte tvinga fram åtgärder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 minut sedan, Telly82 säger:

Kommer inte ihåg var jag läste det, men när socialen vill hjälpa smågangstrar på glid så vägrar föräldrarna, deras lilla solstråle är ju så fina. Och där stannar ärendet, för socialen kan inte tvinga fram åtgärder.

Slutsatsen, i reell mening, är alltså att skärpa lagarna och låsa in dem så att vanligt, oskyldigt folk får vara i fred. :( 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
2 minuter sedan, Alix säger:

Slutsatsen, i reell mening, är alltså att skärpa lagarna och låsa in dem så att vanligt, oskyldigt folk får vara i fred. :( 

Ungefär så, ja.

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
2 minuter sedan, Telly82 säger:

Ungefär så, ja.

Jag är inne på samma linje. Även om det (faktiskt) bär mig emot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

”Linda Snecker, Vänsterpartiets rättspolitiska talesperson, säger att hon blev oerhört ”bestört och förbannad” när hon tog del av SVT:s rapportering om att var tredje vecka dödas en kvinna i Sverige av sin man.” Artikel.

Vilket stolpskott. Inte påläst alls, mindre än jag. :stjarnsmall: Det är känd kunskap sedan 2017. Ur Brås sammanfattning Dödligt våld (2019):

dump.png.72333372ecb818443da2083eaa6e91ab.png

Något säger mig att hon vaknade till liv plötsligt när det inte handlade om gängkriminella eller annat sådant som SD, KD och M försöker vinna röster på... :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
2020-09-28 på 16:22, lappen71 säger:

För att det helt enkelt inte är korrekt. Jag jobbar med en man som kommer från Mozambique och jag frågade honom vad han tycker är kränkande. Neger var verkligen inget han gillade. Svart, färgad man var acceptabelt.

Finner den moçambiquanske herren uttrycket N-ordet acceptabelt eller kränkande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

”Att Michael tidigare haft ett drogmissbruk och dömts för narkotikabrott tror han spelar in i polisens beslut att beslagta hela odlingen.”

Snubben är upprörd och anmälde polisen för tjänstefel efter att de beslagtog hans cannabisplantor... :rolleyes:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/polisen-rev-upp-800-hampaplantor-maktmissbruk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
2 timmar sedan, Alix säger:

”Att Michael tidigare haft ett drogmissbruk och dömts för narkotikabrott tror han spelar in i polisens beslut att beslagta hela odlingen.”

Snubben är upprörd och anmälde polisen för tjänstefel efter att de beslagtog hans cannabisplantor... :rolleyes:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/polisen-rev-upp-800-hampaplantor-maktmissbruk

Oj ! Blev han kränkt? rofl.gif.9e2238c5ae31533b4c2bc975cd7d260a.gif

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
29 minuter sedan, Axelman säger:

Oj ! Blev han kränkt? rofl.gif.9e2238c5ae31533b4c2bc975cd7d260a.gif

Yes!!! :skondans:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
21 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Finner den moçambiquanske herren uttrycket N-ordet acceptabelt eller kränkande?

Det har jag också klargjort. Tappar man läsförmågan när man blir en gammal stofil?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
wall7
2020-08-05 på 00:39, lappen71 säger:

Det var inget svar på min fråga.

Din tråd är ett exempel på varför man ska sätta upp familjedelning.

Har familjedelning men får ändå en massa bilder jag inte vill ha. Ok, ska se om det går att komma på vad som inte vill funka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
1 minut sedan, lappen71 säger:

Det har jag också klargjort. Tappar man läsförmågan när man blir en gammal stofil?

Nej du har inte skrivit vad han tycket om ordet N-ordet, bara att han inte gillar ordet neger.

Vad gäller läsförmågan så kan man konstatera att om du, och minst en till, inte har förstått min ursprungliga fråga i ämnet. Frågan handlar inte alls om huruvida det är OK att kalla någon neger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
2 minuter sedan, wall7 säger:

Har familjedelning men får ändå en massa bilder jag inte vill ha. Ok, ska se om det går att komma på vad som inte vill funka.

Bilder var? I kamerarullen eller som delade album?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
wall7
1 minut sedan, lappen71 säger:

Bilder var? I kamerarullen eller som delade album?

Till bildströmmen på telefonen, men som import till Bilder i datorn. Så alla dotterns bilder hamnar i bildbiblioteket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...