Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Alix
14 minuter sedan, DittDatt säger:

Och med samma logik har du samma uppfattning som nynazzarna.

Jag säger som @Axelman, när reductio ad Hitlerum kommer ska man sluta. Jag borde inte ens ha börjat, mea culpa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mattiasgbg
8 minuter sedan, Alix säger:

Jag säger som @Axelman, när reductio ad Hitlerum kommer ska man sluta. Jag borde inte ens ha börjat, mea culpa.

Blir det inte lite anakronistiskt att skylla på farbror Adolf när det handlar om nynazister?

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
16 minuter sedan, Alix säger:

Jo, tjena. Du är så pinsamt läsbar. Och vem har du tänkt imponera på med dina små löjliga latinska talesätt? Blir det inte jobbigt att klippa och klistra varje gång du ska försöka låtsas vara bildad?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
2 minuter sedan, DittDatt säger:

Jo, tjena. Du är så pinsamt läsbar. Och vem har du tänkt imponera på med dina små löjliga latinska talesätt? Blir det inte jobbigt att klippa och klistra varje gång du ska försöka låtsas vara bildad?

Sluta med personangrepp, OK?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
22 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Blir det inte lite anakronistiskt att skylla på farbror Adolf när det handlar om nynazister?

Särskilt med ett påhittat ord som "hitlerum".
Det vore för övrigt intressant att se hur diskussioner fungerar på ett forum för folk som är intresserad av krigshistoria...

Trådstartaren: "Vem var det egentligen som startade andra världskriget"?

Första svaret: Det var väl Hitler och nazisterna..

Alix: Stäng tråden, diskussion är slut. Reductio ad Hitlerum

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
2 minuter sedan, Telly82 säger:

Sluta med personangrepp, OK?

Det där var ju smicker när det gäller Alix.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
22 minuter sedan, DittDatt säger:

Särskilt med ett påhittat ord som "hitlerum".
Det vore för övrigt intressant att se hur diskussioner fungerar på ett forum för folk som är intresserad av krigshistoria...

Trådstartaren: "Vem var det egentligen som startade andra världskriget"?

Första svaret: Det var väl Hitler och nazisterna..

Alix: Stäng tråden, diskussion är slut. Reductio ad Hitlerum

Det var väl Polen som började?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Tänk att det ens är tillåtet att köpa och ta in gatuhundar till Sverige från länder där det finns rabies. Men det är väl bara att gilla läget. ¯\_(ツ)_/¯

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=7533116

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
6 timmar sedan, DittDatt säger:

"Jag är inte rasist, men..."

5 timmar sedan, Axelman säger:

98% av alla utlänningar är onda. Minst. Säkert  100% om inte 103%.....

Jag pratar om fakta. Lite märkligt att bli anklagad för rasism. Men eftersom jag är så långt ifrån rasist som man kan bara kan bli så bryr mig inte om dessa huvudlösa slagen under bältet. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
5 timmar sedan, Axelman säger:

98% av alla utlänningar är onda. Minst. Säkert  100% om inte 103%.....

Väx upp istället för att snacka skit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
6 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag tolkar det som att du tycker att migranter som inte flyr från krig och fasor är något du inte vill försörja.

Fel tolkning. Om jag mäktar med det hjälper jag både en drygskalle som har svårt att anpassa sig till omgivningen och därför inte kan försörja sig själv och en flykting som flyr från krig och fasor. Men måste jag av resursskäl välja hjälper jag nog först den senare. Migranter generellt har jag ingen anledning eller lust att hjälpa, om de klarar sig själva. Om en forskare i teoretisk fysik flyttar till Sverige från Kanada får han stå på egna ben.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
1 timme sedan, iMarc säger:

Jag pratar om fakta. Lite märkligt att bli anklagad för rasism. Men eftersom jag är så långt ifrån rasist som man kan bara kan bli så bryr mig inte om dessa huvudlösa slagen under bältet. 

Ok, fakta? Jag missade det. Kan du inte bifoga den utredningen av etnicitet inom Vänersborgs narkotikaförsäljning som du refererar till, så att vi alla kan sätta oss in i fakta? Om det inte finns någon sådan utredning, hur kommer det sig att du vet allt om detta? Hur mycket som säljs, vad som säljs och vilka som säljer?

Väntar med spänning på fortsättningen och att få ta del av fakta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
27 minuter sedan, DittDatt säger:

Om det inte finns någon sådan utredning, hur kommer det sig att du vet allt om detta? Hur mycket som säljs, vad som säljs och vilka som säljer?

Väntar med spänning på fortsättningen och att få ta del av fakta.

Är det så svårt att räkna ut?

Jag skulle tro att nästan alla som bor här vet vilka de är dessutom. Att en eller flera etniciteter är överrepresenterade är fakta så vad det har att göra med rasism har jag ingen aning om. 

Den detaljerade utredningen som polisen håller på med har inte jag tillgång till. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
2 timmar sedan, iMarc säger:

Är det så svårt att räkna ut?

Jag skulle tro att nästan alla som bor här vet vilka de är dessutom. Att en eller flera etniciteter är överrepresenterade är fakta så vad det har att göra med rasism har jag ingen aning om. 

Den detaljerade utredningen som polisen håller på med har inte jag tillgång till. 

Har du någon substans i det du "vet" så borde du gå till polisen och få dem inburade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
1 timme sedan, Telly82 säger:

Har du någon substans i det du "vet" så borde du gå till polisen och få dem inburade.

Det vet redan det jag vet och mer därtill. De jobbar i första hand med att komma åt de som är högst i hierarkin, skulle de börja i sista änden de som langar på gatan så blir polisens arbete nästan meningslöst då denna organiserade brottslighet snabbt byter plats resp strategi. Så en omfattande razzia tar tid att utföra, och i synnerhet när det är ont om poliser. Vänersborg har ingen polisstation sedan några år tillbaka, och en utryckning från Trollhättan till rätt plats Vänersborg kan ta lite tid, så det är inte tryggt att bo här längre när även personrån har ökat. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
3 timmar sedan, DittDatt säger:

Fel tolkning. Om jag mäktar med det hjälper jag både en drygskalle som har svårt att anpassa sig till omgivningen och därför inte kan försörja sig själv och en flykting som flyr från krig och fasor. Men måste jag av resursskäl välja hjälper jag nog först den senare. Migranter generellt har jag ingen anledning eller lust att hjälpa, om de klarar sig själva. Om en forskare i teoretisk fysik flyttar till Sverige från Kanada får han stå på egna ben.

Fan, så här med några ‰ innanför västen verkar du ganska vettig.

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Är du miljöpartist eller tror du du inte att polisen har koll på sådant?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82

Är du miljöpartist eller tror du du inte att polisen har koll på sådant?

Utan bevis och/eller vittnen är det svårt att få skurkarna inburade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt

Fan, så här med några ‰ innanför västen verkar du ganska vettig.

Först undrade jag varför du har såna klädesplagg på dig mitt i natten, men sen såg jag i din beskrivning att du kommer från väst-sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
5 timmar sedan, Telly82 säger:

Utan bevis och/eller vittnen är det svårt att få skurkarna inburade.

Framför allt behöver inburning finnas i straffskalan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
21 timmar sedan, iMarc säger:

OM man nu ska tro det du skriver, vilket är naturligt, så blir du anklagad för rasism. Alternativet är att tänka igenom vad du skriver om du menar annat. Men så länge du fortsätter på detta spåret hackar jag på dig. Du väljer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
21 timmar sedan, iMarc säger:

Väx upp istället för att snacka skit

Läs igenom vad du skriver och tänk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
1 timme sedan, Axelman säger:

OM man nu ska tro det du skriver, vilket är naturligt, så blir du anklagad för rasism. Alternativet är att tänka igenom vad du skriver om du menar annat. Men så länge du fortsätter på detta spåret hackar jag på dig. Du väljer.

Hur kan man bli anklagad för att vara rasist när man bara beskriver fakta hur läget är här? 
Du får se till att be om ursäkt för detta påhopp annars ska jag se till att du försvinner ifrån forumet för gott. Det här tolererar jag definitivt inte. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
41 minuter sedan, iMarc säger:

Hur kan man bli anklagad för att vara rasist när man bara beskriver fakta hur läget är här? 
Du får se till att be om ursäkt för detta påhopp annars ska jag se till att du försvinner ifrån forumet för gott. Det här tolererar jag definitivt inte. 

Så.... nu lugnar vi ner oss. Jag och de andra skulle inte skriva som vi skriver om vi inte uppfattade det du skriver som rasistiskt. Det är inte samma sak som att DU är rasistisk eller att ALLT du skriver är rasistiskt. Du behöver VERKLIGEN läsa igenom vad du skrivit och fundera till och välja dina formuleringar bättre.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
49 minuter sedan, iMarc säger:

Har du några konkreta fakta så gå till polisen, OK?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...