Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Alix
4 timmar sedan, Axelman säger:

Alla ska inte ha allt. Det är inte det jag säger. Men lägsta nivån måste höjas.

De funktionsvarierade fick lägstanivån successivt höjd under 25 år. Ända upp i skyn. Så pass att nu har rekylen tagit ifrån många nästan allt. En skolkamrat till mig hade tidigare i år assistans för 21,5 timmar per dygn. Efter ändrad bedömning har han nu 0 (noll) timmar per vecka (sic!). Sverige har svårt för lägstanivåer. Svenska politiker älskar allt eller inget. Det är inget jag hittar på. Se bara på M förr och nu. Före 2014 bad Reinfeldt oss att öppna våra plånböcker (för invandrarna), fast han kallade dem för hjärtan, men numera försöker M vara bäst (?) i klassen på att neka nya och gamla migranter det mesta. Håhåjaja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mattiasgbg
1 timme sedan, Alix säger:

De funktionsvarierade fick lägstanivån successivt höjd under 25 år. Ända upp i skyn. Så pass att nu har rekylen tagit ifrån många nästan allt. En skolkamrat till mig hade tidigare i år assistans för 21,5 timmar per dygn. Efter ändrad bedömning har han nu 0 (noll) timmar per vecka (sic!). Sverige har svårt för lägstanivåer. Svenska politiker älskar allt eller inget. Det är inget jag hittar på. Se bara på M förr och nu. Före 2014 bad Reinfeldt oss att öppna våra plånböcker (för invandrarna), fast han kallade dem för hjärtan, men numera försöker M vara bäst (?) i klassen på att neka nya och gamla migranter det mesta. Håhåjaja.

Det hade varit intressant att veta vilken verksamhet, som beräknas pågå 2,5 timmar per dygn, som han ansågs klara utan assistans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det hade varit intressant att veta vilken verksamhet, som beräknas pågå 2,5 timmar per dygn, som han ansågs klara utan assistans.

Sova?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
2 timmar sedan, Telly82 säger:

Sova?

Hade det handlat om lite fler timmar så hade jag gissat det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
10 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Den stackarn som ska ta hand om'en måste ju hinna äta och gå på toan!  

rofl.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

”trots stora satsningar mot gängvåldet”

Total bullshit! SVT är som vanligt maktens megafon.

Det finns inga som helst verktyg i lådan mot gängkriminalitet eller terrorism. Svensk lag behandlar allting lika och brottslingens rättigheter står sedan lång tid i främsta rummet. Framför allting annat.

Stora satsningar innebär i Sverige att man upprepar tandlösa åtgärder in absurdum.

Vi har mycket att lära av Danmark, exempelvis. Det bär mig emot att säga det.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/blodig-gangkonflikt-bakom-skjutningarna-noll-respekt-for-manniskoliv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
21 timmar sedan, lappen71 säger:

Det där är överdrivet trams.

Nej, det är sanning, det är bara politiker och media som försöker dölja det för oss. Fråga Alix, han har koll på gräddfilerna för flyktingar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
3 timmar sedan, Axelman säger:

Den stackarn som ska ta hand om'en måste ju hinna äta och gå på toan!  

rofl.gif

Om han behöver 2,5 timmar om dan för att äta och gå på toa är det kanske dags att ändra vanorna för det förstnämnda så att det sistnämnda inte behöver ta timmar... 😃

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
15 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Fel! Villorna är för det mesta inte nybyggda.

Nej, det kanske händer att någon får en villa någon annan bott i tidigare, men det kompenseras ofta med att man då får en lite större villa. Men det kanske mest upprörande är väl att svenska pensionärer (som har byggt vårt land) får städa och diska åt dem när de flyttat in - utan lön eller ersättning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
21 timmar sedan, lappen71 säger:

Det där är överdrivet trams.

Nej de får in rejält med pengar pga narkotikahandeln och har en levnadsstandard utöver de vanliga. Somalierna här kör Audi RS8, Värsting BMW resp Mercedes, Porsche, Nissan Skyline, Mazda RX7 Turbo mfl. Man ser dessa bilar nästan dagligen och de åker runt och levererar narkotika varenda kväll. Så i Vänersborg har utlänningarna way more bättre ställt än oss andra. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
28 minuter sedan, iMarc säger:

Nej de får in rejält med pengar pga narkotikahandeln och har en levnadsstandard utöver de vanliga. Somalierna här kör Audi RS8, Värsting BMW resp Mercedes, Porsche, Nissan Skyline, Mazda RX7 Turbo mfl. Man ser dessa bilar nästan dagligen och de åker runt och levererar narkotika varenda kväll. Så i Vänersborg har utlänningarna way more bättre ställt än oss andra. 

:fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
40 minuter sedan, iMarc säger:

Nej, det har du fått om bakfoten. Jag har hört att det är förtidspensionärer, sjukpensionärer och sjukskrivna som sköter narkotikahandeln i Vänersborg. De tjänar miljoner på den, men snyltar ändå på staten via sjukpenning, bara för att ge oss lönearbetande fingret, liksom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
2 minuter sedan, DittDatt säger:

Nej, det har du fått om bakfoten. Jag har hört att det är förtidspensionärer, sjukpensionärer och sjukskrivna som sköter narkotikahandeln i Vänersborg. De tjänar miljoner på den, men snyltar ändå på staten via sjukpenning, bara för att ge oss lönearbetande fingret, liksom.

Jag har hört att somalierna i Vänersborg är tvungna att köpa droger för att stå ut med urinvånarnas fördomar.

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 timme sedan, DittDatt säger:

Nej, det är sanning, det är bara politiker och media som försöker dölja det för oss. Fråga Alix, han har koll på gräddfilerna för flyktingar.

Dina inlägg påminner mig om detta:

”I had an hour-long conversation with a very intelligent and informed member of Vänsterpartiet in front of the left party’s squat red campaign hut in the Uppsala town square. How does the party view the challenges posed by mass immigration from outside Europe, I asked. ”There are no challenges,” he replied. ”None? At all?” I asked, incredulously. ”None at all,” he replied, his face completely still. ”That idea is just a myth propagated by the Sweden Democrats.””

Är det du själv eller en släkting? :hihihi:

https://kvartal.se/artiklar/email-from-a-country-in-denial/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
17 minuter sedan, Alix säger:

Dina inlägg påminner mig om detta:

”I had an hour-long conversation with a very intelligent and informed member of Vänsterpartiet in front of the left party’s squat red campaign hut in the Uppsala town square. How does the party view the challenges posed by mass immigration from outside Europe, I asked. ”There are no challenges,” he replied. ”None? At all?” I asked, incredulously. ”None at all,” he replied, his face completely still. ”That idea is just a myth propagated by the Sweden Democrats.””

Är det du själv eller en släkting? :hihihi:

https://kvartal.se/artiklar/email-from-a-country-in-denial/

Det är viss skillnad på att inse utmaningar och problem och på att hjälpa onda makter att sprida propaganda för en ideologi med rötter i rasism. Jag skulle säga att du är ett lika stort hinder för en praktisk lösning som vänsterpartisten du hänvisar till. Om det kan hjälpa dig att förstå kan jag länka dig till forum där man pratar om sjukpensionärer och sjukförsäkringspolitik i ungefär samma termer och tonfall som du i växande utsträckning gör om invandrare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
37 minuter sedan, DittDatt säger:

Det är möjligt, men jag vet att Narkotikahandeln i Trollhättan är direkt i samarbete med Vänersborg, ett nätverk som pågått i många år och eskalerat. De som håller i det är juggar och araber, sen är det mest Somalier som är kranar på gatan. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
40 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har hört att somalierna i Vänersborg är tvungna att köpa droger för att stå ut med urinvånarnas fördomar.

Skitsnack vi har extremt mycket Somalier i Vänersborg och de står för den mesta av brottsligheten och våldet samt att sälja narkotika. Polisen från Trollhättan är här väldigt ofta och gör razzior. Att gå på stan själv på kvällen är det ingen som vågar göra här längre. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
1 minut sedan, iMarc säger:

Skitsnack vi har extremt mycket Somalier i Vänersborg och de står för den mesta av brottsligheten och våldet samt att sälja narkotika. Polisen från Trollhättan är här väldigt ofta och gör razzior. Att gå på stan själv på kvällen är det ingen som vågar göra här längre. 

"Jag är inte rasist, men..."

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
14 minuter sedan, DittDatt säger:

Det är viss skillnad på att inse utmaningar och problem och på att hjälpa onda makter att sprida propaganda för en ideologi med rötter i rasism. Jag skulle säga att du är ett lika stort hinder för en praktisk lösning som vänsterpartisten du hänvisar till. Om det kan hjälpa dig att förstå kan jag länka dig till forum där man pratar om sjukpensionärer och sjukförsäkringspolitik i ungefär samma termer och tonfall som du i växande utsträckning gör om invandrare.

Jo, jag förstår att åsiktskorridoren gäller och att alla som inte tycker som du snällt ska gå i den. Glöm det. Det gläder mig att allt fler är kritiska. Jag eller vi kan inte ta hänsyn till att våra ståndpunkter utnyttjas av rasister och annat löst pack. Samhället behöver förändras för att vara långsiktigt hållbart. Någon ”praktisk lösning” är de som tycker som du inte intresserade av. I grunden har ni samma uppfattning som vänsterpartisten på torget. Allt är bra, inget behöver ändras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
21 minuter sedan, iMarc säger:

98% av alla utlänningar är onda. Minst. Säkert  100% om inte 103%.....

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
Just nu, Axelman säger:

98% av alla utlänningar är onda. Minst.

Jag känner tre som alla är onda så det är 100% 😂😉

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Just nu, lappen71 säger:

Jag känner tre som alla är onda så det är 100% 😂😉

Det blir väl 300%....?

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
Just nu, Axelman säger:

Precis som vi svenskar...

1 minut sedan, Axelman säger:

Det finns inga onda människor. Däremot finns det människor som gör onda handlingar. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
24 minuter sedan, Alix säger:

I grunden har ni samma uppfattning som vänsterpartisten på torget. Allt är bra, inget behöver ändras.

Och med samma logik har du samma uppfattning som nynazzarna. Saker måste ändras och det är de som är värst utsatta som ska komma i kläm.
Jag vet inte varför du tror att vi som jobbar ihop alla skattemedel hellre vill försörja någon som tycker att han inte kan arbeta själv för att han mår dåligt än någon som flyr från krig och fasor i Syrien? Min inställning är ju att vi ska försöka hjälpa båda, men om resurserna tryter kanske det är den som befinner sig i minst kris och har störst möjligheter att lösa sina problem som får ta tag i sin situation.

Och åsiktskorridoren...ja den smalnar ju av högerut. I ena änden är korridoren så trång att man inte kan vända sig om utan att fastna. Och sällskapet där är ruttet och stinker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
13 minuter sedan, DittDatt säger:

Och med samma logik har du samma uppfattning som nynazzarna. Saker måste ändras och det är de som är värst utsatta som ska komma i kläm.
Jag vet inte varför du tror att vi som jobbar ihop alla skattemedel hellre vill försörja någon som tycker att han inte kan arbeta själv för att han mår dåligt än någon som flyr från krig och fasor i Syrien? Min inställning är ju att vi ska försöka hjälpa båda, men om resurserna tryter kanske det är den som befinner sig i minst kris och har störst möjligheter att lösa sina problem som får ta tag i sin situation.

Och åsiktskorridoren...ja den smalnar ju av högerut. I ena änden är korridoren så trång att man inte kan vända sig om utan att fastna. Och sällskapet där är ruttet och stinker.

Jag tolkar det som att du tycker att migranter som inte flyr från krig och fasor är något du inte vill försörja.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...