Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Axelman

SVT nyheter kan klanta sig. default_laugh.png.579ed679154bbddbd6b0e8a6b5d0555b.png

Skärmavbild 2020-08-11 kl. 13.31.12.png

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix
11 minuter sedan, Axelman säger:

Putin har låtit sin dotter vaccinera sig mot covid 19 med ett helt otestat vaccin. Men om Putin säger att det är bra så är vaccinet bra. Kul. Inte. :stjarnsmall:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/putin-min-dotter-ar-vaccinerad-mot-corona

En farsa från helvetet.

”Okay
Just a little pinprick
There'll be no more, a-a-ah!
But you may feel a little sick
Can you stand up?
I do believe it's working, good
That'll keep you going through the show
Come on it's time to go”

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

En del amerikaner är fullständigt bombade. Man förstår vilka som valde Trump... 😫

”– Världen skrattar åt oss. Hur kan man arrangera ett sådant här evenemang när vi har den snabbaste smittspridningen på planeten, säger Jonathan Reiner, medicinsk expert på CNN.”

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-samlas-hundratusentals-mc-forare-oro-for-nytt-superspridar-event

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Tur för oss att asen gjorde upp i Danmark. Där lägger de inte fingrarna emellan. Här skulle han ha fått saft och bullar och ett inkännande snack med soc som ”straff”. Och snart slipper sådana i hans ålder häktning när andra får det. Det går åt rätt håll. Inte.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/i-sverige-hade-18-aringen-kommit-lindrigt-undan-i-danmark-riskerar-han-langt-fangelsestraff

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
13 timmar sedan, Alix säger:

Tur för oss att asen gjorde upp i Danmark. Där lägger de inte fingrarna emellan. Här skulle han ha fått saft och bullar och ett inkännande snack med soc som ”straff”. Och snart slipper sådana i hans ålder häktning när andra får det. Det går åt rätt håll. Inte.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/i-sverige-hade-18-aringen-kommit-lindrigt-undan-i-danmark-riskerar-han-langt-fangelsestraff

"Danmark har en särskilt hård lagstiftning mot gängkriminalitet, vilket kan ge dubbelt så hårt straff. I det här fallet finns livstids fängelse på skalan."   :tappahakan:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

När regeringen säger att de öppnar för ändrad lagstiftning har de egentligen sagt nej. Den inför inte lagar de säger sig vilja införa. Terroristlagstiftningen, exempelvis. Lagar som regeringen vill ha, då går det undan som tusan, som gällande pandemilagarna (exempelvis att ge pengar till företag). Woooosh!!! Så var de i hamn. Tänka sig. :rolleyes:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-kritiken-regeringen-oppnar-for-lagandring-kring-coronastod

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
22 timmar sedan, Alix säger:

Lagar som regeringen vill ha, då går det undan som tusan, som gällande pandemilagarna (exempelvis att ge pengar till företag). Woooosh!!! Så var de i hamn. Tänka sig. :rolleyes:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-kritiken-regeringen-oppnar-for-lagandring-kring-coronastod

rofl.gif.916f5b6ccb02d9f1a6c357811384b443.gif:blink::fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
22 timmar sedan, Alix säger:

När regeringen säger att de öppnar för ändrad lagstiftning har de egentligen sagt nej. Den inför inte lagar de säger sig vilja införa. Terroristlagstiftningen, exempelvis. Lagar som regeringen vill ha, då går det undan som tusan, som gällande pandemilagarna (exempelvis att ge pengar till företag). Woooosh!!! Så var de i hamn. Tänka sig. :rolleyes:

Men att urholka pensioner för vanligt folk går utmärkt. Tänk om det fanns ett trollspö som gav folkpensionärer en tusenlapp mer i månaden. För den som inte har tilläggspension ( =tjänstemän ) och en privat pension väntar brutala tider :utskallning: när det är dags att tacka för sig på jobbet. Plötsligt en dag upptäcker man att en halv ättestupa är införd....:(

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
9 minuter sedan, Axelman säger:

Men att urholka pensioner för vanligt folk går utmärkt. Tänk om det fanns ett trollspö som gav folkpensionärer en tusenlapp mer i månaden. För den som inte har tilläggspension ( =tjänstemän ) och en privat pension väntar brutala tider :utskallning: när det är dags att tacka för sig på jobbet. Plötsligt en dag upptäcker man att en halv ättestupa är införd....:(

Är det inte varje individs ansvar att hålla sig uppdaterad vilken pension man får så det inte kommer som en överraskning?

Jag har sparat privatpension sedan jag var  25 år bara några hundra kronor i månaden. Det ackumulerat blir ett bra tillskott. 

Ja jag vet att alla inte har samma förutsättningar men en hundring har dom flesta råd med. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 minut sedan, lappen71 säger:

en hundring har dom flesta råd med

hundring.thumb.jpg.1a15d5e4e3477e4475ca9c5b326f69f5.jpg

Det ser dyrt ut, de har jag inte råd med... :P 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
1 timme sedan, lappen71 säger:

Är det inte varje individs ansvar att hålla sig uppdaterad vilken pension man får så det inte kommer som en överraskning?

Jag har sparat privatpension sedan jag var  25 år bara några hundra kronor i månaden. Det ackumulerat blir ett bra tillskott. 

Ja jag vet att alla inte har samma förutsättningar men en hundring har dom flesta råd med. 

När jag började mitt arbetsliv var inte pensionerna urholkade. De har sakta erroderat så man inte märkt det förrän man börjar räkna på det längre fram i livet. I min värld är alla förtjänta av en god pension. Det är nästan så folk tjänar på att leva på socialbidrag eftersom man får glasögon och sjukvård utöver ersättningen.... Med pension får du mer men måste pynta allt själv och faktiskt ha mindre kvar än den som går till soc! Det borde absolut inte vara så i ett av världens rikaste länder. 

...

Jag har inte tjänat så mycket att jag har kunnat stoppa undan något. Hade jag vetat hur illa det skulle bli hade jag nog slängt in en krona eller två. Men med villa och familj med fyra barn har varenda öre vänts på och använts.

Redigerad av Axelman
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
41 minuter sedan, Axelman säger:

När jag började mitt arbetsliv var inte pensionerna urholkade. De har sakta erroderat så man inte märkt det förrän man börjar räkna på det längre fram i livet. I min värld är alla förtjänta av en god pension. Det är nästan så folk tjänar på att leva på socialbidrag eftersom man får glasögon och sjukvård utöver ersättningen.... Med pension får du mer men måste pynta allt själv och faktiskt ha mindre kvar än den som går till soc! Det borde absolut inte vara så i ett av världens rikaste länder. 

...

Jag har inte tjänat så mycket att jag har kunnat stoppa undan något. Hade jag vetat hur illa det skulle bli hade jag nog slängt in en krona eller två. Men med villa och familj med fyra barn har varenda öre vänts på och använts.

Många ser huset som pensionsförsäkring. Så tänker jag med min bostadsrätt. När jag går i pension säljer jag den för att sockra vardagen 😁

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
13 minuter sedan, lappen71 säger:

Många ser huset som pensionsförsäkring. Så tänker jag med min bostadsrätt. När jag går i pension säljer jag den för att sockra vardagen 😁

Så bra som jag bor vill jag inte sälja. Enda minuset här är att järnvägen går en bit bort och bullrar lite ibland men man vänjer sig. Annars har vi nog bästa tomten i området och ett härligt gammalt hus. Sen vi köpte det 1989 har värdet ökat 1000% så det har varit en lysande investering. Men jag vill bo kvar till de bär ut mig... 

rofl.gif

• Rösta upp 1
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)

Vad jag ville säga som kommentar till Alix inlägg är att pengar finns. Frågan är bara hur man fördelar dem. Pensionärer göre sig dock icke besvär... :superirriterad:

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Pensionärer är också människor!! :tappahakan:

Skärmavbild 2020-08-13 kl. 13.39.01.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
5 minuter sedan, Axelman säger:

Vad jag ville säga som kommentar till Alix inlägg är att pengar finns. Frågan är bara hur man fördelar dem. Pensionärer göre sig dock icke besvär... :superirriterad:

Det finns en vänstertro i samhället att det finns pengar nog att alla ska ha allt. Särskilt om man beskattar höginkomsttagarna. Det tror jag inte ett dugg på. Fördelningen av pengarna är nyckeln, inte mängden pengar. Många med mig anser att det är anstötligt att en fattigpensionär får betala fullpris hos tandläkaren medan en papperslös migrant betalar 50 kronor... Men om alla ska ha allt är det ju inget problem, då får fattigpensionären också betala 50 kronor... :fane: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
1 timme sedan, Axelman säger:

När jag började mitt arbetsliv var inte pensionerna urholkade. De har sakta erroderat så man inte märkt det förrän man börjar räkna på det längre fram i livet. 

Vad menar du med detta? Söker men hittar ingen information att pensionssystemet har förändrats på sådant sätt att pensionen sänkts. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DittDatt
24 minuter sedan, Alix säger:

Det finns en vänstertro i samhället att det finns pengar nog att alla ska ha allt. Särskilt om man beskattar höginkomsttagarna. Det tror jag inte ett dugg på. Fördelningen av pengarna är nyckeln, inte mängden pengar. Många med mig anser att det är anstötligt att en fattigpensionär får betala fullpris hos tandläkaren medan en papperslös migrant betalar 50 kronor... Men om alla ska ha allt är det ju inget problem, då får fattigpensionären också betala 50 kronor... :fane: 

Ännu värre är ju att varje migrant får en ny Mercedes, en ny villa och hur mycket bidrag de önskar. Medan de som har byggt upp vårt land inte ens får mjölk till maten.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
22 minuter sedan, DittDatt säger:

Ännu värre är ju att varje migrant får en ny Mercedes, en ny villa och hur mycket bidrag de önskar. Medan de som har byggt upp vårt land inte ens får mjölk till maten.

Det där är överdrivet trams.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
2 timmar sedan, Alix säger:

Alla ska inte ha allt. Det är inte det jag säger. Men lägsta nivån måste höjas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
2 timmar sedan, lappen71 säger:

Vad menar du med detta? Söker men hittar ingen information att pensionssystemet har förändrats på sådant sätt att pensionen sänkts. 

"2003 pensionerades den första årskullen i det reformerade pensionssystemet. Sedan dess har den allmänna pensionen minskat från 61 till 49 procent av lönen. Halva lönen i pension är alltså redan verklighet, och det ser inte ut att bli bättre för framtidens pensionärer. Snarare kan vi förvänta oss en allmän pension ned mot 40 procent av lönen."

https://www.dagenssamhalle.se/debatt/urholkade-pensioner-forsamrar-valfarden-27286

"Det allmänna pensionssystemet, som ska garantera en ekonomiskt trygg ålderdom för alla som arbetar, står inför enorma utmaningar. Tillförs inte mer resurser till systemet riskerar det att på längre sikt ge pensioner som inte går att leva på. Våra beslutsfattare måste inse detta och tillföra de resurser som krävs för att trygga framtida pensioner."

https://www.tco.se/Nyheter-Och-Debatt/Debatt/2018/Orimligt-Att-Sveriges-Pensionssystem-Urholkas/

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
1 timme sedan, lappen71 säger:

Det där är överdrivet trams.

Datten raljerar ju bara 

default_laugh.png

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
6 timmar sedan, DittDatt säger:

Fel! Villorna är för det mesta inte nybyggda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...