Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Telly82
3 minuter sedan, Alix säger:

Den som står närmast i tur, och som HD:s fall avser, är vit:

Jag förstår att du inte skriver om personens samvete.

Eller kanske ändå?

"Hans samvete var rent. Han använde det aldrig."

--Groucho Marx

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix
2 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag förstår att du inte skriver om personens samvete.

¿Que? Nej, varför skulle jag göra det? Det gällde bara att besvara en fråga. Typ.

Jag är helt emot dödsstraff. Däremot är jag för livstids fängelse på riktigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
Postad (redigerade)
2 minuter sedan, Alix säger:

Dito. :) 

Gärna med livstids straffarbete, typ stenbrott.

Redigerad av Telly82

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
3 minuter sedan, Telly82 säger:

Tja... de är ju vana vid brott....  :lol:

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
4 minuter sedan, Telly82 säger:

Inget som faller mig i smaken. Hellre en så normal vardag som möjligt, men avskilt från samhället i övrigt. Jag vill skydda andra oskyldiga från personen i fråga. De som idag har få reella rättigheter jämfört med de kriminella.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
23 minuter sedan, Axelman säger:

Det verkar som om USA ska köra lite dödsstraff igen. Står inget om det är färgade som ska avrättas. Med mitt nuvarande förtroende för USA-s rättvisesystem är alla färgade GARANTERAT oskyldiga! :superirriterad:

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/usa-s-hd-godkanner-federala-avrattningar

Enligt wikipedia står minst fyra manliga white supremacicts i den federala avrättningskön, en av dem står först. Men någon information om deras hudfärg har jag inte hittat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Enligt wikipedia står minst fyra manliga white supremacicts i den federala avrättningskön, en av dem står först. Men någon information om deras hudfärg har jag inte hittat.

Är de vita är de oskyldiga! 

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
31 minuter sedan, Alix säger:

¿Que? Nej, varför skulle jag göra det? Det gällde bara att besvara en fråga. Typ.

Livstids fängelse är för milt straff. Det är värre med livstids vistelse på rättspsyk. Dessutom Kan inte de som begår den typen av brott som leder till livstid vara friska i huvudet. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Världen måste vakna till och se vad Kina håller på med. För en gångs skull håller jag med Mike Pompeo. Kina har annekterat Tibet utan att världen satt hårt mot hårt. Nyss sviker Kina Hong Kong och under tiden tar man kontroll över Sydkinesiska havet. Står Taiwan näst i tur att gå samma öde till mötes?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-sydkinesiska-havet-inte-ert-havsimperium

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 timme sedan, Axelman säger:

Världen måste vakna till och se vad Kina håller på med. För en gångs skull håller jag med Mike Pompeo. Kina har annekterat Tibet utan att världen satt hårt mot hårt. Nyss sviker Kina Hong Kong och under tiden tar man kontroll över Sydkinesiska havet. Står Taiwan näst i tur att gå samma öde till mötes?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-sydkinesiska-havet-inte-ert-havsimperium

Kina måste motarbetas. Glädjande nog utestänger Storbritannien Huawei från det kommande 5G-nätet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
10 timmar sedan, Alix säger:

Kina måste motarbetas. Glädjande nog utestänger Storbritannien Huawei från det kommande 5G-nätet.

Fast där är jag tveksam. Det är mycket snack om Huawei men hittills inga fakta. Huawei borde få vara med på ren affärsmässig grund. Sen kan man ju porta dem av politiska skäl. Att GB utestänger dem känns mer som om lillebror lyder storebror USA för att se bra ut än nåt annat.

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
13 minuter sedan, Axelman säger:

Fast där är jag tveksam. Det är mycket snack om Huawei men hittills inga fakta. Huawei borde få vara med på ren affärsmässig grund. Sen kan man ju porta dem av politiska skäl. Att GB utestänger dem känns mer som om lillebror lyder storebror USA för att se bra ut än nåt annat.

Nej, så är det inte. Det är politiskt motiverat av inrikesskäl.

”Tim Rühlig, Kinaexpert vid Utrikespolitiska institutet, tror att coronakrisen spelat en stor roll i beslutet.

– Hade du frågat mig för nio månader sedan hade jag inte trott att det här skulle hända. Men ser man tillbaka ett par månader var det väntat. Under coronakrisen har allt fler britter blivit kritiska mot Kina, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kinaexperten-coronakrisen-har-paverkat-storbritannien-kring-huawei

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
1 timme sedan, Alix säger:

Under coronakrisen har allt fler britter blivit kritiska mot Kina, säger han.”

Men varför? Jag tror att Trump & Co's osakliga kritik mot Kina spelar in. GB går ur EU till vad? Klart att de vill liera sig mer med USA. Trump hatar Kina och Huawei. GB hänger på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 minut sedan, Axelman säger:

Men varför? Jag tror att Trump & Co's osakliga kritik mot Kina spelar in. GB går ur EU till vad? Klart att de vill liera sig mer med USA. Trump hatar Kina och Huawei. GB hänger på.

Nej, så enkelt är det inte. Hongkong-frågan är väldigt viktig, det är en brittisk nationalfråga. Konstigt att han inte nämner den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
12 minuter sedan, Alix säger:

Nej, så enkelt är det inte. Hongkong-frågan är väldigt viktig, det är en brittisk nationalfråga. Konstigt att han inte nämner den.

Glömde HK. Det är så klart Kinas svek som spelar in. Jamendåså. :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 minut sedan, Axelman säger:

Glömde HK. Det är så klart Kinas svek som spelar in. Jamendåså. :whistling:

Tja, folk är så där, och det är knappast så att Kina inte förtjänar massiv kritik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

En annan sak, typisk för Kina, är att de både vill äta kakan och ha den kvar. Kina tvingar in Hongkong i den kommunistiska diktaturen. Då menar USA att Hongkongs särskilda handelsstatus inte längre kan gälla. Då protesterar Kina. Jaha. :mellow: 

https://www.omni.se/kina-hotar-med-sanktioner-efter-trumps-besked/a/3JrLpd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Jag är less på SVT:s kampanjjournalistik. Mest den som ömmar om migranter. Trots att rättspraxis följs, så ska det skrivas ändå, underförstått tycker SVT att det är fel på den.

En och annan sådan artikel kan förstås tolereras, men de är många! Betoning på visst urval är också partiskhet. Det retar mig med att de är partiska på det viset, eftersom granskningsnämnden inte kan komma åt det.

Så jag ska försöka byta till Omni. Men jag har ångrat mig förut, SVT är duktiga i övrigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
1 timme sedan, Alix säger:

Tja, folk är så där, och det är knappast så att Kina inte förtjänar massiv kritik.

Om man börjar att räkna upp kända övergrepp blir man skrämd. De vill radera uigurer

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/11/24/lackta-dokument-avslojar-lager-dar-uigurer-utsatts-for-hjarntvatt-i-kina

De har kört över Tibet.

https://www.svd.se/kina-invaderade-tibet-1950

De förföljer kristna och river deras kyrkor.

Osv osv

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
11 timmar sedan, Alix säger:

Jag är less på SVT:s kampanjjournalistik. Mest den som ömmar om migranter. Trots att rättspraxis följs, så ska det skrivas ändå, underförstått tycker SVT att det är fel på den.

En och annan sådan artikel kan förstås tolereras, men de är många! Betoning på visst urval är också partiskhet. Det retar mig med att de är partiska på det viset, eftersom granskningsnämnden inte kan komma åt det.

Så jag ska försöka byta till Omni. Men jag har ångrat mig förut, SVT är duktiga i övrigt.

Omni skriver till 80 procent om corona. Tjatigt. Tillbaka till kampanjjournalistiken! :D 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
6 minuter sedan, Alix säger:

Klotter är klotter, tycker tunnelbanan.

Jag hörde på radion att de (Transport for London) uppmanat Banksy att göra om konstverken på lämpligt ställe.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...