Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Alix

”Grekiska och turkiska kustbevakningen använder aggressiva och livsfarliga metoder för att mota bort migranter, så kallade push backs.”

Ett påstående av SVT baserat på tillit till vittnesmål. SVT toppar med denna nyhet (?) samtidigt som MP befinner sig i konflikt med S och andra partier om att den generösa asylmottagningen i Sverige går mot sitt slut. SVT och journalister i allmänhet sympatiserar extra mycket med MP jämfört med befolkningen i övrigt. Ja, att få ihop det hela är inte så svårt, tycker jag, om man inte råkar vara faktaresistent struts. Tidigare försvarade jag SVT:s och journalisters integritet. Inte längre, det går inte. De har en politisk agenda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Telly82
19 minuter sedan, lappen71 säger:

Är väl inte från en tidning men intressant ändå. När man försöker påvisa att ett citat är fel kanska man ska kolla fakta.

"Citatet" kommer förmodligen från (spel)filmen "Apollo 13".

14352412_max.jpg

Det finns ett annat "citat" från filmen som också är felaktigt.

Failure Is Not an Option

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
Just nu, Telly82 säger:

"Citatet" kommer förmodligen från (spel)filmen "Apollo 13".

14352412_max.jpg

Det finns ett annat "citat" från filmen som också är felaktigt.

Failure Is Not an Option

Ja men det citat dom påstår är rätt är olika beroende vilket klipp du lyssnar på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
1 timme sedan, lappen71 säger:

Ja men det citat dom påstår är rätt är olika beroende vilket klipp du lyssnar på.

Det första klippet du postade skulle kunna kunna vara klippt eftersom det var just de orden som var intressanta. Sedan tycker jag att de två klippen låter olika i övrigt, det skulle kunna bero på att de har spelats in på olika platser. Jag antar att man på den tiden inte sysslade med frekvenshopp och annat konstigt; nästan vem som helst med lite Googleskillz borde kunna ha spelat in radiosändningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
2 timmar sedan, lappen71 säger:

Fast lyssnar man på denna så säger han 2.05 in ordet "here"

Houston ber honom repetera, så vid 2:14 så gör han det, men utan "here".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
9 timmar sedan, Alix säger:

Trist händelse. Många har betarna kvar så de lär inte vara skjutna. 

Redigerad av Axelman
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
20 minuter sedan, Axelman säger:

Trist händelse. Många har betarna kvar så de lär inte vara skjutna. 

Nej, men mer elände behöver de inte. Antagligen ligger människan bakom på något sätt ändå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
13 minuter sedan, Alix säger:

Nej, men mer elände behöver de inte. Antagligen ligger människan bakom på något sätt ändå.

Den första tanken jag hade var naturligtvis tjuvskytte och elfenbensstöld. Men artikeln nämner inget om det. Människan kan ligga bakom det direkt eller indirekt. 

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Detta med offentligt tandsvårdsfusk förvånar inte alls. Jag ringde FTV för ett tag sedan för att få reda på om fläckar på tänderna kunde tas bort via frisktandvårdsavtalet. Egentligen inte, fick jag till svar, men det skulle kanske gå ändå. Och det gjorde det. :stjarnsmall:

Om anställda kan berika sig på skattemedel så gör de det. Girighet är inget unikt för privata företag... :pinch:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hon-vittnar-om-fusket-inifran-den-vard-man-ger-och-det-man-tar-betalt-for-gjorde-mig-bedrovad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

”Jag tror det är viktigt att Sverige inte är ett land som inte drar till sig fler än vad andra EU-länder gör.”

Antagligen en freudiansk felsägning. Hon har ju personligen dragit nytta av generös svensk asylpolitik.

Om man stryker de upphävande negationerna blir det:

”Jag tror det är viktigt att Sverige är ett land som drar till sig fler än vad andra EU-länder gör.”

Inte undra på att Sabuni och Liberalerna går kräftgång. :rolleyes:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nyamko-sabuni-intervjuas-i-morgonstudion

4EB50107-3405-4EF2-B5E7-9172D03476A4.thumb.jpeg.2f2f75dcb0ab78a91a80c8c8e4fe0927.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
29 minuter sedan, Alix säger:

Inte undra på att Sabuni och Liberalerna går kräftgång. :rolleyes:

Jag tror tyvärr att en del av hennes och L-s tillbakagång beror på smygrasismen i sverige. Vi talar vitt och brett om tolerans och alla fina ord. Men när en färgad kvinna (!) kommer till makten blir det för mycket för somliga. Byt till en vit man så kommer återställningen som ett brev på posten. Motbevisa mig den som kan. Jag tror jag ska rösta på L och henne nästa gång!

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
2 minuter sedan, Axelman säger:

Vi talar vitt

😂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Just nu, Alix säger:

😂

Vit är också en färg. Montera den på en medelålders man så får du ett hatobjekt för extrema feminister. Fint att hat enar människor. :fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
3 minuter sedan, Axelman säger:

Jag tror tyvärr att en del av hennes och L-s tillbakagång beror på smygrasismen i sverige. Vi talar vitt och brett om tolerans och alla fina ord. Men när en färgad kvinna (!) kommer till makten blir det för mycket för somliga. Byt till en vit man så kommer återställningen som ett brev på posten. Motbevisa mig den som kan. Jag tror jag ska rösta på L och henne nästa gång!

Jag är tveksam till den analysen. Hon har varit en väletablerad liberal och folkpartistisk politiker i många år. Då är det nog snarare klyftorna inom partiet som är dess problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
1 minut sedan, Axelman säger:

Vit är också en färg. Montera den på en medelålders man så får du ett hatobjekt för extrema feminister. Fint att hat enar människor. :fane:

Jo, jag känner mig numera själv utsatt och bespottad. :blush:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
13 timmar sedan, Alix säger:

Det måste bero på någon förgiftning, eller rentav en känd/okänd smittsam sjukdom. Mycket tragiskt. 

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
12 minuter sedan, Axelman säger:

Vit är ingen färg, inte svart heller. Det fick jag lära mig i biologin i skolan, likaså Bild-läraren sa det. 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
12 minuter sedan, Alix säger:

Jag är tveksam till den analysen. Hon har varit en väletablerad liberal och folkpartistisk politiker i många år. Då är det nog snarare klyftorna inom partiet som är dess problem.

Men folk är knäppa. De kan säkert heja på henne tills det verkligen betyder något. Snällheten övergår till nåt annat. Jag noterar smygrasism inom kretsar som inte är rasistiska generellt. Vi har lärt oss att vara toleranta och det är vi ända tills saker ställs på sin spets. Då blir det plötsligt andra bullar! :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
2 minuter sedan, iMarc säger:

Vit är ingen färg, inte svart heller. Det fick jag lära mig i biologin i skolan, likaså Bild-läraren sa det. 

Fråga en färghandlare i stället. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
19 timmar sedan, lappen71 säger:

Båda två är rövhål. Den ena fostrar barn med magi och mörker, den andra skriver böcker ifrån helvetet och är frimurare och väntar på Antikrist. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...