Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Bigift kan skydda mot covid-19  läser jag idag i vår tidning Bitidningen.

Verkar intressant.. 

Klipper lite från artikeln..

 

 

 

Skärmavbild 2020-10-30 kl. 10.30.10.jpg

Skärmavbild 2020-10-30 kl. 10.30.44.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, iMarc säger:

Sen tog det ju några mån innan vi hade det största antalet på IVA. Nu den senaste dramatiska ökningen av antal smittade har inte varat särskilt länge så jag bävar om hur det kan bli om 1-2 månader. Tror det är lika bra att sätta upp fältsjukhuset redan nu så det är gjort i god tid. 

35 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Verkar ta ca 2-3 veckor från insjuknande till IVA.

Ja, precis, det finns väl ingen anledning att elda på oron genom faktafel? Det tar inte 1–2 månader att hamna på IVA, om man har den oturen. :byrakrat:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En omvald Trump kan innnebära att USA lämnar Nato.. 

Det är väl därför Putin hjälper honom fram i valet på alla sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Ja, precis, det finns väl ingen anledning att elda på oron genom faktafel? Det tar inte 1–2 månader att hamna på IVA, om man har den oturen. :byrakrat:

 

Det var inte sagt att det skulle ta 1-2 månader från insjuknande till att hamna på IVA utan antal smittade med tanke på den ökade smittspridningen och dess konsekvenser. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

En omvald Trump kan innnebära att USA lämnar Nato.. 

Det är väl därför Putin hjälper honom fram i valet på alla sätt...

Det vore inte dumt, då skulle det finnas möjlighet att utveckla ett mer EU-centrerat försvar av Europa. Men det lär inte bli lätt att ordna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Det var inte sagt att det skulle ta 1-2 månader från insjuknande till att hamna på IVA utan antal smittade med tanke på den ökade smittspridningen och dess konsekvenser. 

Än så länge verkar det vara ganska bra koll på smittspridningen här i landet. Och vården runt om i landet har antagligen förbättrat förmågan att hantera sjukdomen rejält sedan i våras. 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte alltid lita på tekniken

 

 

Skärmavbild 2020-10-30 kl. 15.12.11.jpg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju undra vad anhöriga tycker om detta sanslösa utspel..

 

 

Skärmavbild 2020-10-31 kl. 12.40.18.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Pocahontas säger:

Man kan ju undra vad anhöriga tycker om detta sanslösa utspel..

 

 

Skärmavbild 2020-10-31 kl. 12.40.18.jpg

Jag har slutat förvåna mig, Trump är ju en idiot. Nästa sak jag inte kommer att förvåna mig över är när Trump vinner valet, det verkar finnas många idioter over there.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, boevil säger:

Jag har slutat förvåna mig, Trump är ju en idiot. Nästa sak jag inte kommer att förvåna mig över är när Trump vinner valet, det verkar finnas många idioter over there.

Jag funderar på vad som blir mest underhållande, Trumps reaktion om han förlorar eller diverse proffstyckares reaktion om han vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag funderar på vad som blir mest underhållande, Trumps reaktion om han förlorar eller diverse proffstyckares reaktion om han vinner.

Borde oroa många om han förlorar, vad ställer dessa idioter till med då? 

https://www.dn.se/varlden/han-leder-trumps-hogerextrema-supportrar-i-proud-boys/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att han är en idiot för han verkar inte kunna åstadkomma lika mycket elände som nu i fyra år snart ständigt har befarats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en sån sak att uppmuntra till våld visar att fanskapet är helt knäpp

 

Skärmavbild 2020-11-01 kl. 10.12.27.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Varje gång de har ett nytt löneavtal så är det för dyrt menar arbetsgivarsidan. Tänk att svenskt näringsliv ändå överlever... Go figure... :lol: 

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/i-dag-vantas-besked-om-industriavtalen

En lite fascinerande grej i samband med löneförhandlingar/strejkhot är att man gärna vill framställa motparten som allmänt hemsk och helt utan intresse för någon sorts samhällsansvar. Samtidigt som man verkar väl medveten om vad man kan säga utan att förstöra det samarbete som kommer att krävas efter att man enats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mattiasgbg säger:

En lite fascinerande grej i samband med löneförhandlingar/strejkhot är att man gärna vill framställa motparten som allmänt hemsk och helt utan intresse för någon sorts samhällsansvar. Samtidigt som man verkar väl medveten om vad man kan säga utan att förstöra det samarbete som kommer att krävas efter att man enats.

Ett väl inövat spel för gallerierna från båda sidor. Teateruppsättningen har snart gått i 100 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fd lagbas var med på förhandlingar för nog 20 år sedan. När han kom tillbaka till arbetslaget berättade han om sin förvåning hur folk sprang ut och in och smällde i dörrarna och ropade och skrek som småbarn. Och så skulle det viss gå till hade någon berättat. Men det var första och sista gången han var med på dessa dumheter.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

En fd lagbas var med på förhandlingar för nog 20 år sedan. När han kom tillbaka till arbetslaget berättade han om sin förvåning hur folk sprang ut och in och smällde i dörrarna och ropade och skrek som småbarn. Och så skulle det viss gå till hade någon berättat. Men det var första och sista gången han var med på dessa dumheter.

Förhandlade han med House of Commons?

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per T Ohlsson: Kriget mot sanningen

(Betalartikel)

 

Citat

Enligt en genomgång i Washington Post har Trump under sin presidenttid gjort över 20 000 felaktiga eller missvisande påståenden, det vill säga i genomsnitt 15 om dagen. Med Trumprådgivaren Kellyanne Conways omskrivning rör det sig om ”alternativa fakta”.
Det är ett svårslaget rekord som placerar Trump i en alldeles egen kategori bland USA:s presidenter.
....

Dessa ihållande lögner uttrycker Trump på ett infantilt språk och med ungefär samma ordförråd som hos ett barn. En granskning av Trumps svar i en tv-utfrågning visade att han mestadels, till 78 procent, använde ord med en enda stavelse.

Man måste naturligtvis fråga sig hur detta ljugande på bebisspråk kan attrahera sisådär 40–45 procent av väljarkåren i ett utvecklat land med en lång rad av världens främsta lärosäten och forskningsinstitutioner. Men som alla som levt i USA vet: här existerar vetenskaplig och kulturell briljans sida vid sida med den mest svindlande okunnighet.

....

Så har det i och för sig alltid varit. Tankarna går till vad den demokratiske presidentkandidaten Adlai Stevenson sade i valrörelsen 1952 när en av hans medarbetare försäkrade att han kunde räkna med stöd från ”alla intelligenta amerikaner”:
”Ja, men jag behöver en majoritet.”
....

Utvecklingen, eller snarare det intellektuella förfallet, märks på sociala medier som Facebook och Twitter och – för min egen och många journalistkollegors del – i den strida ström av mejl från obskyra källor som dagligen ramlar in på datorn, om än bara för att direkt hamna i skräpposten. Här excellerar vad som verkar vara bittert besvikna män utan meningsfulla liv – jo, det är mest män som sitter och tangenthatar i mors källare – med sina tvärsäkra påståenden.
De har tre favoritämnen: invandring, klimat och misogyni.
Vanligtvis understryker de sitt budskap genom att skicka med länkar. Men det är aldrig länkar till böcker, avhandlingar eller seriösa tidningsartiklar, utan mest klipp från Youtube, där någon stolle lägger ut texten.
”Titta”, uppmanar de.
Alltså inte ”läs” eller ”tänk”.
Utan – ”titta”.

....

Om Donald Trump får fyra år till i Vita huset kommer vår sköna nya värld – ja, det är en referens till Aldous Huxleys dystopi – att formas av detta dumhetens utnötningskrig mot kunskapen, mot det stora torg, de gamla grekernas agora, där vi förut samlades för att pröva, väga och slipa argumenten i vårt gemensamma sökande efter sanning. Och då är vår största och viktigaste tillgång, demokratin, dömd till undergång.

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar denna igen som komplement till Tellys inlägg ovan. Se denna! ( OOpps! default_laugh.png.b09761b4a39491b7eb58f305eb9e9c8b.png ) Och tänk!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Pocahontas säger:

Senaste siffran jag sett var nästan 600000 fall globalt på ett dygn, mer än 6 fall varje sekund.

Dödsfallen ligger nästan på samma nivå som vid toppen i våras, mer än 5 dödsfall varje minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...