Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Tror inte jag. Automatisk översättning som gått fel.

Jo, auto-översättning helt klart. Lika klart som att det är avsiktligt. Tiden när man marknadsförde sig med en annons i tidningen och lockade med gratis kaffe och ballonger till barnen är förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, DittDatt säger:

Jo, auto-översättning helt klart. Lika klart som att det är avsiktligt. Tiden när man marknadsförde sig med en annons i tidningen och lockade med gratis kaffe och ballonger till barnen är förbi.

Spekulationer och gissningar. Har varit mycket skriverier om Amazons etablering så något sådant taffligt reklamstunt är överflödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Spekulationer och gissningar. Har varit mycket skriverier om Amazons etablering så något sådant taffligt reklamstunt är överflödigt.

Ja, ungefär som dina spekulationer och gissningar om motsatsen. Men visst har du varit inne på sajten och kollat idag? Tillsammans med fem miljoner svennar som alla delar felöversatta könsord på Facebook... Världen är full av torskar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, DittDatt säger:

Ja, ungefär som dina spekulationer och gissningar om motsatsen. Men visst har du varit inne på sajten och kollat idag? Tillsammans med fem miljoner svennar som alla delar felöversatta könsord på Facebook... Världen är full av torskar...

Trodde det var underförstått att du begrep att det var spekulationer och gissningar. Och att det är bara Amazon som vet sanningen.

Nej jag har inte varit in och tittat och har inga planera på att handla från dom heller.

Jag stöder våra inhemska nät och lokala handlare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Trodde det var underförstått att du begrep att det var spekulationer och gissningar. Och att det är bara Amazon som vet sanningen.

Nej jag har inte varit in och tittat och har inga planera på att handla från dom heller.

Jag stöder våra inhemska nät och lokala handlare.

Jag är inte heller intresserad av Amazon eftersom jag inte gillar det jag läst om deras arbetsvillkor och utpressningsmetoder mot mindre aktörer. Men nyheten om felöversättningarna lockade dit mig och jag tror att alla jag har pratat med idag har skrattat åt det och gått in och sökt på olika saker. Jag har svårt att se något som skulle ha lockat dit fler besökare och fått fler att dela saker om Amazon. Om jag visste att det kunde ledas i bevis så skulle jag satsa en månadslön på att jag har rätt. Men bevis får vi nog aldrig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DittDatt säger:

Men bevis får vi nog aldrig

Sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NFC.thumb.jpg.05947f47e9d4a21482ead08b1fd1fe0e.jpg

 

Jag tror att jag har knäckt koden. Politikerna vill inte komma till rätta med kriminaliteten. De bedömer att det politiska priset är tillräckligt lågt i förhållande till det ekonomiska priset. Svårare än så är det inte. NFC:s tysta besparingar är ett exempel på det. Folk vill förstås få brotten mot sig och andra lösta. Men ännu fler vill ha nya jobbskatteavdrag (eller andra pengaförmåner). Och när det gäller attityder och pengar så vinner alltid pengar.

Redigerad av Alix
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Tre person har avlidit och flera har skadats i en knivattack i och i närheten av en kyrka i Nice, enligt Nice borgmästare Christian Estrosi. Estrosi skriver på Twitter att en person har gripits. Personen ska vara allvarligt skadad och är förd till sjukhus.”

 

Inte speciellt osannolikt att en muslimsk terrorist, en islamist, ligger bakom. Lågoddsare. Deras mål är att staten ska blir repressiv mot muslimer, så att dessa gör uppror. De kan lyckas med det, faktiskt. Den politiska pressen på Macron et alii är enorm. De framstår som impotenta, och det är oacceptabelt.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/en-dod-och-flera-skadade-i-knivdad-i-nice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

”Tre person har avlidit och flera har skadats i en knivattack i och i närheten av en kyrka i Nice, enligt Nice borgmästare Christian Estrosi. Estrosi skriver på Twitter att en person har gripits. Personen ska vara allvarligt skadad och är förd till sjukhus.”

 

Inte speciellt osannolikt att en muslimsk terrorist, en islamist, ligger bakom. Lågoddsare. Deras mål är att staten ska blir repressiv mot muslimer, så att dessa gör uppror. De kan lyckas med det, faktiskt. Den politiska pressen på Macron et alii är enorm. De framstår som impotenta, och det är oacceptabelt.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/en-dod-och-flera-skadade-i-knivdad-i-nice

SVT återupprepar sin mesighet:

 

”Enligt obekräftade uppgifter till franska medier ska minst ett av offren blivit skuren i halsen.”

 

The Guardian:

 

”There were unconfirmed reports in the French media that at least one of the victims had been beheaded.”

 

Vad är SVT så rädda för? Sanningen? Konsekvenserna av den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

SVT återupprepar sin mesighet:

 

”Enligt obekräftade uppgifter till franska medier ska minst ett av offren blivit skuren i halsen.”

 

The Guardian:

 

”There were unconfirmed reports in the French media that at least one of the victims had been beheaded.”

 

Vad är SVT så rädda för? Sanningen? Konsekvenserna av den?

Nyckelorden i båda dina citat är "obekräftade" och "unconfirmed". Så innan men vet vad som hänt så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Nyckelorden i båda dina citat är "obekräftade" och "unconfirmed". Så innan men vet vad som hänt så...

Det handlar inte om vad som har hänt, det lär vi få reda på, det handlar om hur SVT tonar ned det de själva läser och skriver av från internet. Det är deras räddhågsenhet jag blir fundersam över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.thumb.png.a6defefac4548413d02199421c3ffe33.png

 

I tidningen kan man läsa om nya corona-restriktioner på grund av att det blir allt fler smittade/sjuka. Men tar man del av FHM:s statistik kan man se att antalet intensivvårdade och avlidna inte ökar alls i samma utsträckning. Det kan man ju då fundera över. Och om restriktionerna därmed är motiverade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

dump.thumb.png.a6defefac4548413d02199421c3ffe33.png

 

I tidningen kan man läsa om nya corona-restriktioner på grund av att det blir allt fler smittade/sjuka. Men tar man del av FHM:s statistik kan man se att antalet intensivvårdade och avlidna inte ökar alls i samma utsträckning. Det kan man ju då fundera över. Och om restriktionerna därmed är motiverade.

För att antalet på IVA inte hunnit öka så mycket ännu pga sjukdomens inkubationstid. Restriktionerna är för klena redan nu då många är ”Coronatrötta” och skiter i att följa några råd alls. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

För att antalet på IVA inte hunnit öka så mycket ännu pga sjukdomens inkubationstid.

Nej, den förklaringen håller inte. Det borde redan ha haft genomslag, men så är det inte. Jämför med siffrorna i våras så ser du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Nej, den förklaringen håller inte. Det borde redan ha haft genomslag, men så är det inte. Jämför med siffrorna i våras så ser du.

Visserligen. Misstänker att viruset muterat lite och blivit mer smittsamt men kanske ”mildare” så inte IVA-vård krävs lika mycket (en teori). FHM litar jag inte på till 100%, det är bra att de gått in med nya restriktioner för VG bla, tror det behövs krafttag så dessa sk ”Corontrötta” vaknar så de slipper bla se Ebba Busch springa och festa på krogen på stureplan, kan hon kan jag tänkte nog en del då framförallt yngre. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Nej, den förklaringen håller inte. Det borde redan ha haft genomslag, men så är det inte. Jämför med siffrorna i våras så ser du.

Jämför testkapaciteten, antal utförda tester och vilka som testas då och nu.

Nu handlar det inte om att mota Olle i grind, nu handlar det om att tackla omkull Olle utanför stadsgränsen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-10-30 kl. 09.42.35.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, iMarc säger:

Visserligen. Misstänker att viruset muterat lite och blivit mer smittsamt men kanske ”mildare” så inte IVA-vård krävs lika mycket (en teori). FHM litar jag inte på till 100%, det är bra att de gått in med nya restriktioner för VG bla, tror det behövs krafttag så dessa sk ”Corontrötta” vaknar så de slipper bla se Ebba Busch springa och festa på krogen på stureplan, kan hon kan jag tänkte nog en del då framförallt yngre. 

Jag tror att smittan sprids mest bland de åldersgrupper som inte blir speciellt sjuka. Samtidigt har riskgrupperna sett till att isolera sig själva. Även att andra grupper tar mer hänsyn till dem. Det är min teori.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jämför testkapaciteten, antal utförda tester och vilka som testas då och nu.

Jo, Tegnell medger att det förklarar en viss del av ökningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen tog det ju några mån innan vi hade det största antalet på IVA. Nu den senaste dramatiska ökningen av antal smittade har inte varat särskilt länge så jag bävar om hur det kan bli om 1-2 månader. Tror det är lika bra att sätta upp fältsjukhuset redan nu så det är gjort i god tid. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, iMarc säger:

Sen tog det ju några mån innan vi hade det största antalet på IVA. Nu den senaste dramatiska ökningen av antal smittade har inte varat särskilt länge så jag bävar om hur det kan bli om 1-2 månader. Tror det är lika bra att sätta upp fältsjukhuset redan nu så det är gjort i god tid. 

Verkar ta ca 2-3 veckor från insjuknande till IVA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...