Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Trump tycker inte att Sacha Baron Cohen är rolig när han luras i sin nya Borat-film. Men Cohen ger svar på tal...

 

Borat.png

Redigerad av DittDatt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GP öser visdom över sverige:

 

Min målsättning för år 2021 är att lära mig skriva som Donald Trump pratar. Nej, förresten. Det är ingen målsättning. Det har egentligen redan hänt. Jag är redan den mest trumpska kåsör som Göteborgs-Posten någonsin har låtit publicera. Varje gång jag har skrivit något ringer chefredaktör Ahlqvist och tackar mig personligen. Ibland gråter han av glädje. Ibland ringer han i förväg och gråter. Han vet hur bra det kommer att bli. Vi brukar få två tre tusen nya prenumeranter varje gång jag yttrar mig.......

 

Fortsättning

https://www.gp.se/livsstil/världens-gång/jag-skriver-som-donald-trump-pratar-1.35790919

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Alix säger:

Jag är förvånad över att hon inte föreslår Hen som pronomen. :D

 

Inte jag.

Jag tycker att vi redan har för många betydelseförändrade engelska låneord. Och "höna" passar ju inte i sammanhanget.

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Telly82 säger:

Inte jag.

Jag tycker att vi redan har för många betydelseförändrade engelska låneord. Och "höna" passar ju inte i sammanhanget.

Hen är inget lånord, det är ett gammalt ord för brynsten. :byrakrat: :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

Hen är inget lånord, det är ett gammalt ord för brynsten. :byrakrat: :D 

Tänk vad fel man kan läsa. Var lite trött och ofokuserad och läste först "bysten" sen "brunsten".... :whistling:.. framåt kvällningen kanske jag hittar rätt. default_laugh.png.c36f6e577cf6c388c5843084940adfc6.png

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Så du följer händelserna i världsmetropolen Falköping?
Jag borde känna mig smickrad! :) 

Jag har dock inga höns sett på vägarna utöver de vanliga hönshjärnorna. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Det går framåt med elbilar. Nu släpps standard för trådlös laddning av bilar.

 

Det blir perfekt. Det finns ju inga eluttag i garagelängan därhemma. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Pocahontas säger:

Hur kan en ideologi vilja nedmontera mycket av staten och vilja minska på politikers makt och samtidigt vara auktoritär? Vet du vad auktoritär betyder?
Man ska inte tro på allt som skrivs, i synnerhet inte i dessa tider.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Hur kan en ideologi vilja nedmontera mycket av staten och vilja minska på politikers makt och samtidigt vara auktoritär? Vet du vad auktoritär betyder?
Man ska inte tro på allt som skrivs, i synnerhet inte i dessa tider.

Har du ens läst rapporten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, mikaellq säger:


Man ska inte tro på allt som skrivs, i synnerhet inte i dessa tider.

 

Det där tror jag inte på!  

default_laugh.png

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Dolt offtopic. :policeman:

Axelman moderator

Axelman före detta moderator ska det väl vara? Eller är det uppsägningstid på firman? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, DittDatt säger:

Axelman före detta moderator ska det väl vara? Eller är det uppsägningstid på firman? ?

Vi för en diskussion som kanske leder till att jag fortsätter. Eftertankens kranka blekhet och ert fjäsk har bromsat avhoppet. Jag hänger i luften mellan stolarna.... 

 

 

Skärmavbild 2020-10-28 kl. 09.38.34.png

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, DittDatt säger:

Eller är det uppsägningstid på firman? ?

Uppenbarligen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ingen är anställd utan modererandet sker helt ideellt är uppsägningstiden = 0 sek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Amazon har lanserats i Sverige till allmän munterhet och förargelse eftersom produkterna har fått kassa maskinöversatta beskrivningar. Vad sägs om att köpa en ”massiv kuk”?

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/oversattnings-kaos-pa-amazons-svenska-sajt

Uppdraget att tränga igenom marknadsföringsbruset och få många, framför allt unga konsumenter, att gå in och kolla på sidan är inte lätt. Att dessutom få folk att sitta och söka hejvilt och dela skojigheter på Facebook är nästintill omöjligt... om man inte är riktigt lurig. En kreativ pr-byrå ligger bakom detta, helt säkert. Jag är faktiskt imponerad.

Redigerad av DittDatt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DittDatt säger:

Uppdraget att tränga igenom marknadsföringsbruset och få många, framför allt unga konsumenter, att gå in och kolla på sidan är inte lätt. Att dessutom få folk att sitta och söka hejvilt och dela skojigheter på Facebook är nästintill omöjligt... om man inte är riktigt lurig. En kreativ pr-byrå ligger bakom detta, helt säkert. Jag är faktiskt imponerad.

Tror inte jag. Automatisk översättning som gått fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...