Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, boevil säger:

Är inte fängelse i 2 år lite lågt för detta brott?

Beror på vad förbrytaren gjort. Lyst så en pilot störtar en Boeing 777 och hundratals personer dör ja verkligen. Springer runt i skogen och lyser på kottar nä verkligen inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Beror på vad förbrytaren gjort. Lyst så en pilot störtar en Boeing 777 och hundratals personer dör ja verkligen. Springer runt i skogen och lyser på kottar nä verkligen inte. 

Massor som beställt och beställer fortfarande dessa på Wish och använder som hjälpmedel när man använder teleskop, Jag har en superstark UV-ficklampa med som jag använder för att se om stenar och mineraler innehåller orenheter och för att se om köpta stenar är äkta vara, den kanske är förbjuden också?? Kineserna märker varorna och det är nW det handlar om, de populäraste är de blå lasrarna nu de är däremot starkare. Den jag har värmer knappt huden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, iMarc säger:

Massor som beställt och beställer fortfarande dessa på Wish och använder som hjälpmedel när man använder teleskop, Jag har en superstark UV-ficklampa med som jag använder för att se om stenar och mineraler innehåller orenheter och för att se om köpta stenar är äkta vara, den kanske är förbjuden också?? Kineserna märker varorna och det är nW det handlar om, de populäraste är de blå lasrarna nu de är däremot starkare. Den jag har värmer knappt huden. 

Hmm tydligen är de trots allt förbjudna, hade ingen aning om detta och de från Kina kan vara mycket starkare än vad som anges, ska ta bort laserdioden och kassera alltihop. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Beror på vad förbrytaren gjort. Lyst så en pilot störtar en Boeing 777 och hundratals personer dör ja verkligen. Springer runt i skogen och lyser på kottar nä verkligen inte. 

Nja, att lysa med grön laser på kottar kan sluta ännu värre för den skyldige:

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/stora-skogsbranden-i-vastmanland-skogsentreprenoren-doms-till-boter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Telly82 säger:

Den här diskussionen har vi haft förut. Det räcker inte med vad polisen "vet", de måste ha bevis. När de har bevis är det inga problem för polisen att göra större ingripanden.

 

För övrigt: Sist militären sattes in mot civila så sköt de ihjäl fem arbetare. Sedan dess får inte militären sättas in mot civila.

Kolla upp Ådalen år 1931.

Sedan några år får väl polisen sättas in mot civila, även om lagen inte explicit tillåter kulspruta mot demonstranter?

5 timmar sedan, boevil säger:

???

nej den är inte laglig

En intressant grej angående laser och rymden, de lägre delarna, upptäckte jag i Thailand. Ute på landet, där det är mörkt på riktigt, lystes det rakt upp med kraftig grön laser. Ljusstrålen syntes väldigt tydligt, vilket rimligtvis tyder på partiklar i luften. Mycket matlagning i området sker över eld och det eldas ibland sopor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skogsvård, skogsvård...så brinner det inte i USA..Kloka ord från en president...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Skogsvård, skogsvård...så brinner det inte i USA..Kloka ord från en president...

Men folk har ju inte städat i skogen! Det ligger ju kottar, barr, löv och grenar överallt! Inte konstigt att det brinner! :blink::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående eskalerande kriminalitet i Göteborgs förorter:


 – Jag erkänner gärna att den utvecklingen vi ser nu är mycket värre än vad jag vågade tro, säger Michael Ivarson, direktör för social resursförvaltning i Göteborgs stad.”


Starkt gjort! Fler bland politiker, tjänstemän och vanliga väljare borde tillstå detsamma.
 

Att folk i allmänhet har tystats ned i den här frågan i flera år är tyvärr alltför sant. Framför allt utfrysning och idiotförklaring har varit några av verktygen.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kommunen-en-handlingsplan-hjalper-oss-inte-i-den-har-situationen
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

”– Jag tror att som vanligt så saknas det möjligtvis en politisk insikt.”

 

Ouch! :D 

 

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ingen-toppchef-straffad-senaste-30-aren-hor-experter-om-sveriges-korruptionslagar

Jag undrar om man inte tänker sig korruption att det är något annat. Att det inte drabbar välartade svenskar. Att det är nåt som drabbar poliser i New York när de får en hundradollarsedel för att titta bort från knarkhandeln. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...