Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

33 minuter sedan, Telly82 säger:

Men du skrev ju att polisen VET. Har du ändrat dig, att polisen faktiskt INTE vet?

Nej varför skulle jag ha gjort det. Det är tydligt att du saknar kunskaper om hur polisen arbetar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Nej varför skulle jag ha gjort det. Det är tydligt att du saknar kunskaper om hur polisen arbetar. 

Då kan ju du upplysa mig, särskilt i relation till dina motsägelsefulla påståenden här i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Telly82 säger:

Men du skrev ju att polisen VET. Har du ändrat dig, att polisen faktiskt INTE vet?

När det gäller lite större drogkarteller/ligor så gör inte polisen någon större razzia förrän de har såpass mycket bevismaterial och information så de kan ta så många som möjligt. 
Behöver jag förtydliga ännu mer för att du ska förstå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, iMarc säger:

När det gäller lite större drogkarteller/ligor så gör inte polisen någon större razzia förrän de har såpass mycket bevismaterial och information så de kan ta så många som möjligt. 
Behöver jag förtydliga ännu mer för att du ska förstå?

Men de har trots det meddelat allmänheten i Vänersborg att alla somalier är inblandade i verksamheten? Det innebär ju att bovarna redan är förvarnade om att polisen är dem på spåret... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

När det gäller lite större drogkarteller/ligor så gör inte polisen någon större razzia förrän de har såpass mycket bevismaterial och information så de kan ta så många som möjligt. 
Behöver jag förtydliga ännu mer för att du ska förstå?

Men du skrev ju förut att de redan vet allt och därmed behöver de ju inte vänta.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Telly82 säger:

Men du skrev ju förut att de redan vet allt och därmed behöver de ju inte vänta.

Allr om hur narkotika handeln fungerar Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Allr om hur narkotika handeln fungerar Ja

Fast det var inte det du skrev förut. Där skrev du att polisen vet allt du vet och du ju tydligen vet vilka som ligger bakom. Eller du bara killgissar angående vilka som ligger bakom?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Fast det var inte det du skrev förut. Där skrev du att polisen vet allt du vet och du ju tydligen vet vilka som ligger bakom. Eller du bara killgissar angående vilka som ligger bakom?

 

 

Naturligtvis så gör han ju det. Som många gånger tidigare ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Alix säger:

Fx, dödlig effekt...

I kemi borde man kunna få betyget VX. Den stora frågan är om det bör vara bästa eller sämsta betyget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, DittDatt säger:

Men de har trots det meddelat allmänheten i Vänersborg att alla somalier är inblandade i verksamheten? Det innebär ju att bovarna redan är förvarnade om att polisen är dem på spåret... ?

Har jag sagt Alla Somalier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, lappen71 säger:

Naturligtvis så gör han ju det. Som många gånger tidigare ???

Nej det gör jag inte ditt [snip]

Redigerad av Axelman
Fulordssanering
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag gissar på självmord.

Eller Lisbeth ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, lappen71 säger:

Eller Lisbeth ?

Då är det mord, och sådant vet vi inget om eftersom inget sitter inlåst för brottet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Hur skulle det se ut att ägaren får ta det ekonomiska ansvaret...

Det skulle väl se bra ut.

Problemet är väl (i de flesta fall) att ägaren försöker gömma sig så det inte ska kunna gå att spåra honom (?) via båten. Ett annat scenario är att båten ägs av en så kallad målvakt som redan är skyldig olika myndigheter en massa pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Ett annat scenario är att båten ägs av en så kallad målvakt ubåtskapten som redan är skyldig olika myndigheter en massa pengar.

default_laugh.png.3688143edc7dad189ec9411ea1994565.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Ett annat scenario är att båten ägs av en så kallad ålvakt som redan är skyldig olika myndigheter en massa pengar.

Jo, hala typer, de där. :armskeptisk: :hihihi:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Ett fartyg var cirka 15:e minut, då. Låter inte jättefarligt, men det beror väl på. Är det så att de håller sig till en smalare ränna?

 

Edit: Jag svarar själv. Flintrännan för internationell sjöfart är 370 meter bred.

 

https://www.sjofartsverket.se/sv/Sjofart/Lotsning/Lotsomraden/LO-Malmo/Riktvarden--restriktioner/Flintrannan/

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...